Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Hurtigladere kan forsvinne utenfor byene"

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 04. juli 2017, klokken 21:43

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Grønn Kontakt har gitt opp området til Skagerak Nett, Fortum vil flytte.

Fortum taper penger på ladere og vil flytte dem til mer urbane strøk med mer trafikk.

Fakturering av nettkostnader er årsaken:

Link

elekTrond

'13 Mjau

turfsurf

Men skjønner ikke helt at dette kun gjelder området for Skagerak Nett? Har de andre priser når dette etter sigende er pålagt av myndighetene?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Orbit

Se annen tråd, nettleieprisene til Skagerak nett er i alle fall på linje med Hafslund.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Siggen

Sitat fra: turfsurf på onsdag 05. juli 2017, klokken 06:31
Men skjønner ikke helt at dette kun gjelder området for Skagerak Nett? Har de andre priser når dette etter sigende er pålagt av myndighetene?

Avregning av effektmålt overføring(over 80kVA hos de fleste) er opptil den enkelte netteier, innenfor retningslinjene til NVE, (selv om mye pengene forsvinner inn til staten) om hvordan peak aktiv og reaktiv skal faktureres.

Panduck

Her tror jeg vi ser "politisk sabelrasling". Både fortum og GK ser hvilket salgsnivå det er på elbiler i Norge og vet at behovet vil være stort overalt. Samtidig er de tjent med å presse ned nettleie for det de selger, og da er dette et pressmiddel. Mye av ladestasjonene er satt opp med enovastøtte og må holdes der de er.

Jeg er ikke veldig beskymret...

chriso89

Håper de ikkke fjerner ladere på fjelloverganger.  Trist å miste ladere. Rekkevidde på bil går jo ned

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


Robert Sund

Enig med Panduck. De kan neppe ta de bort.

Men det viser forøvrig hvor malplassert privatisering av infrastruktur er. (Selv om vi stort sett er forskånet for de mest absurde NeoCon sprell her i landet, som å ta offentlige penger for å levere fiber til ett område og så kjøre en fiber gjennom området men nekte å levere det til en eneste kunde! Eller til og med lobbe inn lover som gjør det ulovlig for kommuner å levere nett til sine egne innbyggere!)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA