Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er dette en grei hjulpakke til X75D?

Startet av olavxxx, lørdag 01. juli 2017, klokken 22:48

« forrige - neste »

olavxxx

Hei, snublet over denne:
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=87343893

Vet noen hvordan slike greier virker, at de kan selge deg hjul uten moms? Kan jeg kjøpe det av de etter jeg har bestilt en Tesla, så fremt jeg ikke har betalt den enda?

Dekkene ser jeg fikk god skryt hos NAF.

krister461



Sitat fra: olavxxx på lørdag 01. juli 2017, klokken 22:48
Vet noen hvordan slike greier virker, at de kan selge deg hjul uten moms? Kan jeg kjøpe det av de etter jeg har bestilt en Tesla, så fremt jeg ikke har betalt den enda?
Dette lukter muffins...

olavxxx

Sitat fra: krister461 på lørdag 01. juli 2017, klokken 22:49


Sitat fra: olavxxx på lørdag 01. juli 2017, klokken 22:48
Vet noen hvordan slike greier virker, at de kan selge deg hjul uten moms? Kan jeg kjøpe det av de etter jeg har bestilt en Tesla, så fremt jeg ikke har betalt den enda?
Dette lukter muffins...
Ser sykt billig ut ja, men hvis de kan "trikse det" inn på en nysolgt elbil - kan man kanksje unngå moms på ekstrautstyr? Vet ikke hvordan slikt virker. Kan alltids ringe de mandag.

Mao

Sitat fra: olavxxx på lørdag 01. juli 2017, klokken 23:00
Sitat fra: krister461 på lørdag 01. juli 2017, klokken 22:49


Sitat fra: olavxxx på lørdag 01. juli 2017, klokken 22:48
Vet noen hvordan slike greier virker, at de kan selge deg hjul uten moms? Kan jeg kjøpe det av de etter jeg har bestilt en Tesla, så fremt jeg ikke har betalt den enda?
Dette lukter muffins...
Ser sykt billig ut ja, men hvis de kan "trikse det" inn på en nysolgt elbil - kan man kanksje unngå moms på ekstrautstyr? Vet ikke hvordan slikt virker. Kan alltids ringe de mandag.

For å si det enkelt: Det er ikke en snøballs sjans i helvete for at de kan selge hjulene momsfritt om de skal følge reglene. Det er kun bilselgeren - Tesla - som kan levere utstyr momsfritt. Og det er vel mer sannsynlig at paven er muslim enn at Tesla skulle videreselge uoriginale hjulpakker....
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

snd

P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

olavxxx


snd

Felgene passer både S og X, men når du skriver hjulpakke (felg + dekk) blir det feil. 245/45-19 er en dimensjonen som gjelder for bare S. Jeg ser ingen dekkalternativer som passer X i annonsen.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Olemann

Tesla må være meget snille om dette skal gå.  Tesla må kjøpe inn hjulene selv, få dem inn i eget regnskap.  Så videreselge til deg, fakturere sammen med bilen, da går det uten MVA.
Men tipper du får en utfordring med å få Tesla til å kjøpe disse inn, for deretter å videreselge til deg sammmen med en ny bil. 

Rav4_EV

Tesla må ikke bare være snille, men også dumme. De får nemlig alt ansvar i forhold til kunden som 5 års reklamasjonsrett.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA