Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny Enova støtteordning for hurtigladere i distrikskommuner

Startet av THE, fredag 30. juni 2017, klokken 08:17

« forrige - neste »

Ellemelle

#15
Problemet med Artic Roads er at de ligger ved hovedårene hvor det er sterkt behov for ladere. Om de hadde hatt en lader på Nordkapp som kostet 200 kroner pr gang, hadde det vært mye mer akseptabelt enn for en som ligger på Dombås. Inntil elbilandelen blir betydelig høyere, bør det være aksept for å betale mer for lading i grisgrente strøk.

Kent

Sitat fra: Panduck på fredag 30. juni 2017, klokken 23:13
Sitat fra: goggo på fredag 30. juni 2017, klokken 14:50
Kanskje det endelig er håp for Rjukan nå da?  Det må da være en Kiwi eller Coop eller Cirkle-K der som vil ta imot litt Enova penger og putte litt i potten selv, mot å få masse handel fra turister og fastboende tilbake.


Rjukan og Røros er steder jeg har lyst til å kjøre til, og de trenger ikke engang å ha hurtiglader, jeg vil jo være der en stund før jeg kjører tilbake. For all del, hurtiglader ville være det beste, men det burde da ikke koste allværden for slike kommuner å sette opp 10 stykk 7.4kW ladere, eller noe i den duren. 3 timer lading mens man er turist, og man har strøm nok til turen hjem.

Problemet er vel at "muligheten for støtte" setter en bremse for egenutvikling :/
Disse står vel på listen av de 388 ladestedene Arctic Roads skal bygge innen utgangen av neste år :p
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Counterpointer

Sitat fra: Kent på fredag 25. august 2017, klokken 18:43
Sitat fra: Panduck på fredag 30. juni 2017, klokken 23:13
Sitat fra: goggo på fredag 30. juni 2017, klokken 14:50
Kanskje det endelig er håp for Rjukan nå da?  Det må da være en Kiwi eller Coop eller Cirkle-K der som vil ta imot litt Enova penger og putte litt i potten selv, mot å få masse handel fra turister og fastboende tilbake.


Rjukan og Røros er steder jeg har lyst til å kjøre til, og de trenger ikke engang å ha hurtiglader, jeg vil jo være der en stund før jeg kjører tilbake. For all del, hurtiglader ville være det beste, men det burde da ikke koste allværden for slike kommuner å sette opp 10 stykk 7.4kW ladere, eller noe i den duren. 3 timer lading mens man er turist, og man har strøm nok til turen hjem.

Problemet er vel at "muligheten for støtte" setter en bremse for egenutvikling :/
Disse står vel på listen av de 388 ladestedene Arctic Roads skal bygge innen utgangen av neste år :p
Det er satt opp hurtiglader på Rjukan nå.
Det kommer en til

Nuvolari

Sitat fra: Leafy på onsdag 02. august 2017, klokken 21:28
Rjukan, Røros og Trysil må få på plass hurtiglader. Med turistrafikken det er til disse stedene (norske turister med elbil) kan jeg ikke fatte hvorfor det ikke allerede er på plass.

Hører dere Fortum og Grønn Kontakt  ;)

Det kommer hurtiglader fra Fortum ved Shell på Trysil. Sikker kilde.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Stig85

Sitat fra: Nuvolari på mandag 25. juni 2018, klokken 08:09
Sitat fra: Leafy på onsdag 02. august 2017, klokken 21:28
Rjukan, Røros og Trysil må få på plass hurtiglader. Med turistrafikken det er til disse stedene (norske turister med elbil) kan jeg ikke fatte hvorfor det ikke allerede er på plass.

Hører dere Fortum og Grønn Kontakt  ;)

Det kommer hurtiglader fra Fortum ved Shell på Trysil. Sikker kilde.

Grønn Kontakt kommer også med hurtiglader i Trysil denne høsten. De hadde planer om å ha det klart til sommeren, men det blir altså noe senere. Lokasjon aner jeg ikke.
2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

Pneg

E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Stig85

2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA