Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilte X75D i dag, hva synes dere om utstyrslisten?

Startet av olavxxx, torsdag 29. juni 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

olavxxx

Hei, bestilte en x75d i dag med:
* 5 seter
* sort skinn/karbon dash/sort tak
* hengerfeste
* midnight silver metallic
* oppgradert autopilot
* 19" vinterhjul med dekk

Hva tenker dere om listen? Burde jeg si fra meg 19" felgene og kjøpe noen på privatmarkedet? Man får jo vesentlig billigere enn 25.000 ser jeg.

Lurer også på om jeg burde tatt Hi-Fi pakken, eller om det er grei lyd i standardanlegget. Ser folk skriver at HiFi-anlegget ikke gir så mye ekstra?

Jeg har heller ei den premium pakken, selgeren mente at den nå var litt uthult i forhold til prisen (siden man nå har mer utstyr som basis).

De ringer meg vel opp i morgen for å spikre litt mer tror jeg, men jeg betalte depositum i dag.
Var litt i stuss om jeg skulle ombestemme meg og gå for S75D, men jeg tror jeg landet på at X75D er en "kulere bil" selv om den går litt tregere og har litt dårligere rekkevidde. Uten å ha testet en P før, må jeg si at X imponerte veldig i alle fall!

Kim Kim

Synes du har gjort fine rasjonelle valg.

Vinterpakke til 8000 hadde jeg lagt med, litt for bekvemmelighet og gjensalg.

Er du ikke fornøyd med lyden kan det fikses i ettertid til samme pris fremover fra en tredje part

Midnight silver er jo en veldig populær farge, men personlig synes jeg den gjør bilen litt kjedelig/uformelig. Svart hadde jeg valgt, eller hvit. Men farge er jo personlige preferanser uansett
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

morpheos

Du har 14 dager fra depositumet er betalt til du må bekrefte i Mytesla. I den perioden kan du endre på utstyrt inntil du låser bestillingen.

Personlig synes jeg kombinasjonen svart skinn / svart tak blir mørkt, og at MS er en noe kjedelig farge, men jeg har gått for hvit bil med hvite seter så hva vet vel jeg :)

Ville også lagt på vinterpakke og vurdert hifi. Test gjerne med og uten hvis du har mulighet. Jeg ville tatt den, dels fordi jeg mener det er en vesentlig forskjell og dels pga videresalg. Premiumpakken klarer man seg fint uten.




Sent from my iPhone using Tapatalk

olavxxx

#3
Er litt skeptisk til de hvite setene etter jeg så tesla bjørn sine fikk slitasje etter 50.000km? Samt ble blå av jeans.

Men liker de selv... hvit bil ser også kult ut, er det en populær farge for gjensalg?

antar stoffseter er negativt for gjensalg også?

o.b.lix

Hvite seter med ventilasjonshull blir slitt, men det får du ikke lengre, kanskje nettopp av den grunn. Hvite seter uten hull er svært lettvå holde ren og slitesterk.

HiFi lyd i X har imponert meg og er mye bedre enn HiFi lyd i S jeg har.

Vinterhjul får du billigere de fleste plasser om du pruter litt. Bl.a. har Teslaklubben gode priser hos Dekkmann.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Go-carter

Jeg vil også anbefale å kjøpe vinterhjul fra 3.djepart. Glatt mange tusenlapper spart der.

Ellers ser det bra :) Gled deg til enorm bagasjeplass med 5 seter  :+1:
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Espen Hugaas Andersen

#6
Sitat fra: olavxxx på fredag 30. juni 2017, klokken 00:25antar stoffseter er negativt for gjensalg også?
De sier så, men personlig tror jeg ikke man får igjen alt av de pengene man betaler for skinnseter. Si bilen halverer seg i verdi på f.eks 5 år.

Da kan en 75D med skinnseter til 748k ha gått ned til 374k, og tapet er 374k.

For tilsvarende tap på en 75D uten skinnseter kan man prise sin bil til 719k - 374k = 345k.

Om den eneste forskjellen er delskinn vs skinn, så tror jeg bilen uten skinn vil bli solgt først. Jo nærmere man kommer seg en overkommelig pris for folk flest, jo flere potensielle kjøpere vil det være. Jeg valgte bort skinnseter, og jeg angrer ikke. Jeg syns setene er kjempegode, og de vil ikke bli like klamme. Jeg syns også skinnseter ofte blir ganske slitte og ekle over tid.

Jeg tror egentlig det at jeg valgte bort skinn er det jeg angrer minst på. Premium, lydpakke, autopilot og vinterpakke angrer jeg litt på, men ikke så mye at jeg ville valgt annerledes.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

cra

Enig med Espen her. Vurderte å spece egen 90D uten skinn, men endte opp med inventory 75D med skinn. Men hadde antakelig spart de kronene selv om jeg har skinn i den jeg har nå og er ganske fornøyd med det. Fordeler og ulemper med både stoff og skinn, og når det gjelder videresalg så er der alltids noen som liker det samme som du, så jeg har aldri forstått meg på de som specer bil ut fra hva de tror neste eier ønsker seg, i stedet for hva de vil ha selv.

Hiver meg på blandt de som mener vinterpakken er et must. Spesielt rattvarme synes jeg er verdt det alene. Og har du unger (eller voksne for den del) baki vil de garantert sette pris på en lunk i skinnsetene om vinteren. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

rakriste

Sitat fra: cra på fredag 30. juni 2017, klokken 09:54
så jeg har aldri forstått meg på de som specer bil ut fra hva de tror neste eier ønsker seg, i stedet for hva de vil ha selv.



Må være en av de beste unnskyldningene for å overbevise kona om utstyret man faktisk vil ha, men ikke tør si høyt :D
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

cra

Sitat fra: rakriste på fredag 30. juni 2017, klokken 10:15
Sitat fra: cra på fredag 30. juni 2017, klokken 09:54
de som specer bil ut fra hva de tror neste eier ønsker seg, i stedet for hva de vil ha selv.
Må være en av de beste unnskyldningene for å overbevise kona om utstyret man faktisk vil ha, men ikke tør si høyt :D

DER har vi det. Det er nok det, ja. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nivve

En kamerat speccet en ganske lik bil som deg nylig, med et par justeringer:

Svart skinn --> Beige
5-seter --> 6-seter

...ellers identisk. Tror dette blir bra :-D

Standard-lyd i X er greit. Lek litt med equalizeren så blir det helt ok lyd.
Premium-pakken gir ikke så veldig mye lenger for 38 lapper.
Vinterpakken gir litt funksjon for en overkommelig pris. Jeg hadde smettet med denne.

olavxxx

Var oppe å så på stoffsetene i dag, det blir et enkelt valg å velge vekk skinn.
Selv om jeg liker utseende av skinn, så var stoffsetene veldig fine og de har samme form som skinnsetene (delskinn og samme puter osv). De var gode å sitte i også - samt ca 30.000kr billigere!

Stoffet hadde en fin tekstur og så ganske high end ut.

Derfor har jeg nå følgende multicoat hvite tesla model x i konfiguratoren:
* Hifi
* Vinterpakke
* Hengerfeste
* stoffseter (5 seters,  kan være jeg ombestemmer meg - særlig hvis de tilgjengeliggjør den nye 7s løsningen hvor alle setene bak skal kunne legges ned, før jeg må "låse").
* Oppgradert autopilot

MEN: SÅ ser jeg at nå har P75D på forsiden av tesla nå blitt 4.4 0-100 og X75D har blitlt 5.2 0-100.
Min bil i konfiguratoren er fremdeles på 6.2 0-100 ,selv om jeg ikke har låst den.

Jeg får ringe de mandag og bekrefte at jeg slipper å kansellere og starte på nytt :-P
Det at bilen plutselig ble 1 sekund raskere har jo veldig mye å si, men også P75D har jo nå gått til 4.4S 0-100 for de som produseres fremover.

Nordtroms

Det jeg tenker er at når man spekker en ny bil så gjør man det for seg selv. En evt lavere annenhåndsverdi om fem år er en pølse i slaktetida.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

olavxxx

Sitat fra: Nordtroms på søndag 02. juli 2017, klokken 22:34
Det jeg tenker er at når man spekker en ny bil så gjør man det for seg selv. En evt lavere annenhåndsverdi om fem år er en pølse i slaktetida.
Ja, det er forsåvidt sant.
Skal jo tross alt leve med den i noen år!

turfsurf

Sitat fra: olavxxx på lørdag 01. juli 2017, klokken 20:59
Det at bilen plutselig ble 1 sekund raskere har jo veldig mye å si, men også P75D har jo nå gått til 4.4S 0-100 for de som produseres fremover.
Er ikke noe som heter P75D.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA