Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer ny Mercedes B-klasse (barnefamilie)

Startet av oggaman, tirsdag 27. juni 2017, klokken 14:00

« forrige - neste »

oggaman

Hei folkens,

Mercedes har kampanjetilbud på B-klasse Electric Pure til 260.000,- og jeg vurderer å kjøpe. Kravene til kona er at man skal sitte høyt og ha relativt god bagasjeplass. Ser ut til at Mercedes er det beste alternativet her? (ift. fx Leaf og Soul?). Har to unger som begge bruker fremoverlente seter...

Har en Peugeot iOn i dag, hvordan blir det med lading av to elbiler? Må jeg lade en av gangen? Evt. kan jeg vel kanskje få en elektriker til å fikse nytt opplegg?

Vollis47

Sitat fra: oggaman på tirsdag 27. juni 2017, klokken 14:00
Hei folkens,

Mercedes har kampanjetilbud på B-klasse Electric Pure til 260.000,- og jeg vurderer å kjøpe. Kravene til kona er at man skal sitte høyt og ha relativt god bagasjeplass. Ser ut til at Mercedes er det beste alternativet her? (ift. fx Leaf og Soul?). Har to unger som begge bruker fremoverlente seter...

Har en Peugeot iOn i dag, hvordan blir det med lading av to elbiler? Må jeg lade en av gangen? Evt. kan jeg vel kanskje få en elektriker til å fikse nytt opplegg?
Det avhenger jo litt av hvor mye dere kjører og hva slags ladeopplegg du har i dag hvordan det går med lading av to biler. Ellers finnes der jo ladebokser med to uttak og du kan også installere to ladebokser med lastdeling.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Pigeonbay

Vil anbefale å gå litt opp i pris for å få utgaven med DAB, regenerering etc. Vel verdt pengene.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


Anders Jensen

Sitat fra: oveduesund på tirsdag 27. juni 2017, klokken 20:47
Vil anbefale å gå litt opp i pris for å få utgaven med DAB, regenerering etc. Vel verdt pengene.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

Alle B klasse ED har vel regenerering? 

Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

Pavel Kolotilov

Hei,

Jeg er faren av to-barn familie. Vi kjøpte bilen i oktober ("Edition" + skinnseter (veldig anbefalt med barn) og Apple car play) og kone min er veldig fornøyd. Bilen tilfredsstiller alle behov: stor bagasjeplass, høyt, mye effekt, etc. Også, det er en Mercedes.

Jeg også anbefaler å gå litt opp i prisen og få en "edition" (279 tusen) eller "Urban (299). Du får et bra utstyr for lite penge.

Også anbefaler jeg å få Apple/Google car play. Mye bedre enn Garmin navigasjon (og du må betale mye å få Garmin, 4840 hos Mercedes).

Hilsen, Pavel

2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

PaulusA

Tror du må sjekke med selger Ang regenering, men jeg ville ta det for gitt at alle har det
Det du får ved å velge paddles er muligheten til å justere regenering
Jeg har selv en Electric Art og tok denne grunnet utseende og utstyr
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Pigeonbay

Berre å sjekke her så ser dere enkelt forskjellene på modellene: https://kampanje.mercedes-benz.no/kampanjetilbud/kampanjetilbud-b-klasse-electric-drive?gclid=Cj0KEQjwp83KBRC2kev0tZzExLkBEiQAYxYXOk65hD5mmsQRTMJdHBfPhL25Q0fVOijSCyqwI-2973saAkAz8P8HAQ

Regenerering er nevnt som ein forskjell. Er også nokon ting som ikkje kan ettermonteres på Pure.  Sjekk med selger. Pure har ikkje DAB heller.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


Softblue

Hvis pakken til 259.000,- ikke har DAB+ så er dette bare et lokkevaretilbud.
Man kjøper ikke en ny Mercedes og må sette på en DAB-adapter for å få å høre på radio.
Skjerp dere Bertel O Steen!

Bilen regenerer så snart du bremser, så disse padlene på rattet er ikke så viktige. Jeg har dem, men bruker dem nesten aldri. Ikke så stor forskjell mellom valgene D-, D, D-auto og D+ heller. Jeg kjører alltid i D-auto (som bilen starter opp i) sommer som vinter. Bilen regenerer minimalt med strøm, så jeg har ikke merket noen stor forskjell på rekkevidden mellom D+ (seiling) og D- (sterk regenerering). Greiest å la bilen styre med dette selv i D-auto. Tror ikke samboeren min vet at padlene er der i det hele tatt, og det går fint. Padlene går i samleposten duppeditter.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Pigeonbay

Dei har hatt samme tilbud sidan i fjor sommer. Regenerering er nevnt som ein forskjell så ville ha sjekka kva som faktisk er med i Pure-pakken. Selger vil uansett prøve å få deg over på Edition, noko som egentlig er logisk, både for kjøper og selger.

Eg ville heller sett på tilbodet som 279k for Edition. Veit ikkje kor mange som har Pure men trur ikkje det er mange mtp kva ein ikkje får med. Edition er forøvrig med cruise control som standard no.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


Softblue

#9
Hvis man skal ha B electric, så er det bare å gå for Urban Edition til 299´. Det er egentlig det eneste aktuelle tilbudet. Jeg tror også du vil bli mest fornøyd med det over tid.
De andre kan du bare se bort i fra som lokkevaretilbud.
Men man får mye annet fint til den prisen. Prisen delt på rekkevidde er pr i dag alt for høy.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

PaulusA

Beklager å si det, men tviler på om det er slik at Pure ikke har regenering under bremsing, det er radarbasert de lister opp.

Ellers er jeg enig i at Urban er en fin pakke
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

ara1

Sitat fra: Softblue på torsdag 29. juni 2017, klokken 00:38
Hvis pakken til 259.000,- ikke har DAB+ så er dette bare et lokkevaretilbud.
Man kjøper ikke en ny Mercedes og må sette på en DAB-adapter for å få å høre på radio.
Skjerp dere Bertel O Steen!

Bilen regenerer så snart du bremser, så disse padlene på rattet er ikke så viktige. Jeg har dem, men bruker dem nesten aldri. Ikke så stor forskjell mellom valgene D-, D, D-auto og D+ heller. Jeg kjører alltid i D-auto (som bilen starter opp i) sommer som vinter. Bilen regenerer minimalt med strøm, så jeg har ikke merket noen stor forskjell på rekkevidden mellom D+ (seiling) og D- (sterk regenerering). Greiest å la bilen styre med dette selv i D-auto. Tror ikke samboeren min vet at padlene er der i det hele tatt, og det går fint. Padlene går i samleposten duppeditter.
Pedalene bruker jeg hele tiden. Mest D+ og forsiktig gass.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Grå 85 D levert mai 2015

PaulusA

Ja, vi bruker også dette hele tiden, både auto, normal, minus og plus
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Softblue

Må jo innrømme, at selv om jeg ikke bruker padlene så mye, så bruker jeg pedalene forsiktig jeg også  :laugh:
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

CitB59EL

Ville selv anbefalt Urban  med noe ustyr selv vi nå har en electric art med en del utstyr.  Vi hadde Urban før den igjen på vår 1 B klasse uten app og synes at den var helt super! Selv så bruker vi paddene bak rattet hele tiden. Kjører i D+ på lang turer. Ser det er mulig å holde seg under 300000 å få det utstyret en "må" ha. Anbefaler Xenon, paddene bak ratte+Sete komfort pakke+skinnratt. 

Skal en ha maks rekke vidde må en kjøpe bil med 16". Vi har 18" nå å de suger strøm! Vi har C-zero selv å den blir brukt mest hos oss. B klassen er langtur bilen. Selv har vi 2 lade stasjoner på 3 elbiler-noe som er litt overkill har vi funnet ut-men kjekt å ha! Har egen type2 stasjon (230/16A) på B klassen og en universal 230/16A på de andre to bilene.
Anbefaler lade stasjon da det tar lang tid å fylle B klasse med 10/13A lade kladd! Anbefaler en universal lade stasjon i ditt tilfelle så får du ladet begge. Da er det bare å sette inn type1 kabel(i-on eller type 2 kabel B klasse) ved lading.       

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA