Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lyngdal hurtiglader

Startet av Odd G., mandag 26. juni 2017, klokken 13:23

« forrige - neste »

Jejl

#15
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 04. juli 2017, klokken 19:29
Hm, skal kjøre Kristiansand - Bergen etc neste uke med 3 utålmodige småunger i baksetet. Er det så ille på Lyngdal at jeg bør vurdere andre ruter? Kjøre via Bygland er kanskje bedre?
Har ikke tilgang til chademo.

Trønder som aldri har vært på sørlandet tidligere :)
Tidsmessig så er vel rutene nokså like. Men tror jeg ville tatt E39 nordover. Lyngdal kan du hoppe over hvis du starter med fult batteri. Sørover hadde jeg kjørt via Bygland.

JorgenM

Starter ikke med fullt batteri nei, tvilsomt om hotellet i Kristiansand har lading. De 12 milene til Bygland skal vi klare. Slipper 2 ferger også ser jeg, så da får vi kanskje ha Jæren-ruta til gode senere :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

d58palset

Noen som har benytte Lyndal siste par dager?

zbk

Har ikke brukt den selv, men det har alltid stått bil og ladet de 4-5 gangene jeg har passert den i løpet av helga.

Det er jo også en lader litt før Lyngdal (fra Stavanger) og et par lokasjoner i Mandal. I tillegg kommer det vel på Vigeland etter hvert, men jeg kjenner ikke til framdriften der.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Odd G.

#19
Var innom Lyngdal på vei til Stavanger, i går 10.7, fortsatt var en lader ute av drift og 2 ladere ga 20/25A eller 110 km pr time. Beregn god tid
Odd G.

Tesla X 75D 2018
Tesla S 75D 2018 (Solgt)
Tesla S 75D 2017 (Solgt)
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

d58palset

Har folk meldt dette inn til Tesla? Evt fått noe svar? Dette er rimelig kjedelig midt i høysesongen

Odd G.

Feil på flere ladere i Lyngdal har vært meldt fra til Tesla fra mange kunder i lang tid. Såvidt jeg kan forstå fra andre tråder, kan fortsatt ikke Tesla datofeste når det vil bli ordnet.
Odd G.

Tesla X 75D 2018
Tesla S 75D 2018 (Solgt)
Tesla S 75D 2017 (Solgt)
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

Alfa Bergen

Ladet i Lyngdal i går. Alle 8 ladeplassene var i bruk og i orden
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

spirrevipp

Takk for info! Godt å høre at det er på stell igjen.  :+1:
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

rumi

Ladet i Lyngdal på tirsdag. Fikk siste plassen og alle laderne så ut til å fungere. Men det kunne virke som folk bare lot bilen være koblet til laderen og dro på shopping over lengre periode. Flere av bilene så tilsynelatende ut til å ikke lade når jeg så meg rundt.

aness

Sitat fra: rumi på torsdag 27. juli 2017, klokken 11:52
Ladet i Lyngdal på tirsdag. Fikk siste plassen og alle laderne så ut til å fungere. Men det kunne virke som folk bare lot bilen være koblet til laderen og dro på shopping over lengre periode. Flere av bilene så tilsynelatende ut til å ikke lade når jeg så meg rundt.

Låser du bilen så slutter de grønne lampene å blinke etter en liten stund.

Bilen klarer fint å lade uten at du sitter og passer på den, appen på telefonen din forteller deg når den begynner å bli ferdigladet.

JorgenM

På Android får man ikke varsel, det har i alle fall aldri jeg fått. Får varsel på BMW'n.
Jeg bruker å sjekke manuelt via appen innimellom når jeg lader på langtur.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Øggen

På android FÅR du varsel om du aktivera for push meldinger i appstyring  ;)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

JorgenM

Har selvsagt aktivert alt der da :)

Samme med software-oppdateringer, de får jeg heller ikke varsel på.
Skylder på Huawei :)  (men BMW får det til da)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Lynet

Varsel om ferdig ladet på SC kan ikke utkobles
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA