Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Wall Connector eller rød industrikontakt

Startet av akseln, søndag 25. juni 2017, klokken 22:10

« forrige - neste »

akseln

Jeg tenkte å installere et ladepunkt til vår bestilte TMX på hytta.

Alternativene er å sette opp en Wall Connector eller en rød industrikontakt. Begge med 3fas 16A 400V.

Installasjonen blir utendørs på vegg. Sikringsskapet er rett på innsiden, så det er kun behov for å trekke kabel gjennom veggen. Det holder kanskje med rød kontakt på hytta og jeg er litt skeptisk til å installere Wall Connector utendørs selv om det står at den tåler fukt?

Hodetelefoner

Tesla wall connector.
UMC tåler ikke fukt. Spesielt ikke før langturer, i helgene eller når du virkelig trenger å lade

Muffinman

Det er kladden som har vært følsom for fukt, ihvertfall tidlig utgaver av UMC. Man kan alltids henge den opp slik at den er beskyttet mot vær og vind. Ofte vil takutstikk og høyt montert uttak være tilstrekkelig.

Nyere UMC tåler nok fukt bedre.

akseln

Konkluderte at det blir en Wall Connector bestilt via tilbudet til TOCN. Så slipper jeg å være avhengig av UMC. Har litt avstand til vegg, så er redd det uansett ikke ville blitt et ideelt opplegg. UMC-får heller være backup.

Muffinman

Hmm, det tilbudet er ikke veldig godt kommunisert i så fall. Har du en link eller annen info?

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

35% rabatt på Tesla wall connector og chademo. 3750 for den med 7 meter ledning?
Det burde gi noe press på andre ladebokser også.
https://www.tocn.no/bestillingsskjema-wall-connector-og-chademo-adapter/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

akseln

Med det tilbudet var det ikke så mye å tenke på og det ble en 7 meter Wall Connector til 3.864,- og chademo adapter til 3.162,-.

rumi

Jeg har en uåpnet WC liggende. Surt å tenke på at jeg kunne ha fått en Chademo adapter med for nesten samme pris....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA