Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Outlander tips

Startet av perg1, lørdag 24. juni 2017, klokken 22:23

« forrige - neste »

perg1

hei

Jeg trenger noen tips før kjøp av outlander, 2014 eller 2015 modell.
Skal ha en hybrid, prisklasse maks 340000, vil gjerne ha Instyle+ men ser jo at det varierer endel med utstyr på disse modellene også.
Hva ligger f.eks i sportspakken ?

Må ha skinnseter og kunne gjerne tenkt meg ryggesensorer foran og bak, men det virker ikke som at det er så mange som har det.
Varme i rattet har jeg på Leaf en og det kunne jeg også tenkt meg, men det ser ikke ut til at noen modeller har det.

Avstandssensor (radar) til forankjørende hadde jo også vært kjekt samt innfellbare speil.

Bør jeg se etter en Sverige modell evt er ikke garantien like god på disse ?
Ser noen nevner at dersom de er førstegangsregistrert etter 1.1.2015 vil norsk garanti fra Mitsubishi norge gjelde, men er det samme garanti som en norsk bil og er det egentlig noe å spare på å importere selv fra Sverige ?

Tar imot alle tips med takk.

Niff123

#1
I hovedtrekk tror jeg svaret er følgende: biler levert til norsk forhandler i 2014 og 2015 hadde det meste av det du nevner som standard og i tillegg forvarming som er suverent i Norge vinterstid. Bruktimporterte biler, som det er mange av i markedet, er ofte versjoner med mindre utstyr og uten forvarming, og derfor rimeligere. Jeg vil uten tvil anbefale bil original for det norske marked. Dessuten: som dette forum underbygger, er bilene solide og driftssikre. Du vil normalt gjøre en meget god bilhandel ved å kjøpe en PHEV hvis en del av din kjøring er lokalkjøring og du enkelt kan lade. Lykke til med kjøpet.

aaa3

Norsk 2014, både Instyle+ og Invite har:
- Ryggekamera
- Bakkestartassistanse
- Adaptiv cruise control
- Frontkollisjonsvarsel med bremseassistanse
- Innfellbare speil
- Elektrisk bakluke
- Forhåndsvarming av cupéen med app
OBS! Mange utenlandsimporterte har ikke forhåndsvarming. Dette er et must i Norge, ellers har du i praksis en bensinbil hele vinteren.

perg1

Takk for tipsene. Skal ta med meg dette videre.
Et lite oppfølgingsspørsmål - stemmer det at rattvarme kom i 2016 samt faceliften med LED lys i front ?

Videre så antar jeg at de svenske modellene også har mulighet for forhåndsvarming eller ?

Carlos

 Hei
Ønsker å kommentere litt på disse brukt import påstandene. Vi har en brukt imp. Instyle + 2014. Den har alt av utstyr inkl. programmerbar forvarmer, adaptiv cruise kontroll, takluke(!) og sist men ikke minst den ser helt `NY`ut også UNDER. det er jo fordi den ikke har gått i salt slaps i 3 år. Den kommer fra Holland og den har vel mest sannsynlig aldri vært ladet med kabel (2x kabel lå i original emb.)  Den går akkurat hjemme fra og til jobb Uten AC men i fartsgrensa på strøm og det er 45 km på RV4. Nå er det min Sambo sin bil og hun har 13 km på jobb (det var derfor vi ble enig om Hybrid).  Vi ryker vel på en understells behandling før vinteren (tas på alle biler vi har hatt).  Bilen ble kjøpt i April og har vært fylt med bensin kun 3 ganger pga. lang tur til hytta. Ellers så går den hver, dag lades om natten og det holder til jobb og butikk. Jeg har hatt nye, brukte og brukt importerte biler. Har bil interesse og mener : kom dere videre når det gjelder brukt import, det brukt importeres til og med av merke forhandlere!

leafnor

Sitat fra: Carlos på søndag 09. juli 2017, klokken 16:35
Hei
Ønsker å kommentere litt på disse brukt import påstandene. Vi har en brukt imp. Instyle + 2014. Den har alt av utstyr inkl. programmerbar forvarmer, adaptiv cruise kontroll, takluke(!) og sist men ikke minst den ser helt `NY`ut også UNDER. det er jo fordi den ikke har gått i salt slaps i 3 år. Den kommer fra Holland og den har vel mest sannsynlig aldri vært ladet med kabel (2x kabel lå i original emb.)  Den går akkurat hjemme fra og til jobb Uten AC men i fartsgrensa på strøm og det er 45 km på RV4. Nå er det min Sambo sin bil og hun har 13 km på jobb (det var derfor vi ble enig om Hybrid).  Vi ryker vel på en understells behandling før vinteren (tas på alle biler vi har hatt).  Bilen ble kjøpt i April og har vært fylt med bensin kun 3 ganger pga. lang tur til hytta. Ellers så går den hver, dag lades om natten og det holder til jobb og butikk. Jeg har hatt nye, brukte og brukt importerte biler. Har bil interesse og mener : kom dere videre når det gjelder brukt import, det brukt importeres til og med av merke forhandlere!
Har samme, også fra Nederland. Men ingen WIFI som fungerer i alle fall. (Ingen ting om forvarming i menyer)
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA