Skrevet av Emne: Otovo-anlegg og produksjonslogging  (Lest 8026 ganger)

ravn

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Otovo-anlegg og produksjonslogging
« Svar #60 på: mandag 12. februar 2018, klokken 10:42 »
Du store alpakka!
Nå får jeg produksjonsdata inn hos Otovo også, bare 9 måneder etter at anlegget ble satt i produksjon.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero, Renault Twizy (firmabil) og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, 2000 Ford Ranger, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

• Gold Member
  • Arne
    • Vis profil
« Svar #61 på: mandag 12. februar 2018, klokken 11:10 »
Heldige du...

Siste status her er at Lyse mener jeg var plusskunde fra midt i november (ca. 5mnd etter produksjonsoppstart) så jeg frykter "masse" overskuddsproduksjon fra i sommer er stjålet fra meg.

Lysenett sin kundeservice er treg, kunnskapsløs og tilnærmet ubrukelig.  Otovo (som er informert og jobber med saken) kommer kun med informasjon om saken hvis jeg maser (selv om de er velvillige nok om jeg får kontakt). Mye mulig det henger hos Lyse for dem også, men jeg aner ikke hva som skjer for øyeblikket.

Lysenett sine kundesider gir meg ikke noe informasjon om evt. export ennå. Det skulle ha vært mulig for meg å laste ned timesdata, men neida. Har ikke sett snurten av noe produksjonsdata hos Otovo heller, men får vel i det minste hub-en deres snart om installasjonsplanen holder.

Har ikke orka å følge opp saken på ei stund fordi jeg rett og slett er litt lei hele greia. Hadde det ikke vært for at inverteren gir ut informasjon til nettsidene sine hadde jeg etter snart åtte måneder fortsatt ikke ant noe som helst om hvordan produksjonen har vært til nå.
2017  Opel Ampera-e, blå (19.05.2017)
2014  Renault Zoe Intens, lys grå (20.11.2014)
2011  Peugeot 3008, mørk grå, diesel

2019? Tesla Model ≡  (reservert 04.04.16, langt ute i køen)

ravn

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #62 på: mandag 12. februar 2018, klokken 11:47 »
Ja jeg er ikke helt i mål enda selv.
Lyse har betaling for sommerproduksjonen på "leveringsplikt", siden de ikke fikk gang på rapporteringen til Otovo.
Det er jo en helt annen pris enn det Otovo gir, så det blir vel ett krav der også etterhvert.
Men som du sier, begrenset hvor mye tid man skal bruke på dette.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero, Renault Twizy (firmabil) og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, 2000 Ford Ranger, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.