Skrevet av Emne: Otovo-anlegg og produksjonslogging  (Lest 6194 ganger)

P85TMS

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Otovo-anlegg og produksjonslogging
« Svar #45 på: fredag 20. oktober 2017, klokken 13:22 »
Lyse har hatt vår signerte avtale siden tidlig August.
Fikk svar fra NVE. I korte trekk sier de: (mine uthevinger)
Lyse som utbedringsansvarlig plikter å informere om når man kan vente at en utbedring er på plass.
Lyse skal uten ugrunnet opphold utbedre de forhold Lyse har ansvar for.
Kunde har full råderett over data fra AMS måler. Disse skal gjøres tilgjengelig for kunde.

Burger

• Sr. Member
  • Have spacesuit, will travel.
    • Vis profil
« Svar #46 på: fredag 20. oktober 2017, klokken 21:01 »
Regne ut hvor mye anlegget kunne teoretisk produsert og få en jurist til å skrive brev og kreve å få teoretisk maks fra anlegget som beregningsgrunnlag siden de ikke kan motbevise det.
« Siste redigering: lørdag 21. oktober 2017, klokken 08:23 av Burger »
2018 94Ah i3, CE. Levering februar 2018
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

P85TMS

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #47 på: fredag 20. oktober 2017, klokken 21:12 »
Måleren har logget produksjon lokalt, så den saken er forsåvidt grei. Jeg kan lese sum produksjon på måleren. Problemet er at Lyse ikke klarer å fjernlese data og dele disse med Otovo. Ergo så får vi ikke betalt for produksjon. De nekter å opplyse hva som er problemet og når det forventes løst, noe som er i strid med Avlesningsforskriften og NVE retningslinjer.

ravn

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #48 på: mandag 13. november 2017, klokken 14:37 »
Ja tiden går og status er mye det samme gitt.
Fremdeles ingen automatisk avlesning av verken produksjon eller forbruk...

Noen som har hørt noe nytt fra Lyse?
AMS målere er jo veldig hipt i nyhetene om dagen, kanskje vi må gå den veien for å få noe svar fra Lyse?
« Siste redigering: mandag 13. november 2017, klokken 14:42 av ravn »
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero, Renault Twizy (firmabil) og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, 2000 Ford Ranger, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

• Gold Member
  • Arne
    • Vis profil
« Svar #49 på: mandag 13. november 2017, klokken 14:46 »
Hos meg venter de nå visstnok bare på en bekreftelse på oppstartsdato, men jeg har ikke fått bekrefta fra Lyse om det faktisk er Otovo som det henger på nå.

Informasjonsflyten er ikke-eksisterende fra alle parter så alt må mases på og etter noen måneder er man litt lei og ikke på ballen hele tida.
2017  Opel Ampera-e, blå (19.05.2017)
2014  Renault Zoe Intens, lys grå (20.11.2014)
2011  Peugeot 3008, mørk grå, diesel

2019? Tesla Model ≡  (reservert 04.04.16, langt ute i køen)

Karolyta

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #50 på: torsdag 16. november 2017, klokken 19:39 »

Er det flere som bestilte da det var tillvalg med batteriklart system før oktober 2016 og fikk mail at vi ville få en av de beste inverterne på markedet solar edge og at vi således kunne se forbruket på vert panel men fikk innstalert inverter fra invt og den har ikke mulighet til å se vært panel ble skuffet her kostet jo 14000 extra:(

ravn

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #51 på: mandag 04. desember 2017, klokken 18:52 »
Ser på både lyse.no og lysenett.no under forbruk så vises siste avlesning 01.09 (manuelt avlest) selv om jeg har manuelt avlest hver måned (siden elektronisk ikke virker).

Nå er det jo ikke kjempeproduksjon for tiden, men ser ut som at de i tillegg til å ikke sende produksjonstall fra seg, bruker estimater på forbruk fra før jeg fikk solceller.

10 nye poeng til Lyse

Hos meg venter de nå visstnok bare på en bekreftelse på oppstartsdato, men jeg har ikke fått bekrefta fra Lyse om det faktisk er Otovo som det henger på nå.

Informasjonsflyten er ikke-eksisterende fra alle parter så alt må mases på og etter noen måneder er man litt lei og ikke på ballen hele tida.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero, Renault Twizy (firmabil) og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, 2000 Ford Ranger, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

• Gold Member
  • Arne
    • Vis profil
« Svar #52 på: tirsdag 05. desember 2017, klokken 16:49 »
Nå skal visstnok alt være registrert hos meg og jeg ser kolonne for forbruk hos Otovo. Nå viser det seg dog at siste automatiske avlesning var 11.august, så måleren min er tydeligvis på bærtur.

Møkkaopplegg! Skal se hele halvåret med overskuddsproduksjon er gått til #@&!
2017  Opel Ampera-e, blå (19.05.2017)
2014  Renault Zoe Intens, lys grå (20.11.2014)
2011  Peugeot 3008, mørk grå, diesel

2019? Tesla Model ≡  (reservert 04.04.16, langt ute i køen)