Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Snart slutt på gratis parkering for elbiler i Kristiansands gater

Startet av Vollis47, lørdag 24. juni 2017, klokken 12:15

« forrige - neste »

Vollis47

Ser ut til at gratis parkering for elbil snart er slutt. Det kan føre til mer bruk av fossilbiler i sentrum, med mindre de ikke lager til et nytt gode; mange parkeringsplasser sentralt reservert for elbil.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

krl

Synd.. Men det ville på mange måter vært bedre med type 2-punkter på Sørlandssenteret. Greit å holde seg unna sentrum. Langt mer miljøvennlig å handle alt på ett sted :)

Vollis47

Sitat fra: krl på lørdag 24. juni 2017, klokken 21:19
Synd.. Men det ville på mange måter vært bedre med type 2-punkter på Sørlandssenteret. Greit å holde seg unna sentrum. Langt mer miljøvennlig å handle alt på ett sted :)
Ved Sørlandssenteret og ellers i Sørlandsparken er der flere hurtigladere tilgjengelig. Et besøk til sentrum skyldes gjerne helt andre ønsker og behov enn du får dekket i Sørlandsparken.
Etterhvert som batteripakkene blir større klarer de fleste seg med lading hjemme og/eller på jobb. Bare de som kommer langveisfra trenger lading før hjemtur og da er et lite besøk ved en hurtiglader et godt alternativ. Gratis type2 lading er bare med å skaper negativitet fra elbil-haterne.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Electrix

Det er synd hvis gratisparkeringen forsvinner allerede ja, men en positiv nyhet er at det ser ut til at Grønn kontakt nå har 23 type 2 ladepunkt i sentrum fordelt over 4 parkeringshus.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Evelen

Når skjer egentlig dette?
(og hvordan orienterer jeg meg om hva som er gratis)

mvh Helt fersk Elbil eier
Leaf 2014

Vollis47

Sitat fra: Evelen på fredag 28. juli 2017, klokken 17:51
Når skjer egentlig dette?
(og hvordan orienterer jeg meg om hva som er gratis)

mvh Helt fersk Elbil eier
Det har blitt vedtatt av bystyret og er forventet å bli satt i kraft i løpet av august. Det blir nok en del ny skilting som må på plass. Ellers blir det vel informasjon på nettsidene til Kristiansand kommune. En uklok bestemmelse mener jeg. Ønsker en bedre luft i sentrum må folk ha gode insentiver for å bytte til elbil.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

goggo

Jeg synes faktisk det er OK at gateparkeringen forsvinner, både for fossilbiler og elbiler.
Det blir fortsatt gratis elbil parkering i minst 2 parkeringshus og 2 åpne parkeringsplasser i Kristiansand, og husk at for de som skal pendle til Kristiansand for jobb eller handling så kan man helt gratis ha en gammel (eller ny... :) ) sykkel stående innelåst i Kilden parkeringshus, og så kan man bruke den når man er rundt i byen mens elbilen står parkert eller til lading i parkeringshuset. 
Jeg vurderer selv å kjøpe meg en gammel sykkel for å ha den fast parkert her.

https://www.kristiansand.kommune.no/kripark/tjenester/nyheter/#gratis-sykkelparkering

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Electrix

Den sykkelparkeringen der var jo ganske smart. I tillegg har de lading der fra Grønn Kontakt.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Evelen

Veldig smart for de som jobber i sentrum.
Er stort sett bare i sentrum om jeg skal på kino eller liknende, da er det jo greit å kunne parkere litt nærmere kinoen.

antar parko-huset ikke er gratis for elbil?
Irriterende hvor lite informasjon det står på skilt.
Prøvde EasyPark appen, men det virker som den ikke skjønne jeg har elbil i og med at den gir meg fosil-takster.
Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA