Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model X på Finn.no

Startet av Kim Kim, onsdag 21. juni 2017, klokken 19:47

« forrige - neste »

Øyvind.h

Lånet gis jo av DNB, så det bør vel være mulig å få vilkårene av dem?

Uansett er vel vilkårene stort sett kjente. Dvs enten 0,25 eller 1,69 nominell flytende rente. Inntil 10 års løpetid.
For øvrig er vilkårene som for andre billån.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Luring

Sitat fra: msater på søndag 17. september 2017, klokken 11:02
Merkelig, jeg fikk lånebetingelser tilsendt på e-post fra selger umiddelbart etter at søknaden var i boks. Helt standard papirer som lignet veldig på huslånet i formatet.
Legg de ut her anonymisert så får me sjå de også.

Luring

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 17. september 2017, klokken 11:06
Lånet gis jo av DNB, så det bør vel være mulig å få vilkårene av dem?

Det er vel Telsa me skal forholde oss til for å få kampanjerenta vel? Eg vil ha lånebetingelser for det billånet eg skal ta opp, ikkje for eit tilfeldig billån hos DNB.

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 17. september 2017, klokken 11:06
Uansett er vel vilkårene stort sett kjente. Dvs enten 0,25 eller 1,69 nominell flytende rente. Inntil 10 års løpetid.
For øvrig er vilkårene som for andre billån.
Korleis er koblinga mellom kampanjerenta (0,25% nominell) og markedsrenta, og kva er/kvar finn ein "markedsrenta"?
Kva med rente og sikkerhet? Kan renta endres ved endring i restverdi på bilen? Korleis er dette regulert?

Luring

Sitat fra: peik på søndag 17. september 2017, klokken 10:52
Jeg ble så irritert over å ikke få svar på lånebetingelsene at jeg kjøpte en helt annen bil. Dieseltralle en stund til å påvente av bedre totalopplevelse ved å eie/kjøpe elbil...
Eg vurderer det samme, viss service og oppfølging hos Tesla videre er på samme nivå så er det like godt å vente på ein bil uten FWD, uten panoramavindu og uten amerikansk forretningspraksis på service og reparasjon (http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=43592).

Øyvind.h

Be DNB om vilkår. Det er de som gir deg lån.
Lånet har helt ordinære betingelser. Pris kan justeres basert på objektets sikkerhet. Står i punkt 2.2 i vilkårene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Luring

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 17. september 2017, klokken 12:57
Be DNB om vilkår. Det er de som gir deg lån.
Lånet har helt ordinære betingelser. Pris kan justeres basert på objektets sikkerhet. Står i punkt 2.2 i vilkårene.
Legg ut vilkårene du da om du har tilgang til de.

Har sendt DNB epost, så får me sjå.

peik

- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

olavxxx

Sitat fra: peik på tirsdag 19. september 2017, klokken 08:03
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103561201&ref=conversation&fks=103561201
Model X med 85 kWh batteri. Finnes både 60, 75, 90 og 100?
60 og 90 er faset ut.
85 var måten de oppgraderte noen 75 biler til raskere aks (den har bare mulighet for å bruke 75).

Luring

Det gjekk ein X75 2016 til 580k forrige veke, dette viser vel at prisforlangende (i mange tilfeller) på finn.no er hinsides.
Det var nærmere 200k under kjøpsprisen.

Øyvind.h

Gikk en grå 7-seters 2016 modell X forrige uke som var annonsert til 890.
Tipper det var rundt 150-200" under innkjøpspris for et snaut år siden.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sfinxern

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk selger slike biler så fort med så stort tap. Virker som om det er veldig mange ny og nesten ubrukte biler til salgs på finn.no.

Skal man ha en så dyr bil som Tesla, så bør man ha dem i mange år. Men det er nå bare min mening da.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

olavxxx

Sitat fra: sfinxern på mandag 25. september 2017, klokken 22:44
Skjønner egentlig ikke hvorfor folk selger slike biler så fort med så stort tap. Virker som om det er veldig mange ny og nesten ubrukte biler til salgs på finn.no.

Skal man ha en så dyr bil som Tesla, så bør man ha dem i mange år. Men det er nå bare min mening da.

Hvis jeg skal gjette:
1. De ser at de kan kjøpe en ny med 0.25% rente og har kanskje selv høyere rente (2-3%?).
2. De som ikke har lån, men vil heller frigjøre disponible midler og betale mnd-beløp.
3. De som kjøpte bil før bolig og nå ikke får boliglån, før de kvitter seg med bilen.
4. De med endrede behov?

Mange muligheter :-P Men en del folk var jo maks uheldig ved å kjøpe når dollaren var på topp og rett før Tesla høvlet priser, økte ytelsene og standardutstyr. Så de har jo fått en "dobbel knekk" på bruktmarkedet.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: olavxxx på mandag 25. september 2017, klokken 23:11
Sitat fra: sfinxern på mandag 25. september 2017, klokken 22:44
Skjønner egentlig ikke hvorfor folk selger slike biler så fort med så stort tap. Virker som om det er veldig mange ny og nesten ubrukte biler til salgs på finn.no.

Skal man ha en så dyr bil som Tesla, så bør man ha dem i mange år. Men det er nå bare min mening da.

Hvis jeg skal gjette:
1. De ser at de kan kjøpe en ny med 0.25% rente og har kanskje selv høyere rente (2-3%?).
2. De som ikke har lån, men vil heller frigjøre disponible midler og betale mnd-beløp.
3. De som kjøpte bil før bolig og nå ikke får boliglån, før de kvitter seg med bilen.
4. De med endrede behov?

Mange muligheter :-P Men en del folk var jo maks uheldig ved å kjøpe når dollaren var på topp og rett før Tesla høvlet priser, økte ytelsene og standardutstyr. Så de har jo fått en "dobbel knekk" på bruktmarkedet.

Enig! Tror de som kjøper nå vil oppleve mindre verdifall enn de som kjøpte i 2016 og Q1 2017.

Beamer Screamer

Sitat fra: sfinxern på mandag 25. september 2017, klokken 22:44
Skjønner egentlig ikke hvorfor folk selger slike biler så fort med så stort tap. Virker som om det er veldig mange ny og nesten ubrukte biler til salgs på finn.no.

Skal man ha en så dyr bil som Tesla, så bør man ha dem i mange år. Men det er nå bare min mening da.

Enig med deg. Noen har bare veldig god råd, men slike mennesker bytter sjelden bil så ofte. Det er jo derfor de har god råd! Men mange har nok ikke fullt så god råd men liker simpelthen å bytte ofte uten noen rasjonell grunn.

Fullstendig bortkastede penger å ta 200k i tap på noen måneders eierskap. Det er mye annen moro man kan få for 200k!

2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Beamer Screamer på mandag 25. september 2017, klokken 23:20
Sitat fra: sfinxern på mandag 25. september 2017, klokken 22:44
Skjønner egentlig ikke hvorfor folk selger slike biler så fort med så stort tap. Virker som om det er veldig mange ny og nesten ubrukte biler til salgs på finn.no.

Skal man ha en så dyr bil som Tesla, så bør man ha dem i mange år. Men det er nå bare min mening da.

Enig med deg. Noen har bare veldig god råd, men slike mennesker bytter sjelden bil så ofte. Det er jo derfor de har god råd! Men mange har nok ikke fullt så god råd men liker simpelthen å bytte ofte uten noen rasjonell grunn.

Fullstendig bortkastede penger å ta 200k i tap på noen måneders eierskap. Det er mye annen moro man kan få for 200k!

Hehe det kan man si ja 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA