Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Offisiell sluttermin for produksjon av B250e

Startet av M@rtin, fredag 16. juni 2017, klokken 11:00

« forrige - neste »

M@rtin

https://ecomento.tv/2017/06/16/mercedes-elektroauto-b-250-e-laeuft-demnaechst-aus/

Tredje kvartal 2017 er det ifølge linken slutt på produksjonen ...

Nye elektriske modeller er ventet først i løpet av 2019.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

RickI

#1
 :-[ :-X :'( ingen oppgradering da, men kanskje framtiden blir lysere med ettermontert jdemo lader...RIP...

Pigeonbay

Kva vil jDemo seie? Raskere lading?

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


Vollis47

Sitat fra: oveduesund på søndag 18. juni 2017, klokken 18:04
Kva vil jDemo seie? Raskere lading?

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
Det skal vel være CHAdeMO
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Robert Sund

JdeMO er en tredjepartsløsning for hurtiglading til blandt annet Toyota RAV4. Da Mercedesen også har innmat fra Tesla har mange gledd seg til tilsvarende hurtiglading, uten hell (sålangt).

lenny36

Den er jo akterutseilt så det holder så ikke akkurat overraskende dette her.


Sent from my iPhone using Tapatalk

PaulusA

Hold slikt vrøvl for deg selv er du snill

Blir bare dumt
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Pigeonbay

Sitat fra: Robert Sund på søndag 18. juni 2017, klokken 21:34
JdeMO er en tredjepartsløsning for hurtiglading til blandt annet Toyota RAV4. Da Mercedesen også har innmat fra Tesla har mange gledd seg til tilsvarende hurtiglading, uten hell (sålangt).
Det hadde vært fantastisk med noko slikt. Er det einaste som mangler.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


RickI

Vi kan nesten skrive en ønskeliste og signere hvem vil ha den chaemo - jdemo laderen... :D
Ellers veldig synd at de forlater noe som er en veldig fin og morsom bil å eie og kjøre.

PaulusA

Hehe, hvorfor ikke?

Personlig hadde jeg ikke hengt meg på da bilen klarer seg fint for oss, slik som den er
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

RickI

Takk Paulus - enig meg deg - vi klarer oss veldig fint til vanlig daglig kjøring, men bilen har en utseende og komfort som skriker at man må kjøre den videre og videre... ;D

PaulusA

Hehe, ja, enig

Men, tenkte på det idag, da jeg kom fra en ny Octavia 2018, 4x4, 150 TDi med 7DSG, at den er litt tung i svingene
Ikke noe spesielt for B, alle elbiler er slik og de andre verre, men definitivt ikke like svingvillig som en lettere bil

Ikke misforstå meg, elsker B, men Octaviaen er mere morsom og behageligere når svingene kommer tett
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

RickI


Gordon Retriever

500 biler igjen på lager i Norge, noe man regner med skal være nok til å holde salget i gang til november.  Litt uklart om det nå er for sent med en tilpasset bestilling.  Link.

Pavel Kolotilov

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 29. juni 2017, klokken 14:51
500 biler igjen på lager i Norge, noe man regner med skal være nok til å holde salget i gang til november.  Litt uklart om det nå er for sent med en tilpasset bestilling.  Link.

Kanskje de mener den norske kvote?
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA