Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tips på feil som gir system fault, men ikke kan leses ut med nikometeret?

Startet av Yeyeye, onsdag 14. juni 2017, klokken 21:44

« forrige - neste »

Yeyeye

Hei godtfolk.

Har ikveld vært hos en Thinkfrende her i Trondheim. Bilen kan startes opp som normalt, men gir system fault ved aktivering av gearspaken. Girlåsen ser ut til å fungere som normalt, og finner ingen feil med nikometeret. System fault kom også opp etter en god stund med tenningen på uten aktivering av gear/gearlåsen. 12voltbateriet var nok litt dårlig, men så ut til at dcdc ladet fint, med 14-14,1volt med tenningen på.

Tips tilå edde Stefans Think motas med takk :)

Mvh Arild
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Yeyeye

hva er typiske feil der, og kan de lastes ned om vi får lånt actia2000?

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

ebye

Jeg har hatt kassen ute for renhold og maling.
Med kassen på plass får jeg "system falt" , men bilen starter og kan kjøres fremover og bakover som normalt. Feilen lar seg ikke lese/slette med nikkometer.
Setter jeg bilen på lading blærer vifter i lader og ladelys blinker normalt i dashboard, men den tar ikke lading.
Hva skyldes det og hva kan jeg ha gjort feil( har hatt noen Thinker og tatt ut og rengjort mange kasser på egne biler uten problemer...

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Svein-O

Sitat fra: Yeyeye på onsdag 14. juni 2017, klokken 21:44
Hei godtfolk.

Har ikveld vært hos en Thinkfrende her i Trondheim. Bilen kan startes opp som normalt, men gir system fault ved aktivering av gearspaken. Girlåsen ser ut til å fungere som normalt, og finner ingen feil med nikometeret. System fault kom også opp etter en god stund med tenningen på uten aktivering av gear/gearlåsen.

Mvh Arild
Hva ble løsningen her ?
Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

Yeyeye

Eier satser på å bytte motor/drivverk fra en delebil, og håper det fikser biffen.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

OneMore

Høres ut som motorstyringen er gåen! Tragisk å ødelegge en Think for det.

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Yeyeye

Bilen til Stefan ble delebil til meg og min Thinkkompis på jobben, utrolig nok fikk jeg selv bruk for laderen etter bare så vidt over en uke etter vi kjøpte den.
Min kolega var ute etter batteriet, da hans batteri hadde svært redusert kapasitet og han fryktet å måtte gi den opp.
Nå har vi endelig fått tid til å bytte over batteripakken, men det litt sure var jo at feilen som Stefan plagdes med ble med over.
Så feilen ligger tydeligvis i BMS/releboks. Batteriet ser ut til å være i grei form ellers. Sånn bare til info så langt.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA