Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading og parkering i Stavanger sentrum

Startet av Vollis47, mandag 12. juni 2017, klokken 19:32

« forrige - neste »

Vollis47

Er der noen greie parkeringsplasser i Stavanger sentrum med rimelig lading for en trilling i løpet av 3-4 timer i byen?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

kjettapetta

http://www.stavanger-parkering.no/el-bil/

Steinkaien (Geoparken) har to Type 2 16 A ladepunkt og har vel enda gratis lading / parkering, jeg pleier å parkere her ganske ofte. Lett å få lading, nære sentrum.


Jejl

#2
Mener at det er maks 3 timer gratis lading på laderne midt i sentrum. F.eks har domkirkehallen 2 stk.,Steinkarkaien 2 stk (Type 2) og 3 stk ved Røde sjøhus. Ellers har Europark en gratis i kjelleren på Arkaden med maks 4 timer.
Skal du stå lengre gratis tror jeg du må til P-arketten som har 6 stk.

Ellers er det flere med bom og betalig hvor du kan stå hvor lenge du vil.
Hvis du vil være garantert å finne ledig lader på første forsøk så kjører du til jerbanelokket (ikke gratis). Der er det 5+2 ladere og jeg tror aldri jeg har sett  mer enn en elbil der.

Petter Leaf

Stavanger Parkering har begynt å ta betalt halv pris for parkering av elbiler. På enkelte automater er det laget en egen knapp for elbiler som må trykkes for å få korrekt pris. Husk derfor å sjekke automaten. Og når det gjelder parkering ved de røde sjøhus er automaten begrenset til 1 times parkering som gjelder resten av parkeringsplassen. Da er det ikke samsvar med det du klarer å betale, og 3 timer som det står på elbilplassene.

Jejl

Sitat fra: Petter Leaf på mandag 12. juni 2017, klokken 23:13
Stavanger Parkering har begynt å ta betalt halv pris for parkering av elbiler. På enkelte automater er det laget en egen knapp for elbiler som må trykkes for å få korrekt pris. Husk derfor å sjekke automaten. Og når det gjelder parkering ved de røde sjøhus er automaten begrenset til 1 times parkering som gjelder resten av parkeringsplassen. Da er det ikke samsvar med det du klarer å betale, og 3 timer som det står på elbilplassene.
Da har du sannsynligvis ikke brukt den rette automaten. Jeg har stått der flere ganger over en time, og også betalt for det. Bruker du automaten som står ute i gaten så er det maks 1 time.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA