Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fersk E-up eier

Startet av khh48, fredag 09. juni 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

jankph

Det morsomme for min del er at jeg var egentlig ikke ute etter elbil i det hele tatt. Vi skulle ha en liten bil nummer to og med Skoda fra før har jeg ofte fått en Citygo i lånebil når bilen har vært til service, så var egentlig det jeg først hadde i kikkerten. Fordi det måtte være automat ble det til at Citygo-søkene på Finn først ble utvidet med Up og så med e-Up. Etterhvert som jeg regnet litt på driftskostnader og kjørelengde og rekkevidde og faktisk behov så ble jeg mer og mer interessert i e-UP. Og etter én prøvetur var jeg solgt. Trillingene ble ikke vurdert en gang. 
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

sveander

Sitat fra: khh48 på tirsdag 13. juni 2017, klokken 18:40
Er ute på tur så har ikke linken tilgjengelig akkurat nå. Trodde ikke carnet var mulig på tidlig up? Skal du montere garmin må du vel ha holder og ledningsett også.

Joda det virker som bare det, dvs. jeg kan starte og stoppe varm og lading, men ikke programere tidspunkt.
På dashbordet har jeg sokkel for holder og jeg tror det vil virke om jeg får riktig garmin med riktig sw.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Skynet

. Er ikke så begeistret for glasstak hverken om vinteren eller i solsteika om sommeren
 

For meg var det essensielt med elektrisk panoromatak til e-up! Varme sommerdager/høstdager kan jeg sette opp taket. Og få følesen av og kjøre cab!

khh48

Har cab til de to varme sommerdagene  ;)

Skynet

#19
Sitat fra: khh48 på fredag 16. juni 2017, klokken 20:47
Har cab til de to varme sommerdagene  ;)

Har bare e-up jeg!

khh48

Kjøpte tilgang til carnet i går. Det er noe stusselige greier. Hvorfor vil de at eg skal planlegge rute på det elendige kartet ? Appen er vel mest for status på bilen. Hvorfor viser den gjenværende ladetid istedenfor hvor mye strøm det er på batteriet?

Og nå 12 timer etter kjøp er plutselig passordet feil, selv det som er lagret på nettbrettet?
Nå vet jeg ikke hvordan appen er til andre bilmerker men dette er ikke verdt å betale for  :-1-:

jankph

Nå vet ikke jeg hvor dette koster for nye brukere siden mitt Car-Net fulgte med bilen og gratis til sommeren 2018, men så veldig stusselig synes jeg ikke det er. Jeg er fornøyd med det jeg får ut av det.

VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

sveander

Sitat fra: khh48 på lørdag 17. juni 2017, klokken 10:02
Kjøpte tilgang til carnet i går. Det er noe stusselige greier. Hvorfor vil de at eg skal planlegge rute på det elendige kartet ? Appen er vel mest for status på bilen. Hvorfor viser den gjenværende ladetid istedenfor hvor mye strøm det er på batteriet?

Og nå 12 timer etter kjøp er plutselig passordet feil, selv det som er lagret på nettbrettet?
Nå vet jeg ikke hvordan appen er til andre bilmerker men dette er ikke verdt å betale for  :-1-:

Som sagt så er mulighetene mindre på de gamle modellene

Har du fått Garmin fra ebay?
Hvis ja . Kan du programere fra den ?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

khh48

Har ikke bestilt garmin ennå.

Dekk. Synes at det er en hel del dekkstøy,  står på dunlop spstreetresponse 165/65-15. Noen som har erfaring med stillere dekk?

arv

Hei
På min 2011 Think kjøpte jeg Landseil, veldig stille dekk.
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

khh48

Litt kosedag med euppen. Støvsugd gulv og lagt silent coat dempematter i bagasjerommet og alle dørene. Gikk ca 15 matter. Dørene føles mere solide og ikke så blikkaktige ut nå. Litt mindre støy i bilen og kanskje bittelitt bedre bass  8)

epifant

Lurt! :) Det kommer mye støy gjennom dørene, merkes veldig godt når man kjører nær betongkanter e.l. Første gang det skjedde lurte jeg faktisk på om bakvinduet stod åpent.

Bare meg som synes gulvteppet er noe skikkelig herk å støvsuge?  >:(
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Elmo

Sitat fra: epifant på tirsdag 27. juni 2017, klokken 11:26
Bare meg som synes gulvteppet er noe skikkelig herk å støvsuge?  >:(
Er det ikke bare å la være  ;) ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

khh48

Gulvteppet er ikke for lett å få støvsugd nei. Ikke noe særlig å la være heller. Har gårdsplass av grus så det dras inn mye, er jo nybil for meg så eg vil ikke at det skal se for jævlig ut heller

khh48

Lille bilen funker fint som familiebil også. Andre romsdalsturen nå på to uker. Har kjøpt vacuumposer på biltema og det hjelper godt når klær, dyner og sengetøy for 4 skal inn i bagasjerommet.

Vi har tross alt kjørt lang caravelle de siste årene og er vant til å kunne ta med oss alt og litt til på tur

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA