Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enormt med brukte TMS til salgs hos Tesla

Startet av Pepsipepsi, fredag 09. juni 2017, klokken 12:16

« forrige - neste »

keepitsimple

Personligen hadde jeg betalt omtrent 50 000 mer for en bil fra Tesla men jeg er nokk litt forsiktig. Så kanskje 30 000?
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

SurSnasen

Strategien til Tesla er vel at de har ventet til rentekampanjen har gått ut før de lemper ut bruktbilene. Vil jo ikke ha en haug med bruktbiler som kan friste når de heller kan lokke folk til å kjøpe nytt med lav rente.

N00b


Daniel80

Men rentekampanjen er jo ikke over. Skal visst vare ut juni?
Det som bekymrer meg når jeg nå vurderer å kjøpe en S75D, er om den vil falle over 200000,- i pris iløpet av første året når model3 75kwh kommer med lenger rekkevidde til halve prisen, eller når Model S i 2018 kommer med ny 2170 batteripakke på 90Kwh til samme pris som dagens 75Kwt.
(Kun en vag påstand/bekymring fra meg , ikke fakta!)
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

TorR

Sitat fra: StianSalG på fredag 09. juni 2017, klokken 22:11
Strategien til Tesla er vel at de har ventet til rentekampanjen har gått ut før de lemper ut bruktbilene. Vil jo ikke ha en haug med bruktbiler som kan friste når de heller kan lokke folk til å kjøpe nytt med lav rente.
Det kan jo være, men samtidig skal de tilby denne renten ut juni måned. Jeg tror de vil booste nybilsalget for en hver pris og satser på at de som har ventet på at S skal bli "billig" i bruktmarkedet, hiver seg rundt nå og får tryggheten med å handle hos Tesla. Eller kanskje de ikke har en strategi i det hele tatt, utover å selge masse nye biler.

F_P

Sitat fra: keepitsimple på fredag 09. juni 2017, klokken 20:53
Personligen hadde jeg betalt omtrent 50 000 mer for en bil fra Tesla men jeg er nokk litt forsiktig. Så kanskje 30 000?

Noe sånt jeg tenkte selv. Med andre ord er jeg ikke helt på viddene om jeg forventer 470.000,- for min når ditto fra Tesla ligger til 500.000,- ish
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Kramzz

For å sette ting i perspektiv: Dette er en Super bil som blir direkte konkurent til Feks BMW M5. Disse koster 400000 for en 2006 model....
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Knut Røe

400 tusen for en 10-12 år gammel rævkjørt M5 er det vel bare BMW fanboys som kan finne på å kjøpe. Alt med den bilen er dyrt og skjørt, de tåler knapt å kjøres.

Knut Røe

Sitat fra: TorR på lørdag 10. juni 2017, klokken 09:38
Sitat fra: StianSalG på fredag 09. juni 2017, klokken 22:11
Strategien til Tesla er vel at de har ventet til rentekampanjen har gått ut før de lemper ut bruktbilene. Vil jo ikke ha en haug med bruktbiler som kan friste når de heller kan lokke folk til å kjøpe nytt med lav rente.
Det kan jo være, men samtidig skal de tilby denne renten ut juni måned. Jeg tror de vil booste nybilsalget for en hver pris og satser på at de som har ventet på at S skal bli "billig" i bruktmarkedet, hiver seg rundt nå og får tryggheten med å handle hos Tesla. Eller kanskje de ikke har en strategi i det hele tatt, utover å selge masse nye biler.
Spottet 5-6 biler hos det lokale Tesla verkstedet som stod utenfor.
Uten skilt og veldig møkkete, tror de har stått minst 1 år i ro noen av de. Blir vel å shine de opp og få de ut på markedet.
Rart de gjør det sånn i grunn, blir jo et rent tap å ha så mange biler stående og bare tape seg i verdi. Biler er ferskvare og må brukes ellers forfaller de fort.

Navl1

bruktbilprisen på TMS har vært godt hjulpet av dollarkurs over flere år, mangel på konkurrenter og relativt få biler på markedet.

Fremover så er det ikke mange tegn på at dollarkursen skal videre opp. Om fem år er det nok flere reelle konkurrenter fra Volvo, Bmw, VAG osv. Og antallet biler på bruktmarkedet øker.

Jeg selv er i markedet for en TMS. Bruktprisene ligger så høyt, at jeg heller vurderer en ny. Enkelte 85 ligger faktisk høyere i pris enn ny 75D, noe som er helt på jordet. Har fulgt med på finn lenge nå, og mange biler har ligget i månedsvis uten at selger har justert ned pris. Nå som Tesla også har da lagt ut så mange brukte biler, med varierende utvidet garanti, så tror jeg det blir enda tøffere å få solgt en brukt TMS privat.

Selv har jeg satt verditapet på en ny 75D til at den er verdt kroner 0 etter 7 år. Reelt er det kanskje ikke, men da har jeg en svært god margin den dagen bilen skal ut av mitt eie. Men jeg må også innrømme at jeg har blitt skeptisk til å kjøpe en TMS de siste dagene.

Mange nye konkurrenter er på som sagt på vei, der jeg kan få en billigere og kanskje mer moderne bil.
Hva skjer med kapasiteten på superchargere når det kommer 100 000 modell 3, og alle disse skal reise hjem samtidig som meg i påska....
Verditapet tror jeg fremover kan bli mer brutalt enn vi har sett så langt.
Også tenker jeg på det samme som blir nevnt lengre nede her, ny batteripakke i 2018 til samme pris, men bedre rekkevidde.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

GOS

Sitat fra: Navl1 på lørdag 10. juni 2017, klokken 12:21

Men jeg må også innrømme at jeg har blitt skeptisk til å kjøpe en TMS de siste dagene.

Mange nye konkurrenter er på som sagt på vei, der jeg kan få en billigere og kanskje mer moderne bil.
Hva skjer med kapasiteten på superchargere når det kommer 100 000 modell 3, og alle disse skal reise hjem samtidig som meg i påska....

?????Og så vurderer du andre bilmerker som kommer med elektrisk!?? Med Tesla'ene så kan du jo lade på alle de andre plassene i tillegg til Tesla SC'ene.

Kjøp deg ett annet merke så skal du se du må stå veeeeeldig mye lenger i kø på vei fra påskefjellet....
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Navl1

Sitat fra: GOS på lørdag 10. juni 2017, klokken 14:32


?????Og så vurderer du andre bilmerker som kommer med elektrisk!?? Med Tesla'ene så kan du jo lade på alle de andre plassene i tillegg til Tesla SC'ene.

Kjøp deg ett annet merke så skal du se du må stå veeeeeldig mye lenger i kø på vei fra påskefjellet....

Ikke sant. Med flere merker på markedet med god rekkevidde, så vil vi ikke lengre ha rekkeviddeangst, men ladeangst. Merker det allerde når jeg skal på tur med leafen min, det er ofte kø for å få ladet. Og hver gang jeg står der i kø, så er det lange blikk etter alle Teslaene som kjører forbi. I går hadde jeg min første langtur med leafen etter å ha prøvekjørt Tesla. Må si det var en nedtur på alle mulige måter, men mest det faktumet at jeg måtte stoppe å lade to ganger. Med Tesla hadde jeg sluppet det.

Man kan jo hele tiden argumentere for at noe nytt og bedre kommer, men da får man jo aldri kjøpt heller.

Du skal nok se at jeg endre opp med en TMS tilslutt  :laugh:
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Initium

vi har snart " brukt opp" vår første leaf, og vurderer faktisk oppgradere til en brukt TMS. Ser at  en 60D går for rundt (under 400 ? ) og den er jo overlegen en ny leaf, på det meste fortsatt.

Med det bomregimet det legges opp til i Osloregionen, vil vi rett og slett ikke kunne leve et " normalt liv " med en dieseldrevet børse, sålenge det innbefatter å røre på seg litt. En tur til Trysil koster fort 1100kr bare i bom og diesel, og det er FØR strekningen Miklagard-Elverum er påbegynt. Kjenner jeg systemet rett, er det første som kommer på plass, bomstasjonene der også....

Muffinman


Initium

moderne teknologiske vidundere brukes opp på en annen måte enn før. Gjerne via at de til sist er så teknologisk utdatert at de anses å ha lav både salgs og bruksverdi. Rekkevidde på 16 mil på sommeren og 12 på vinteren var helt kult det, i 2011 når Leaf ble årets bil....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA