Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Låsing av sykkel

Startet av snappy, fredag 09. juni 2017, klokken 11:40

« forrige - neste »

snappy

Hvor panisk bør jeg være når det gjelder gateparkering av elsykkel i Oslo? For øyeblikket bruker jeg to låser ( bøyle+kjetting), tar med meg batteriet og displayet.
Tar jo litt tid å gjøre dette og spesielt det å drasse rundt på batteriet ( Bosch ) er jo ikke spesielt hendig.

Noen erfaringer med å la batteriet sitte på sykkelen ( ramme/låsbart)?
2014 e-UP
2015 85D

elekTrond

Hvordan ser låsemekanismen ut på Bosch? På noen typer flaskebatteri med en enkel lås-slåe / dørvrider sak er det visstnok bare å stikke et grovt skrujern eller brekkjern inn som en blei og bende bakplata til låse-bolten går klar. Har ikke tenkt å finne ut om det også gjelder mitt.

Mitt display er fastmontert. Ser nå at det kanskje er litt dumt.

Ellers påbegynte jeg (i fjor en gang) å lage beslag for å montere 2x 500 gram med bøylelås, én foran og én bak. Den som da absolutt vil ha med seg min må da bære med seg sykkelen etter å ha klipt av wirelåsen til førti kroner.
'13 Mjau

snappy

Låsen ser forholdsvis ubrukelig ut .. det er vel bare å fortsatte med "drasse rundt på batteriet" praksisen.

Var en liten runde utenfor jobben i dag og så 2 el sykler begge med batteri , men batteriene så ikke så standard ut som et Bosch batteri , slik at de kanskje er mindre attraktive å stjele.
2014 e-UP
2015 85D

fso4

Vanskelig å si behovsgraden for låsing av batterier. så lenge sykkelen er låst er det somregel godtnok. I utgangspunktet er sykkel lås noe som skal avskrekke og forsinke et ev tyveri, alt kan stjelse selv med lås, men en vesentlig ting er jo hvor mye effort man må legge i det..
et tips til låser er å benytte seg av alarm lås som hyler ved berøring, bevegelse, at du i tillegg har en soild lås gjør det bare enda mer uaktuelt å tukle med både lås og sykkel, har du i tillegg alarm montert inne i rammen slik jeg har, så vil den hyle dagen lang til sykkelen får stå i fred eller blir demontert.
denne bruker jeg til by parkering. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=100216146

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA