Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drivverk feilmelding

Startet av StigH, søndag 04. juni 2017, klokken 00:45

« forrige - neste »

StigH

Er det noen som har vært borti en feilmelding som kommer opp med orange trekant ved speedometer der det står "Drivverk" Og en vifte går for fullt konstant der framme og redusert effekt i motoren.

Dette skjedde etter jeg drev å lette etter sikringen for 12V uttaket i midtkonsollen da det ikke er strøm i den. Hadde tatt ut div sikringer og målt dem. Et lite problem var at jeg først leste oversikten opp ned i forhold til boksen i bilen og tok ut noen for å kontrollere de der jeg syntes det stemte. For fant plutselig ut at oversikten må leses på hodet for at den skal stemme.

Etter dette ble det visst bare tull. Går dette å resette eller verksted neste? Er temmelig sikker på at sikringene havnet på rett plass men om noen har et bilde av boksen er jeg veldig takknemmelig for dette. Men er det ikke litt rart at bilen pajer ut bare en tar en sikring inn og ut mens bilen er avslått?

På forrige bilen så ble feilmeldinger slettet om feilen var midlertidlig og jeg låste døren i 5 minutter.
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

Ingeniøren

I "gamle" dager koblet man fra bil batteriet når man mekket i sikringsboksen. Du har fortsatt et slikt i bilen bak boksen i fronten. Kanskje lurt å koble fra bilens 12 V og koble på igjen ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Autowinder

Vet ikke om det hjelper deg, men her er flere filer om sikringene på i3 som også går på forklaring av symbolene:
(Se post tre)
http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=1271#p10630
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

StigH

Takk for linken men jeg fant faktisk disse skjemaene du viser til når jeg drev på i går. De er like som det som ligger i sikringsboksen så jeg er like langt. Men jeg er usikker på om jeg fikk alle sikringene på riktig plass. Slik at jeg har greid å fått strøm på en kurs som gjør at noe i bilen kicker ut på noe som kanskje mangler på denne kursen.

Litt redd kanskje noe ikke stemmer med skjema. Men det gjør sikkert det. Skulle tatt et bilde før jeg begynte men sånn ble det nå med den saken. Det beste som hadde hjulpet meg nå hadde vært et bilde av sikringsboksen i en annen i3 så jeg hadde fått konstatert 100% på at alt sitter riktig. For da hadde jeg visst at feilmelding har blitt trigget av at noe har vært midlertidig utkoblet mens en sikring var tatt ut og at jeg ikke kjører med en sikring som ble feilplassert.

Sikringene som jeg egentlig trodde var gåene som jeg skjønner etter skjema berører 12V uttaket er også hele så må være noe mer galt fatt angående dette. Ender vel at en ryker på et styr med verkstedbesøk av dette også.
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

Toalmar

Tror vel egentlig ikke at problemet ditt skyldes at du har satt inn en sikring som ikke skulle være der.

Burde ikke være noe problem å få ett bilde av noen her.
Skulle gjerne hjulpet deg men er på ferie lang avgårde.

Har selv hatt oransje lampe for drivverk, men ikke redusert effekt eller ei vifte som gikk der foran. Min lampe måtte fjernes på verkstedet med en software oppdatering


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

StigH

Slik ser dette ut hos meg nå. Men alt kommer sikkert an på utstyrsnivå og slik vil jeg tro.
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

Toalmar

Da er det bare å sammenligne


Sent from min iPhone via Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

StigH

#7
Problem løst! Hadde jaggu klart å sette den 15A mellom den gule 20A og brune 7.5A på bildet. Den skulle mellom den orange 40A og de 2 grønne 30A på bildet :)

Men fort gjort når en må lese tegninger opp-ned for å få det riktig kombinert med minne som en gammel hengekøye. Nok at jeg snur meg unna så husker jeg ikke hvor ting sitter :)
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

StigH

Men takk for alle tips som kom inn :) Eneste er jeg er på status quo der jeg ikke har strøm i 12V uttaket i konsollen.

Skulle gjerne hatt det tilgjengelig til mobillader og slikt. USB uttaket vil jeg gjerne ha til mediaavspilling.
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

Toalmar

Bra det ordnet seg
Du har også ett uttak under dashbordet mellom setene. Rett over strikken


Sent from min iPhone via Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Ingeniøren

Sitat fra: StigH på søndag 04. juni 2017, klokken 20:57
Slik ser dette ut hos meg nå. Men alt kommer sikkert an på utstyrsnivå og slik vil jeg tro.

Godt jeg ikke har sjekket her for da hadde jeg begynt å snu sikringer slik at alle fikk skriften rette veien.... Spørs om ikke petimeteren må ta en titt allikevel nå  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

bromm

Mye som tyder på at du kanskje burde sette bort slikt arbeid, StigH  ;D

Jeg regner med at du har sjekket nr. 65 (20A som er over den du satte feil). Det er også en sikring til, nr. 127 (vises ikke på bildet - er helt øverst og helt til venstre). Har du sjekket den ?

StigH

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 05. juni 2017, klokken 07:57
Sitat fra: StigH på søndag 04. juni 2017, klokken 20:57
Slik ser dette ut hos meg nå. Men alt kommer sikkert an på utstyrsnivå og slik vil jeg tro.

Godt jeg ikke har sjekket her for da hadde jeg begynt å snu sikringer slik at alle fikk skriften rette veien.... Spørs om ikke petimeteren må ta en titt allikevel nå  ;D

Hehe!
Samme tenkte jeg på å gjøre :) Men fant ut at jeg ikke rører noe mer så jeg gjør vondt verre :)
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

bromm


StigH

Sitat fra: bromm på tirsdag 06. juni 2017, klokken 22:12
...så du sjekket aldri 127 ?

Jeg mener jeg så på den også. Men om jeg klarte å forbytte sikringer skal jeg ta en ny sjekk om det var riktig sikring jeg sjekket sist.
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA