Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Clever fri (faktura) vs Clever kontant (forhåndbetalt)

Startet av kajh, fredag 02. juni 2017, klokken 22:54

« forrige - neste »

kajh

Er det noen ulemper med Clever fri (faktura) i forhold til Clever kontant (forhåndbetalt)?

Jeg spør siden jeg ser mange sier det er lurt å ha Clever forhåndsbetalt kort hvis man skal kjøre endel i Sverige eller Danmark, men ikke nevner Clever fri.

Se http://clever.nu/kop-laddkort/

Takk!

:)

Orbit

Har selv brukt svensk Clever fri både i Sverige og Danmark, fungerte helt smertefritt. Nå etter 2 måneder så har jeg faktisk ikke fått faktura en gang! Vil tippe totalt beløp er under 100 kr, så de samler kanskje opp litt mer før de tar kostnaden med faktura.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

kajh


leafnor

Skaffet Clever Fri for var i Danmark sist sommer, og kjørte også i Sverige. Tok bare 3-4 dager å få det i posten etter registrering på nett.
Kom faktura i November, 4 måneder kredittid.
Inn i nettbank og betalte "utenlandsoppdrag".
Men i mars kom purring på at jeg ikke hadde betalt.
En mail tilbake med skjermbildedump fra nettbanken gjorde at de fant igjen min betaling, og beklaget det hele.

Heller det å få en purring (Som raskt gikk greit å fikse), enn å ha et forhåndsbetalt kort som en plutselig ikke har nok på for å fylle opp batteri. Så anbefaler Clever Fri.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Ellemelle

Har ikke hørt noe fra de siden min forrige betaling, men jeg valgte å ikke krysse av for "betal mottakers kostnader", siden dette kostet 200 (!) kr i min bank.

Vil derfor anta at de ikke får hele fakturabeløpet inn på sin konto pga gebyrene de må betale, og da spørs det om de etterhvert blir lei av oss fra utlandet.

kajh

Jeg valgte Paypal som betalingsform da jeg bestilte Clever fri idag. Det gjenstår jo å se hvordan det fungerer og om de tar betalt via Paypal eller sender faktura.

GreenEyez

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 03. juni 2017, klokken 00:32
Har ikke hørt noe fra de siden min forrige betaling, men jeg valgte å ikke krysse av for "betal mottakers kostnader", siden dette kostet 200 (!) kr i min bank.

Vil derfor anta at de ikke får hele fakturabeløpet inn på sin konto pga gebyrene de må betale, og da spørs det om de etterhvert blir lei av oss fra utlandet.

Utifra prislista i banken min skal det ikke koste noe med overføring til Sverige. Så lot standardavkryssingen være. Får se om bankene trekker noe på begge sine kontoer. I transaksjonsmeldingen i banken min står det foreløpig «Gebyrer: 0 kr».


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA