Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3 hurtigladere Alnabru senter Oslo

Startet av PNR1A, torsdag 01. juni 2017, klokken 20:59

« forrige - neste »

PNR1A

Sikkert noen som postet dette tidligere. Det ser ut som disse er i gang snart, håndverkere flytter planker, koster osv.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Nissan Leaf Nordic 30kWh

Solarbroom

Da er de åpnet!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Jobber hos Grønn Kontakt.

Orbit

....men disse er bare tilgjengelige i senterets åpningstid! Kom trillende inn der på søndags kveld og møtte bare en diger rød bom i begge ender! Ikke noe informasjon om dette i GK's app. Har sendt dem tilbakemelding på dette.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Amatøren

Sett på utenlandske App'er at de angir åpningstider på ladere.

Når vi får det slik i Norge også så er det definitivt VIKTIG å angi tilgjengelighet (åpningstid) for ladere i Norge også.

Kunder som møter sperrede ladere (merk dere ikke ladere som har feilet) blir lett skuffet og kan dermed lett prate/skrive negativt om firmaet bak. - Evig eies kun et dårlig rykte........
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

pudderjagar

Hvis eg ikkje huskar feil så er et krav at dei er åpne 24t i døgnet for at dei skal bygge.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Zimon

Surt om de bare er tilgjengelig i Alnabru senterets åpningstid! Burde vært tilgjengelig 24/7/365.

Etter å sjekket google maps, så ser det ut som de er plassert åpent. Se vedlagt bilde for innkjøring for de som er usikre. Om dette ikke stemmer fint om noen som er innom der kan bekrefte/avkrefte dette.

Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Orbit

Det er bommer rett etter rundkjøringen som dekker både inn- og utkjøring (med rød lysstripe på tvers av hele) som i alle fall var nede på søndag kveld. Jeg kjørte også rundt til innkjøringen fra vestsiden, og samme bomsystem der. Denne er ikke der på Google sin Street View, men de var der sist i 2009 så mye kan ha skjedd på 8 år.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Zimon

Ifølge Gulesider kart så er det 2 "lade stasjoner" der.

1. Grønn Kontakt hurtigladestasjon Alna senter
Strømsveien 245
0668 OSLO
CHAdeMO – 50 kW - 500VDC max 100A 3 ledige
CCS/Combo – 50 kW - 500VDC max 100A 3 ledige
6 Ladestasjoner  Åpen 24t

2. Alna Senter, Oslo
Strømsveien 245
0668 OSLO
Type 2 – 3,6 kW - 230V 1-phase max 16A 8 st
Schuko – 3,6 kW - 230V 1-phase max 16A 8 st
16 Ladestasjoner  08-21(9-19)
Ladepunktene er plassert parvis fordelt i de fem p-husene: p-hus syd, p-plass sat 3, p-hus sat 2,4,og 5. Se kart med ca plassering. Kun skilting på stasjonen

https://kart.gulesider.no/?c=59.926020,10.847583&z=17&som=p

Slik jeg tolker det så er det da i p-hus som er kun åpen i åpningstiden, men også Grønn punkt som er der mitt forrige bilde viste. Kan prøve å kjøre innom der i løpet av denne eller neste uke og se hva jeg finner ut. Selv om jeg kjører forbi det område hver dag til og fra jobb, så er det ikke ofte jeg har erend på Alna Senteret.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Orbit

#8
Ja det er også diverse AC-ladepunkt i parkeringshusene (som alltid er opptatt, tipper det er ansatte som beslaglegger disse....  >:()

Men det er altså 100% sikkert bommer som stenger av hele området - inkl DC-laderne - helt i ytterkant av parkeringsplassen, men jeg vet ikke om det var et engangstilfelle at disse var nede sist søndag. De er plassert der jeg har tegnet inn streker med rødt på foto nedenfor.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

TB

#9
Er rimelig sikker på at bommene er av ny dato, har vore forbi der på kveld og helg før, uten bom. Har sett det har komme bom der. Mulig senteret har vore plaga med parkering, eller "uønska" trafikk på nattestid eller helg? At dette er upraktisk med tanke på hurtigladere, men er ikkje sikkert det er gjennomtenkt.

Skal nevnes at Grønn Kontakt har hurtiglader ved Circle K Furuset E-6, og Fortum ved McDonalds Alnabu, og Furuset (Like ved Circle K.)

Dermed er det rimelig god dekning i området, så mulig det har blitt vurdert som lite problem med å stenge bom utanom åpningstid?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Zimon

Om Alna senteret stenger innkjørsel utenfor åpningstid så burde GK og andre steder oppdatere åpningstid slik som ble informert om på gulesider kartet. Men skal se etter bommer neste gang jeg er innom der, eller bare kjører innom for å se. Evt neste gang jeg er forbi utenfor åpningstid til senteret.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

m0nkey

Mulig jeg tar feil, men jeg mener å huske at i følge skiltingen ved hurtigladerne har man ikke lov til å parkere der utenom senterets åpningstid.
KIA Soul EV Classic (2015)

Amatøren

#12
Men hvis det stemmer at hurtigladere bygget med økonomisk støtte skal være tilgjengelig 24/7 så gjelder det å først få klarhet i om denne er bygget med økonomisk støtte.

Er den det så bør det påpekes ovenfor kjøpesenter og den som eier laderen.

Så får de finne en løsning.

- Åpne parkeringen for 24/7 tilgang.
- Lage en "korridor" inn.
- Flytte ladestasjonen til utenfor bommene.

Alternativet kan jo være at støtten for denne inndras. De kan jo da kanskje få problemer med søknad om støtte andre steder senere.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

automat

Dette er en ganske ny stasjon, i et område med god dekning. Sannsynligheten for at det gitt offentlig støtte er derfor lav. Det kan til og med hende at det er Alnabru senter som eier stasjonen, Og at den bare er driftet av Grønn Kontakt.

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Panduck

Dette kan vel bli mer og mer vanlig, men større batteri er jo 50kW grei ladehastighet for slike steder der folk skal handle litt. Det er jo en mengde ladere i dette området, så her er det neppe noen problem, men det er jo veldig viktig at det blir markert åpningstid. Man bør kunne filtrer vekk ladere som ikke er "åpent tilgjengelig hele tiden" fra ladekart.

Jeg holdt på å gå på en miss i Roskilde, der en Clever lader står inne på et område som kun er åpnent i butikken sin åpnintstid. Det står inne på infoen om laderen, men det er jo ikke alltid man trykker seg in der... Og de har ikke samme ladedekningen der...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA