Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Samle topic erfaringer av feil og/eller mangler ved Ampera-E/Chevrolet Bolt

Startet av bno, onsdag 31. mai 2017, klokken 08:06

« forrige - neste »

Counterpointer

Jeg kan i hvertfall si at jeg ikke vil selge min Ae på lenge enda.
Er veldig fornøyd.

For min del er ustabil Bluetooth tilkobling det som er mest negativt, deretter at speil ikke feller automatisk inn ved låsing av bilen.

Setene er helt fine

bno

Har et lavt kønummer på H.Kona og har hatt kontrakten underskrevet på denne fra forhandler. Jeg er veldig fornlyd med bilen og det er hele familien. Vi ser at vi nå har nådd et mål om en bil sidestilt med ICE for vårt vedkommende. Frister å ta en gevinst, men vi er så fornøyd med bilen. Hadde vi solgt var det kun for profitten ikke årsak i bilen so er topp og den beste bilen jeg har hatt.

bno

Synes vår forhandler Svein Kvia Stavanger har en meget god oppfølging på vår AE. Idag ble jeg kalt inn til kontroll av batteriet selv om alt virker som det skal. Det var en aksjon fra OpelTtyskland og resultatet sendes der for analyse. Men altså alt virker OK. Flere som har fått denne innkallingen?


bno

Mulig det da er såpass uviktig at det tas ved leilighet les service?

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bno

Tok en times tid. La ikke så mye fokus på detaljer omkring saken. Forhandler er rett over gata så 10 sekunder hjem. Kommer tilbake her når resultat foreligger fra Tyskland. Kan være stikkprøver ja...

Hansi

Vet ikke om det kan kalles feil/mangler, men følgende er jeg ikke helt fornøyd med:
- Setene er ikke gode
- Vinduspusserne skraper og bråker fælt
- Spylerveske-dysene er i svakeste laget
- Automatisk lys fungerer ikke skikkelig når det er kaldt
- Skiltgjenkjenning fungerer ikke skikkelig når det er kaldt
- Det er alt for mye lydvarsler, plinger i hytt og pine
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

kjskaar

Er egentlig veldig fornøyd med bilen, men nå er den på verksted for å finne feilen med litiumbatteriet. Den sluttet å lade midt under lading (75% - 20A saktelading ladestasjon) og ville ikke ta imot strøm mer. Onstar mente det gikk fint å kjøre bilen så lenge jeg hadde strøm til det. Fikk låne Ampera-e demobil (antar det ikke er så mange som er interessert i å prøvekjøre for tiden), så jeg klager ikke på det!

De skulle se om de fikk fikset speilet som var begynt å flasse samtidig.

Tom E.

Jeg sliter med at åpne og lukke knappen på utsiden av dørene fryser hele tiden. Ikke noe stort problem da jeg kan åpne bilen med fjernkontrollen, men en liten kilde til irritasjon. Det må jo bety at det kommer fuktighet til som forårsaker dette. Kan dette utvikle seg til et større problem på sikt?

Counterpointer

Har fått den første skikkelige feilen nå. Begge sidespeil flasser .... Nye er bestilt og tas på garanti

Tom E.

Bilen mente det var 50 grader på utsiden på fredag og i går så sluttet utetemperaturmåleren å virke. I dag ville heller ikke innetemperaturmåleren eller varmeapparatet virke. Setevarmen kom på for fullt og ville ikke slå seg av.

Har fått verkstedtime på fredag, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å kjøre bilen i 35 minutter til verkstedet med disse problemene.

oland

Sitat fra: Tom E. på tirsdag 13. mars 2018, klokken 08:59
Bilen mente det var 50 grader på utsiden på fredag og i går så sluttet utetemperaturmåleren å virke. I dag ville heller ikke innetemperaturmåleren eller varmeapparatet virke. Setevarmen kom på for fullt og ville ikke slå seg av.

Har fått verkstedtime på fredag, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å kjøre bilen i 35 minutter til verkstedet med disse problemene.

Kanskje det er mulig å ta en sikring eller to for å unngå varmeapparat og setevarmer?
2017 Opel Ampera-e

Ipadjove

Typisk feil, flere som har fått. Sansynligvis en liten temperatursensor fremme i fronten. Ute-temp kan se ut til å stige til 88 grader, og etterhvert kan du kanskje få varme igjen. Og flere feilmeldinger. I tilfelle en time på verksted.

Olemann


Jeg var av de sterkeste kritikere til setene lenge, og vurdere både bytte bil, legge inn "hjemmelaget stopp" og klage til forhandler.  Kritikken gikk på for smale seteputer og press mot øvre del av lår/hofter.  Sitteputen er ellers behagelig myk og bedre enn på min andre elbil, i3. Jeg er verken lang eller fet, men nokså gjennomsnittlig.

Men; etter 9000 km og 8 måneder er setet blitt bra og/eller jeg har tilvennet meg.  Merkelig dette, men nå merkes nesten ikke det jeg opprinnelig var sterkt kritisk til.
Vet det har noe med sittestilling å gjøre, jeg som mange med meg har en tendens til å sitte litt på skrå inn mot midten, det forsterker problemet.  Ved å sitte helt rett, som er en krevende øvelse etter å ha kjørt bil i over 40 år, er problemet nå løst for min del.
Husker da jeg testet at jeg syntes det var enda verre med stoff-setene, jeg har skinn.

Fikk oppgradert SW i dag, synes både blåtann og Android Auto er blitt mer stabile, men dette er rent subjektivt etter testing bare et par timer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA