Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Samle topic erfaringer av feil og/eller mangler ved Ampera-E/Chevrolet Bolt

Startet av bno, onsdag 31. mai 2017, klokken 08:06

« forrige - neste »

zbk

Sitat fra: 3irikur på torsdag 22. juni 2017, klokken 11:00
Forøvrig: jeg har problemer med å lade bilen på jobb, men jeg mistenker at det er fordi ladekabelen jeg bruker er en tredjepartskabel som ikke er så glad i tn-nett. Skal undersøke litt mer før jeg legger skylden på bilen  ::)

Hvilken ladekabel er dette?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

3irikur

Sitat fra: zbk på torsdag 22. juni 2017, klokken 11:03
Sitat fra: 3irikur på torsdag 22. juni 2017, klokken 11:00
Forøvrig: jeg har problemer med å lade bilen på jobb, men jeg mistenker at det er fordi ladekabelen jeg bruker er en tredjepartskabel som ikke er så glad i tn-nett. Skal undersøke litt mer før jeg legger skylden på bilen  ::)

Hvilken ladekabel er dette?
Charge amps Ray - bilen sender meg sms med at den har stoppet å lade hvert tiende minutt, og kabelen har gått ned til 6A. Jeg får dog ladet med 6A, men det er ca 10A mindre enn jeg håpet :p
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

zbk

Sitat fra: 3irikur på torsdag 22. juni 2017, klokken 12:17
Sitat fra: zbk på torsdag 22. juni 2017, klokken 11:03
Sitat fra: 3irikur på torsdag 22. juni 2017, klokken 11:00
Forøvrig: jeg har problemer med å lade bilen på jobb, men jeg mistenker at det er fordi ladekabelen jeg bruker er en tredjepartskabel som ikke er så glad i tn-nett. Skal undersøke litt mer før jeg legger skylden på bilen  ::)

Hvilken ladekabel er dette?
Charge amps Ray - bilen sender meg sms med at den har stoppet å lade hvert tiende minutt, og kabelen har gått ned til 6A. Jeg får dog ladet med 6A, men det er ca 10A mindre enn jeg håpet :p

Den gangen jeg testa ladekabelen som fulgte med bilen hadde jeg noe tilsvarende problemer. Endte opp med å teste nabokontakten (dobbelkontakt) og der fungerte det uten problemer. Irrede kontaktpunkter som gir ustabil spenning/jording?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Arha

Er det ikke kontakten som blir for varm? Antar ladehastigheten settes ned dersom den merker varmgang.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

tuono

Sitat fra: 3irikur på torsdag 22. juni 2017, klokken 11:00
Sitat fra: tuono på torsdag 22. juni 2017, klokken 09:15
Ditto! Den besvarelsen din ang. setevarme var ikke helt umiddelbart forståelig. Og heller ikke grammatikalsk korrekt. Om dette skal være noe det forkuseres på i denne tråden?

Bedre nå?

Det var uansett bare en sidekommentar fra meg, siden jeg allerede postet noe annet.

Jeg mente ikke å lage en diskusjon ut av det, men siden du synes det var viktig nok til å poste utelukkende om det: ja, jeg synes at det er viktig at vi forstår hverandre. Personlig er jeg ikke så opptatt av at vi skal være grammatisk korrekte, men når 3/8 ord er rene feiltastinger så blir det litt mye synes jeg.


Forøvrig: jeg har problemer med å lade bilen på jobb, men jeg mistenker at det er fordi ladekabelen jeg bruker er en tredjepartskabel som ikke er så glad i tn-nett. Skal undersøke litt mer før jeg legger skylden på bilen  ::)

For hver sånn "sidekommentar" løftes terskelen for forumdeltagelse fra dem som kanskje føler seg litt på luggeføre med hensyn til skriveferdigheter, og det som kan være gode erfaringsdelinger forblir hos vedkommede istedet for å bli delt.

Sånn. Nå skal jeg la tråden være i fred..   

3irikur


Sitat fra: tuono på torsdag 22. juni 2017, klokken 13:27

For hver sånn "sidekommentar" løftes terskelen for forumdeltagelse fra dem som kanskje føler seg litt på luggeføre med hensyn til skriveferdigheter, og det som kan være gode erfaringsdelinger forblir hos vedkommede istedet for å bli delt.

Sånn. Nå skal jeg la tråden være i fred..
Og derfor kommenterte jeg hverken grammatikk eller språk, jeg kommenterte at han ikke hadde sett over det han skrev, så veldig mange ord hadde rene tastefeil som gjorde det vanskelig å lese. Vi er muligens uenige, men jeg synes terskelen skal gå ved at man selv gidder å lese gjennom egen post én gang før man poster.

Sitat fra: Arha på torsdag 22. juni 2017, klokken 13:23
Er det ikke kontakten som blir for varm? Antar ladehastigheten settes ned dersom den merker varmgang.

Det trodde jeg også, og det var forsåvidt det kabelen listet som feil, men den var direkte kald å ta på, så jeg tror det var noe annet. Den blinket innom et par andre feilmeldinger også, så noe var ikke som det skulle. Og dette skjer som sagt bare på noen spesifikke punkter.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

bno

Var hos forhandler i dag. Vedrørende interiør skader. Det fantes deler i Tyskland til bilen så det ville gå relativt kjapt (5 juli) å få byttet disse. Synes Opel her følger opp godt. Muligens må jeg skifte headunit men det må tas etter nøye vurdering av potensielle andre muligheter, skjønt spesialist kunne ikke se noe annet enn at det nok kan være en hardware feil eter som den ikke husker siste kilde. Ellers har jeg forespurt om det går ann å få omprogrammert speilene til å folde inn som default ved vil bli hensetting av bilen. Det vil bli forsøkt gjort. Ellers bør man passe på å tilbakemelde om bugs i programvare der man finner noe. Det kommer opp feilmeldinger uten relevans og og som også er feil. Jo flinkere vi er til å gi feedback jo bedre vil oppgraderingene bli....

Ipadjove

#22
Hadde bilen inne hos Opel i går, og om de har oppgradert software vet jeg ikke. Men til vanlig får jeg ca 8 meldinger om 'ta rattet' på ca 40 mil kjøring. Idag har jeg kjørt 60 mil uten en eneste melding :)


Edit: kaaaan hende det har med veiene/veimerking jeg kjører på, men håper noe har skjedd.

Counterpointer

Sitat fra: bno på torsdag 22. juni 2017, klokken 18:30
Ellers har jeg forespurt om det går ann å få omprogrammert speilene til å folde inn som default ved vil bli hensetting av bilen. Det vil bli forsøkt gjort.
# håpefull. 

bno

Høres bra ut for den rattgreia var jeg lei av. Får opp hold øyne på veien melding som virkrt noe doesiell sikkert noe US forsikringet for og verne seg selv som prod. Ellers får jeg opp melding on å koble opp Keypadd ved ulike tider selv om dette er goretstt...

Ipadjove

I appen så vises tiden når bilen er ferdig ladet. Men det sår bare klokke, ikke hvilken dag. Lader en på 6A og ikke er klar over det kan en få seg en overaskelse :p

Olemann

Sitat fra: Ipadjove på lørdag 24. juni 2017, klokken 10:40
I appen så vises tiden når bilen er ferdig ladet. Men det sår bare klokke, ikke hvilken dag. Lader en på 6A og ikke er klar over det kan en få seg en overaskelse :p

Nettopp, en kompis som ville lade sin Tesla på solcellepanelet på hytta skulle gjerne hatt uke nr. angitt også....:-)

bno

Sitat fra: Ipadjove på torsdag 22. juni 2017, klokken 19:22
Hadde bilen inne hos Opel i går, og om de har oppgradert software vet jeg ikke. Men til vanlig får jeg ca 8 meldinger om 'ta rattet' på ca 40 mil kjøring. Idag har jeg kjørt 60 mil uten en eneste melding :)
Deilig å høre at dette kan de gjøre noe med der da. Puuh  ::) Siste programvare oppdatering er versjon 14.2.0
Kan være verdt å sjekke og om det er avvik fint å høre om det.

bno

Som trådstarter ber jeg om at man respekterer at dette er en samletopic for erfaringsoverføring om feil og mangler på Ampera-E. Vennligst bes om at dette respekteres ellers blir det utvanning og mindre verdi av topicen. Please  :+1: Dette gjelder også de som ikke liker et innlegg. Hev dere over det fordi det er støy det også hvis det avviker fra tema.

jkirkebo

#29
Sitat fra: Olemann på lørdag 24. juni 2017, klokken 11:19
Sitat fra: Ipadjove på lørdag 24. juni 2017, klokken 10:40
I appen så vises tiden når bilen er ferdig ladet. Men det sår bare klokke, ikke hvilken dag. Lader en på 6A og ikke er klar over det kan en få seg en overaskelse :p

Nettopp, en kompis som ville lade sin Tesla på solcellepanelet på hytta skulle gjerne hatt uke nr. angitt også....:-)

For lite anlegg da ;) Når jeg er ferdig på hytta vil vi ha 5.8kWp med paneler og 9kW inverter-kapasitet. Går fint å lade bilen da :)

Planlegger også å øke netto batterikapasitet fra 22kWh til 38kWh.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA