Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Samle topic erfaringer av feil og/eller mangler ved Ampera-E/Chevrolet Bolt

Startet av bno, onsdag 31. mai 2017, klokken 08:06

« forrige - neste »

bno


Olemann

#121
De siste dagene har radioen (DAB) plutselig slått seg på ett sekund eller 2, på svært høyt volum, selv når radioens volum er nesten null eller radioen er av.  Dette stopper like fort som det kommer. 
Det er ikke trafikkvarsling, det er lyder fra samme eller annet program som radioen er innstilt på, selv om volumet som sagt er nesten null helt til dette bryter inn med fullt trøkk.

Tips?

Tom E.

Når radioen ikke mottar DAB signal går den over til FM og da øker volumet noe vannvittig i noen sekunder til den mottar DAB signaler igjen. Jeg sliter med dette hver dag, men har etterhvert lært meg når jeg må skru ned volumet på steder med dårlig dekning.

Olemann

Nettopp, kan stemme at det er det. Men det varer ikke mange sekunder, som regel 1 og max 2 sekunder. 
Kanskje en del av "hold sjåføren våken regimet", funker i alle fall bra sånn sett :-)

Sitat fra: Tom E. på søndag 20. august 2017, klokken 21:01
Når radioen ikke mottar DAB signal går den over til FM og da øker volumet noe vannvittig i noen sekunder til den mottar DAB signaler igjen. Jeg sliter med dette hver dag, men har etterhvert lært meg når jeg må skru ned volumet på steder med dårlig dekning.

anki

Sitat fra: Olemann på fredag 18. august 2017, klokken 15:34
OnStar svarer til sitt navn, den svever høyt :-)

Jeg fikk melding om at jeg nettopp hadde vært på service og ble bedt om å rate servicen.  Problemet er bare at jeg var utenlands med bilen den datoen den skulle ha fått service.  Og såvidt meg bekjent har ingen Opel mekaniker ligget i bagasjerommet og foretatt en service jeg ikke har oppdaget.


Tror det er servicen fra når bilen ble klargjort hos forhandler. Jeg fikk en tilsvarende melding en god stund etter jeg fikk bilen og når jeg sjekket så var servicen gjort dagen før jeg var å hentet bilen.
Tror dette er en standard melding etter alle serviser.

Olemann

Nettopp, kan være sansynlig ja.

Sitat fra: anki på mandag 21. august 2017, klokken 13:26
Sitat fra: Olemann på fredag 18. august 2017, klokken 15:34
OnStar svarer til sitt navn, den svever høyt :-)

Jeg fikk melding om at jeg nettopp hadde vært på service og ble bedt om å rate servicen.  Problemet er bare at jeg var utenlands med bilen den datoen den skulle ha fått service.  Og såvidt meg bekjent har ingen Opel mekaniker ligget i bagasjerommet og foretatt en service jeg ikke har oppdaget.


Tror det er servicen fra når bilen ble klargjort hos forhandler. Jeg fikk en tilsvarende melding en god stund etter jeg fikk bilen og når jeg sjekket så var servicen gjort dagen før jeg var å hentet bilen.
Tror dette er en standard melding etter alle serviser.

pilt

Sitat fra: Tom E. på søndag 20. august 2017, klokken 21:01
Når radioen ikke mottar DAB signal går den over til FM og da øker volumet noe vannvittig i noen sekunder til den mottar DAB signaler igjen. Jeg sliter med dette hver dag, men har etterhvert lært meg når jeg må skru ned volumet på steder med dårlig dekning.
Rart. Jeg har aldri opplevd det der og de tre gangene jeg har vært i Sverige med bilen nå, så har det blitt helt stille i bilen et lite stykke etter grensa. Første gangen kjørte jeg sånn lenge, for jeg visste ikke hvordan jeg skulle skifte over til FM, så hos meg virker det som radioen forblir på det jeg sier den skal være på.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

pilt

Er det noen flere som opplever at festene til hattehylla bak er utrolig løse? Det er nok å bare komme borti hylla når døra er åpen, så hopper de ut av festet sitt. Som regel henger de igjen i løkka på hattehylla, men det hender de løsner helt og må letes frem innimellom bagasjen også.  :(
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Arha

Sitat fra: pilt på tirsdag 22. august 2017, klokken 22:40
Er det noen flere som opplever at festene til hattehylla bak er utrolig løse? Det er nok å bare komme borti hylla når døra er åpen, så hopper de ut av festet sitt. Som regel henger de igjen i løkka på hattehylla, men det hender de løsner helt og må letes frem innimellom bagasjen også.  :(
Har også opplevd det samme en gang.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

timingbeltkiller

Det første jeg gjør med ny bil,
er å pakke hattehylla inn i en plastsekk
og arkivere den til eventuelt salg av bilen,
Åpent rom helt til taket er giga mer praktisk til daglig bruk.

Har også tatt ut den store ladekabelen som unødvendig ballast til hverdags.
De 2-3 gangene jeg muligens kommer til å trenge den i løpet av et år,
er det enkelt å plukke den fram igjen til tjeneste.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Ipadjove

Kablene kjører jeg også somregel uten.
Tidligere biler, der var hattehyllen i boden like mye som i bilen. Jeg ble først skuffet over den kipe hattehyllen på Ampera-e, men nå er jeg godt fornøygd med den :D Tar nesten ingen plass liggende flatt på gulvet når den ikke er i bruk.

Vannkraft

Sitat fra: bno på mandag 14. august 2017, klokken 08:53
Innledning
Hadde bilen inne forleden og et av ankepunktene var treg omskifte til hovedlys og vica versa. Tilbakemeldingen er at det ikke går ann å justere følsomheten her får å få raskere respons. Ser at biler som kjører foran meg i tunneler skifter omtrent umiddelbart. Det gjelder ikke AE der det tar mange sekunder og man er godt inne i tunnelen før noe skjer. Detter kan ha uante konsekvenser og historien under er et eksempel.


Min erfaring er at få biler har en rask og perfekt automatisk funksjon for fjernlys. Amperaen er mye bedre enn den gamle Mocca'n den erstattet så det var en positiv overraskelse. Når jeg sammenligner med min mer enn dobbelt så dyre Audi så er det ikke stor forskjell.

bno

På vei fra Mandal til Stavanger kjørte jeg bak en av de nye VW caravelle over lengre strekning med tunneler. Den skiftet nesten "umiddelbart" merbart raskere enn AE. Mulig disse kan justere følsomheten.

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA