Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye Car-Net

Startet av Ove, mandag 29. mai 2017, klokken 23:12

« forrige - neste »

siforko

Det er bare tragisk. Fra en vellfungerende app. (til slutt)
til noe som er helt ubrukelig.
For en start side. Helt uten interesse å se hvor bilen står.
Greit nok å hente det frem fra en meny. Men som start side.
Håpløst :-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-:
Bestillt ID4, men angrer nå

Roy e-Nordmann

Autologin sluttet plutselig å fungere i appen min igjen nå. Sluttet å logge inn automatisk i dag. Noen som opplever det samme?
2017 e-Golf FL Atlantic Blue

Dexter

Fra et dårlig produkt til ett fremdeles dårlig produkt.

Stort sett bare feilmeldinger når jeg prøver å gjøre ting.

Og den er så treg at jeg nesten går tom for batteri på tlf føre den har klart å oppdatere seg.

Ourasi

Sitat fra: siforko på torsdag 01. juni 2017, klokken 21:10
Det er bare tragisk. Fra en vellfungerende app. (til slutt)
til noe som er helt ubrukelig.
For en start side. Helt uten interesse å se hvor bilen står.
Greit nok å hente det frem fra en meny. Men som start side.
Håpløst :-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-:

Du trenger ikke ha dette kartet når du åpner appen, alt du trenger gjøre er å dra ut sidemenyen med klima/temp osv. gjøre det du skal uten å dra inn menyen etterpå og så trykke hjemknappen på telefon/nettbrett. Neste gang du åpner car-net vil sidemenyen være ute og oppdateres fortløpende, så da blir menyen startsiden, dersom du ikke lukker app via slett/lukk funksjonene på nettbrett/mobil.. Jeg har slått på fingeravtrykk, ja den kan slås av, og den spør om fingeravtrykk hver gang, som "sikrer" at ikke uvedkommende kan kødde med bilens innstillinger..

Men er delvis enig, hvor bilen er som Car-Net startside, er relativt meningsløst, den veit jeg hvor står... Men, med menyen ute ved oppstart, så kommer jeg direkte til det jeg skal gjøre med appen, hver gang..
Golf GTE 2015 Carbon

Dexter

Er dere flinke til å klage til forhandler? Jo flere som klager dess mere press legger man på de.

siforko

Har sendt møller epost å klaget.
Betaler faktisk for denne tjenesten.
Bestillt ID4, men angrer nå

geear

Sitat fra: Ourasi på fredag 02. juni 2017, klokken 23:52
Sitat fra: siforko på torsdag 01. juni 2017, klokken 21:10
Det er bare tragisk. Fra en vellfungerende app. (til slutt)
til noe som er helt ubrukelig.
For en start side. Helt uten interesse å se hvor bilen står.
Greit nok å hente det frem fra en meny. Men som start side.
Håpløst :-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-:

Du trenger ikke ha dette kartet når du åpner appen, alt du trenger gjøre er å dra ut sidemenyen med klima/temp osv. gjøre det du skal uten å dra inn menyen etterpå og så trykke hjemknappen på telefon/nettbrett. Neste gang du åpner car-net vil sidemenyen være ute og oppdateres fortløpende, så da blir menyen startsiden, dersom du ikke lukker app via slett/lukk funksjonene på nettbrett/mobil.. Jeg har slått på fingeravtrykk, ja den kan slås av, og den spør om fingeravtrykk hver gang, som "sikrer" at ikke uvedkommende kan kødde med bilens innstillinger..

Men er delvis enig, hvor bilen er som Car-Net startside, er relativt meningsløst, den veit jeg hvor står... Men, med menyen ute ved oppstart, så kommer jeg direkte til det jeg skal gjøre med appen, hver gang..
Det er ingen god løsning, kun en middels midlertidig "work around". Jeg stenger alle apper med jevne mellomrom.

geear

Finner ikke visning av utetemperatur heller lenger?

SteinarSun

Sitat fra: gr på mandag 05. juni 2017, klokken 11:57
Finner ikke visning av utetemperatur heller lenger?
Utetemp ligger fremdeles på websiden, så den dukker nok opp i appen snart
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

jonste

Må si at denne oppdateringen var et kraftig steg tilbake for appen. Den har hos meg fungert relativt greit i 2 år.
Og så gir de meg en app som når jeg åpner den, forteller hvor jeg er? J, den kan lage en rute til bilen. Men det er en funksjon jeg ikke har hatt behov for sålangt.
Det som er av interesse er jo bilen, og status på den.

Gamle appen hadde jeg nok betalt videre på, men en googlemaps-app blir ikke betalt for videre.

sap_2000

Sitat fra: siforko på torsdag 01. juni 2017, klokken 21:10
Det er bare tragisk. Fra en vellfungerende app. (til slutt)
til noe som er helt ubrukelig.
For en start side. Helt uten interesse å se hvor bilen står.
Greit nok å hente det frem fra en meny. Men som start side.
Håpløst :-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-:

+1
Som relativt " tung" og aktiv CAR-net bruker med 3 biler på konto synes jeg den nye appen er en katastrofe.
Trodde ikke det var mulig at CarNet kunne tråkke mer i salaten etter alt tullet som har vært, men det greide de altså. 

Fra en endelig noenlunde velfungerende tjeneste og oversiktelig app til et håpløst innfall en teoretiker uten praktisk brukererfaring må ha klekket ut en sen kveld på fylla. 

Gratulerer  >:(
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

ReneM

Sitat fra: sap_2000 på tirsdag 06. juni 2017, klokken 22:07
Sitat fra: siforko på torsdag 01. juni 2017, klokken 21:10
Det er bare tragisk. Fra en vellfungerende app. (til slutt)
til noe som er helt ubrukelig.
For en start side. Helt uten interesse å se hvor bilen står.
Greit nok å hente det frem fra en meny. Men som start side.
Håpløst :-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-:

+1
Som relativt " tung" og aktiv CAR-net bruker med 3 biler på konto synes jeg den nye appen er en katastrofe.
Trodde ikke det var mulig at CarNet kunne tråkke mer i salaten etter alt tullet som har vært, men det greide de altså. 

Fra en endelig noenlunde velfungerende tjeneste og oversiktelig app til et håpløst innfall en teoretiker uten praktisk brukererfaring må ha klekket ut en sen kveld på fylla. 

Gratulerer  >:(

Vi med 2 biler på konto web også rimelig frustrert. Det tar nå minst et minutt til å bytte bil, noe som tok 5 sekunder på forrige versjon. Her har de virkelig bommet totalt.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Chivas

Er det ikke bare å bruke forrige versjon? Gjør det jeg, og funker fjell ser det ut til  :+1:

sap_2000

Tror ikke det er mulig å rulle tilbake til forrige versjon på iphone. Hadde gjort det uten å blunke hvis mulig.
Angrer som en hund på denne såkalte "oppgraderingen".
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

geear

Jeg har klaget til kundeservice@moller.no. De har iallfall "håndtert" en tidligere Car-Net klage fra meg og tok det videre til Tyskland, så det er sikkert fordelaktig om de får mange klager og kan samle dette i stedet for at alle klager til hver sin forhandler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA