Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Samleoversikt bestillinger Ampera-e

Startet av singstaen, søndag 28. mai 2017, klokken 19:51

« forrige - neste »

erato

Hvordan får du 10-20 biler om dagen til å bli 2000 biler i måneden? Med 20 arbeidsdager i måneden får jeg det til å bli 200-400 biler i måneden, og nei; jeg tviler sterkt på at alle disse skal til Norge.

singstaen

Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

erato

Greit nok, men så lenge GM heller vil ha usolgte Bolt i USA pga complianceregler enn å levere Ampera til Europa, er det liten hjelp i det.....

singstaen

Er nok tvilsomt at de øker produksjonen så veldig ja. Opel må nok satse på å få gang på sin egen produksjon i Europa.
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

erato

#19
Sorry. Ampera er et GM produkt. Tviler sterkt på at salget av Opel til PSA innebar at PSA får rettigheter til GM produkter. Hvis GM ikke leverer kan man bare glemme Ampera. Og å bygge opp en produksjonslinje vil uansett ta år.

At Opel fortsatt tar opp bestillinger til denne bilen med leveranser i 2019 har jeg vanskelig å forstå. Forhåpentligvis har de noen juridiske trumfkort i avtalen med GM, men hadde det ikke vært fordi jeg står relativt langt frem i køen blant de som ikke har fått levert (hadde gjerne sett at Opel fortalte meg HVOR langt fremme), at det ikke akkurat er flust med alternativer, og at det ikke haster, hadde jeg nok sett meg om annetsteds.

singstaen

Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

geear

Sitat fra: erato på mandag 04. september 2017, klokken 06:42
Hvordan får du 10-20 biler om dagen til å bli 2000 biler i måneden? Med 20 arbeidsdager i måneden får jeg det til å bli 200-400 biler i måneden, og nei; jeg tviler sterkt på at alle disse skal til Norge.
Bilfabrikker flest går 24/7, men uansett er det feks solgt flere elbiler i frankrike i år enn i Norge, og det er flere land som melder seg på, så jeg tror ingen skal forvente at alle Ampera-e som blir produsert før jul ender her..

singstaen

De kjører ikke hele produksjonslinjen 24/7 her. Det virker som det struper i andre ledd slik at de ikke har alt de trenger til å utnytte produksjonslinjen fullt ut. Spennende at det selges så mange el-biler i Frankrike.
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

singstaen

Løfter denne siden det påpekes i andre tråder at bør holde hverandre oppdatert. En som har signert 11.10.2016 har fått bekreftet produksjon og ankomst Norge i mars 2018. Har selv 10.10 og har ikke hørt noe konkret, men er neste på listen hos forhandler.
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA