Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Samleoversikt bestillinger Ampera-e

Startet av singstaen, søndag 28. mai 2017, klokken 19:51

« forrige - neste »

singstaen

Hei.
På oppfordring av en annen bruker lager jeg en ny tråd med link til dokumentet med oversikt over bestillingene av Ampera-e. Jeg oppfordrer alle til å fylle inn og holde dokumentet oppdatert :-)

Jeg er positiv og gleder meg til å få bilen og håper de kommende nyheter er av positiv art...

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZZWESem6B3mRJ975qgRZgNJDQGGetH2k659LZGRav5c/edit#gid=0
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

singstaen

Lite nytt på denne fronten i det siste. Det er ut som skillet fortsatt går ved bestilling etter 3.10. Jeg antar at disse bilene skal produseres i mai/juni og at Opel Norge ikke tørr å si noe før bilene "våre" er på båten fra Amerika....
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

singstaen

Ser det er blitt litt oppdateringer på leveringer. Har sett at en med ordredato 7.10 har fått bil. Er det noen som vet om noen senere datoer?
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

Zuexi

Bestilt 3.10, levert august 17.
Siste bilen denne forhandleren fikk levert i år, sa han.

Odd Knutsen

Mange av oss har jo frist til ut september med å vedstå oss kontrakten. Bør vi det? Uten å få troverdig og konkret leveringstid?
Kontrakt AE 09.11.2016.
Nissan Leaf Tekna 2014 tilbakelevert etter lease 02.04.17.
Fosil historie: Mange MB, Opel, Golf

trykkertor

Det lurer jeg også på. Med mindre det er en klar forventet leveringstid innen rimelig tid, bør en ikke kunne binde oss så tidlig som september.
La oss si det nå ikke kommer flere biler til Norge i år. Og at vi som bestilte våren 2017 muligens kan forvente bil slutten av 2018. Så ser jeg ingen grunn til at september, altså mer enn 1 år før levering, skal være et slags bindingspunkt.
Egentlig mener jeg at opp til bilen blir produsert bør en kunne hoppe vekk fra avtalen.

alagerqv

I min kontrakt er det avtalt både leveringstid (1 juli 2017) og pris kr 330´. Siden jeg hverken har fått bil eller faktura, så anser jeg at jeg ikke har noe binding til denne kontrakten overhodet, og det må være opp til meg å vurdere om jeg skal gidde å ta i mot bilen når den eventuelt måtte dukke opp...

Jeg har ikke noe punkt om september i min kontrakt, så mulig jeg har en annen kontrakt enn dere som har en slags frist til september.

svmell

Det er vel ingen som har denne fristen i sin kontrakt, men den dukket opp i mailen fra forhandler som vi mottok i mai.
De mener de kan sette en slik ensidig satt frist siden de mener de ikke har noe ansvar for at GM ikke kan levere. Hm.. Kanskje vi har litt forskjellig oppfatning av Forbrukerkjøpsloven på det punktet.

Freddy1950

Skrev kontrakt i mars 2017. Har kun fått et brev om prisforhøyelse(!) og frist ut september 17' til å "si opp kontrakten". Ikke et ord om hverken forventet leveringstid eller endringer/forbedringer ihh. til nybilbrukernes "erfaring så langt". Skjerpings trengs over hele linja!

alagerqv

Sitat fra: svmell på fredag 01. september 2017, klokken 23:08
Det er vel ingen som har denne fristen i sin kontrakt, men den dukket opp i mailen fra forhandler som vi mottok i mai.
De mener de kan sette en slik ensidig satt frist siden de mener de ikke har noe ansvar for at GM ikke kan levere. Hm.. Kanskje vi har litt forskjellig oppfatning av Forbrukerkjøpsloven på det punktet.

Det er mulig de har sett på det som ett slags "tilbud" for å la kundene gå ut av kontrakten? Uten å være jurist selv, annet enn på hobbybasis, så er jeg ganske sikker på at selv den kontrakten jeg fikk, alt er så ensidig at den neppe holder i en evt rettsak. Tviler vel forsåvidt på at Opel vil dra noen for retten som ikke vil ha bilen - om den mot alle odds skulle komme.

Selv har jeg bestilt Tesla med 0,25% rente, og den leveres på ett par drøye måneder...

trykkertor

Sitat fra: alagerqv på lørdag 02. september 2017, klokken 23:36
Det er mulig de har sett på det som ett slags "tilbud" for å la kundene gå ut av kontrakten? Uten å være jurist selv, annet enn på hobbybasis, så er jeg ganske sikker på at selv den kontrakten jeg fikk, alt er så ensidig at den neppe holder i en evt rettsak. Tviler vel forsåvidt på at Opel vil dra noen for retten som ikke vil ha bilen - om den mot alle odds skulle komme.

Nei, de vil nok ikke tvinge bilen på noen som vil gå fra kontrakten.
Men at de vil "tjene" litt penger på inkasso og fakturer av typen ikke-gjennomført-kontrakt-men-dekk-våre-utgifter-gebyr vil de nok begynne å sende ut.
Mener å huske at det står i kontrakten de kan kreve oss for de utgifter de har hatt i forbindelse med kontrakt, bestilling og avbrutt salg.
Men hvor store disse utgiftene kan være hvis vi abestiller før bilen er produsert, det er det vel kun Opel som kan svare på.

Uansett kjipt å skulle få en regning på 5-10.000,- etter å ha brutt en kontrakt på en bil som ikke engang er produsert.

alagerqv

All den tid Opel ikke har levert bil i henhold til kontraktsfestet tid og pris er jeg 100% sikker på at de ikke har noen å kreve av de som dropper bilen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

singstaen

Har hatt kontakt med en over dammen. Han hevder at det blir produsert 10-20 Opel Ampera om dagen. Om dette stemmer er det nok ikke så lenge til jeg får min bil, bestillingsdato 1010.2017. Det bør komme en del biler rundt årsskiftet da
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

erato

#13
Nå sies det vel at det er ventelister både i Sveits, Nederland og Frankrike, og med en produksjon på 10 om dagen vil det bli produsert <1000 biler frem til jul. Kan vi forvente mer enn 3-400 biler til Norge på denne siden av årsskiftet? Og PS: De som blir produsert etter oktober vil vel uansett ikke bli levert i Europa i 2017? Dette ser ikke bra ut i det hele tatt. Jeg bestilte 20.10.2016, og er det ingen lysning i løpet av 2-3 måneder, begynner vi å se oss om etter alternativer med kortere kjørelengde som bil nr 2.

singstaen

#14
Ja. La oss håpe alle kommer til Norge. Vi bør vel snart få en oppdatering fra Opel. Det virket vanskelig å komme over en produksjonsrate på over 2000 biler per mnd. Så vi får satse på alt av Ampera til Norge.
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA