Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Multimedia for barn i Model S

Startet av krokus, fredag 26. mai 2017, klokken 09:56

« forrige - neste »

krokus

Vi har nettopp gått til innkjøp av en Model S.
Vi har to små barn, og vi ønsker å kunne installere en skjerm til hver av de, slik at de kan se hver sine tv-programmer/filmer. De bør ha ett trådløst headset hver som kobler til sin skjerm. Foreløpig sitter begge bakovervendt.
Det hadde vært helt fantastisk om f. eks den ene voksne i forsetet kan velge programmer, starte/pause og navigere fra f. eks en app på telefonen til BEGGE skjermene, siden de selv ikke kan gjøre dette.

Finnes det noe slike løsninger? Er det to stk. iPads som man eventuelt fjernstyrer med en iPhone som er best? Med TeamViewer?

Takk for alle tips og forslag!
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

krister461

Har brukt en del tid og sett etter løsninger selv. Jeg hadde DVD-spillere fra før, og for å feste disse sikkert måtte jeg ha stropper under setene og over nakkestøtten. Dette var ikke så pent, og gjorde det vanskelig å justere forsetene.

Nå har jeg en slik isteden:
https://www.vsport.no/#!/products/nettbrett-holder.html

krokus

#2
Takk for svar!
Lurer på om noen har erfaringer med bruk av disse som du bruker ved bakovervendte bilstoler.
Og hvordan er sikkerheten med sugekopper som dette ved eventuelt en hard kollisjon?
Hadde sett for meg at kanskje det var sikrere med stropper eller en eller annen form for låsing på setet.

EDIT: Vurderer Targus sin, hvis den fungerer rundt baksetene i tillegg til forsetene! http://www.clasohlson.com/no/Targus-AWE77EU-universal-nettbrettholder-/38-6105
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Thor2014

En frontkollisjon i 70km/t vil påvirke med ca 50G. Greit at ting sitter fast :o

keepitsimple

Lurer på om den dær fra clasolson klarer kreftene. Jeg hadde ikke prøvt.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Somni

Sitat fra: vegar_m på fredag 26. mai 2017, klokken 13:34
Takk for svar!
Lurer på om noen har erfaringer med bruk av disse som du bruker ved bakovervendte bilstoler.
Og hvordan er sikkerheten med sugekopper som dette ved eventuelt en hard kollisjon?
Hadde sett for meg at kanskje det var sikrere med stropper eller en eller annen form for låsing på setet.

EDIT: Vurderer Targus sin, hvis den fungerer rundt baksetene i tillegg til forsetene! http://www.clasohlson.com/no/Targus-AWE77EU-universal-nettbrettholder-/38-6105

Vi har to slike Targus fra Clas i bilen, en til bakovervendt, og en til forovervendt. Sitter som et skudd, og anbefales  :)
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA