Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Jejl på fredag 16. november 2018, klokken 10:12
Min teori er at denne bilen er vasket dagen før videoen. Det er masse frosset vann som synes i dørhåndtaket, og lite/ingenting som synes ellers.

Edit: Og teorien ble forsterket da jeg så videoen en gang til i større format. Isen spruter idet håndtaket åpnes og det synes en stor isklump fremst på håndtaket. Bilen er også helt ren, bortsett fra litt overflatestøv som typisk kommer ila en natt med litt vind.

Det var "dozens" med TM3-eiere som opplevde tilsvarende i "samme område" i følge artikkelen på Elektrek. Kan selvfølgelig være en overdrivelse, eller at alle sammen hadde vasket bilen før det frøs på...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

emurof

Sitat fra: henrikhoe på fredag 16. november 2018, klokken 05:21
Hvis du så videoen så forvamet han i 10 minutter før han gikk ut og prøvde å åpne den...

På 22 grader. Og såpass kort tid.

Counterpointer

#1337
Sitat fra: RuneW på fredag 16. november 2018, klokken 12:04
Sitat fra: Jejl på fredag 16. november 2018, klokken 10:12
Min teori er at denne bilen er vasket dagen før videoen. Det er masse frosset vann som synes i dørhåndtaket, og lite/ingenting som synes ellers.

Edit: Og teorien ble forsterket da jeg så videoen en gang til i større format. Isen spruter idet håndtaket åpnes og det synes en stor isklump fremst på håndtaket. Bilen er også helt ren, bortsett fra litt overflatestøv som typisk kommer ila en natt med litt vind.

Det var "dozens" med TM3-eiere som opplevde tilsvarende i "samme område" i følge artikkelen på Elektrek. Kan selvfølgelig være en overdrivelse, eller at alle sammen hadde vasket bilen før det frøs på...
Finnes jo værforhold som fører til slike forhold, men vil jo ikke være overraskende om Tesla har lagd et dørhåndtak som krever spesielle tiltak. Ser jo ut som vannet samler seg inne i rommet hvor håndtaket ligger.

Mener «Now you know" YouTube kanalen hadde en video om frosne dørhåndtak.

Skal se om jeg finner link til den.


daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

sfinxern

Noe nytt rundt status på hengerfeste? Vil det komme på bilen eller dropper de det?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Apfelsaft

Sitat fra: sfinxern på mandag 26. november 2018, klokken 22:39
Noe nytt rundt status på hengerfeste? Vil det komme på bilen eller dropper de det?
Ingen vet, Tesla sier ingenting. Så det er opp til oss å minne Tesla på at vi faktisk ønsker dette. Vet at en del allerede har kansellert pga. usikkerheten. Vi er mange som ønsker tilhengerfeste, Tesla hører på oss om vi gjør dem oppmerksomme på det. De er vant med å kommunisere med amerikanere som enten har flere enn en bil eller er vant med å leie både bil og tilhenger for lommerusk. De bruker også tilhengere i mye mindre grad enn oss nordmenn, vi er verdensledende på oppussing og hagearbeid etc.

Jeg lever i håpet, håper bare folk gjør seg hørt. Ingenting skjer om alle tier. Det er mange høylytte amerikanere som ikke bryr seg om det, Europa er annerledes. Vi har allerede en lavere stemme her.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Espen Hugaas Andersen

Det sies på TMC forumet at MR takler 118 kW helt fint. Det tilsier at LR bør takle minst ~145 kW når Supercharger V3 kommer. Og SR bør takle minst 100 kW.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mazzbot

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 29. november 2018, klokken 09:28
Det sies på TMC forumet at MR takler 118 kW helt fint. Det tilsier at LR bør takle minst ~145 kW når Supercharger V3 kommer. Og SR bør takle minst 100 kW.

Med bytte til CCS i Europa vil effekten bli 200-250kw , hvis ikke ser jeg ikke helt hvorfor de bytter til CCS ..
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 29. november 2018, klokken 09:34Med bytte til CCS i Europa vil effekten bli 200-250kw , hvis ikke ser jeg ikke helt hvorfor de bytter til CCS ..
Byttet til CCS har nok mest med at det er den vedtatte standarden, og det er veldig kjekt for Tesla-eiere å kunne benytte seg av annen hurtiglading uten for store utfordringer.

Hvor mye effekt Model 3 klarer å ta til seg er hovedsaklig begrenset av batteriet, til den grad hurtigladeren ikke er en begrensning. Nå er det bekreftet at dagens superladere er en flaskehals for Model 3 LR, og så får vi se til hvilken grad dette er tilfelle.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

https://www.tek.no/artikler/hacker-sin-egen-tesla-model-3/452516
Sitat
Hacker sin egen Tesla Model 3 til å kjøre Youtube og Linux

Kjører YouTube og Ubuntu på skjermen i bilen – og finner hvilke spesifikasjoner som skjuler seg i bilen.
Model S 85D

Nickelilltroll

Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

anorway

#1348



Amoss

Sitat fra: Klykken på mandag 03. desember 2018, klokken 14:10
CCS-testing i nederland

Se litt nøyere på bildet, og/eller les overskriften du linker til en gang til :p

Nei, det er ikke CCS som testes, men en bil med CCS-kobling som lades på type2 AC  :)

... og som det fremkommer av artikkelen så er dette faktisk ikke engang en europeisk TM3, men en amerikansk som har blitt ombygget med CCS-kobling istedet for US-Tesla kontakten.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA