Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

Mazzbot

Sitat fra: KennethR på onsdag 11. juli 2018, klokken 13:04
Sitat fra: telcontar på onsdag 11. juli 2018, klokken 12:09
Nesten 200k ekstra for Performance da

I forhold til Long Range Dual Motor: 11.000USD for performance, 5.000USD for Performance Upgrade pakken (felger, spoiler, pedaler og høyere toppfart), 1.500USD for hvite seter + kanskje 3.000USD for vinterhjul?

Ganske spesielt at hvit interiør koster mer på model 3 enn model S og X .. satser på at det inngår i premium upgrade med LR samme som svart .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Gordon Retriever

#1036
Munro & Associates har tidligere analysert Chevrolet Bolt og funnet at GM taper USD 7400 for hver Bolt som lages.
Nå er konklusjonen for Tesla Model 3 klar, og den lyder: Model 3 går i pluss. Med over 30%.


https://www.youtube.com/watch?v=pAS-yjWj9DY

Tesla er altså flinke til å produsere billig og selge dyrt. Og det er vel bra? :-\

JorEl

Kjekt at Tesla tjener penger på TM3 :+1:

Er den verdt pengene?
https://youtu.be/KkVSkQPV2P8
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Elmo

Sitat fra: JorEl på tirsdag 17. juli 2018, klokken 13:52
Kjekt at Tesla tjener penger på TM3 :+1:
Er den verdt pengene?

Er noe som helst Apple produkt verd det folk villig vekk betaler ??? 
Det er vel antageligvis det siden så mange blar opp, til tross for at Apple tjener enorme penger på produktene sine.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Elmo på tirsdag 17. juli 2018, klokken 18:22
Er noe som helst Apple produkt verd det folk villig vekk betaler ??? 
Det er vel antageligvis det siden så mange blar opp, til tross for at Apple tjener enorme penger på produktene sine.

Dette er jo essensen av forretningsdrift. Hele poenget er jo å finne skjæringspunktet mellom pris og volum, så man får optimal inntjening. Og hvis mange nok er villige til å betale store summer for ymse Apple-produkter (eller biler fra Tesla), så er de verdt det. Produktet er verdt det markedet er villig til å betale.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Elmo på tirsdag 17. juli 2018, klokken 20:29
Exactly my point @Rolf Gjerdsjø

Nettopp. Det er kun kjøper som kan avgjøre om tingen er verdt det eller ikke, og er den ikke verdt det finner man alternativer. Men det er dessverre mange som ikke forstår at bedrifter i all hovedsak priser etter markedspris og ikke etter produksjonskost først og fremst.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Zanka

Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

Magnus Hansen

Interesant å lese at alle tre model 3 som er lansert har samme motor bak. Performance og AWD har samme motor foran. Tesla standardiserer for å forenkle produksjonen, mens AWD får effekt redusert med software. Det er vel sånn sett logisk at også SR får samme motor som LR, men med noe redusert effekt i forhold til LR.

https://electrek.co/2018/07/17/tesla-model-3-dual-motor-performance-versions-official-epa-ratings/

Magnus Hansen

Skjønner jo også nå hvordan Tesla kunne redusere prisen på Performance. Denne har nok svært gode marginer.

Er også overbevist om at hvitt interiør kommer til å gå ned i pris etterhvert. I den grad hvitt interiør koster Tesla mer enn sort, så er det ikke i nærheten av de $1500 de krever. Setter de ned prisen til $750 eller $1000 om noen måneder vil sikkert mange la seg lokke som egentlig ikke var innstilt på å betale noe ekstra.. Tesla er flinke på å justere priser for pakker og opsjoner for stadig maksimere profitt

Amoss

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 20. juli 2018, klokken 11:34
Det er vel sånn sett logisk at også SR får samme motor som LR, men med noe redusert effekt i forhold til LR.

Er enig med hva du skriver, men føler for å presisere at i dette tilfellet behøver det ikke nødvendigvis være software begrenset, da denne begrensingen følger naturlig av ett batteri med mindre kapasitet.
Model S 85D

Mazzbot

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 20. juli 2018, klokken 11:41
Skjønner jo også nå hvordan Tesla kunne redusere prisen på Performance. Denne har nok svært gode marginer.

Er også overbevist om at hvitt interiør kommer til å gå ned i pris etterhvert. I den grad hvitt interiør koster Tesla mer enn sort, så er det ikke i nærheten av de $1500 de krever. Setter de ned prisen til $750 eller $1000 om noen måneder vil sikkert mange la seg lokke som egentlig ikke var innstilt på å betale noe ekstra.. Tesla er flinke på å justere priser for pakker og opsjoner for stadig maksimere profitt

Syntes i det hele tatt det er rart de tar mer betalt for hvit enn svart . Håper det blir mulig å velge hvit uten premium upgrade isåfall .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Magnus Hansen

Basert på S og X så var det vel mange som ble overrasket over ar de tar ekstra betalt. Men det er jo et resultat av at etterspørselen akkurat nå er vesentlig større enn de klarer å produsere. Etterhvert som produksjonen av hvite seter mm blir stor nok til å dekke etterspørselen, vil prisen synke. Kanskje helt til 0.

Gordon Retriever

Tesla vil aldri kunne klare å lage flere tusen biler i uken. Garantert.
Hva, lager de allerede flere tusen biler i uken?
Ok, men da klarer de i alle fall aldri å få solgt dem.  Ingen vil ha slike elektriske biler. Garantert.



Bilde via Machine Planet på Twitter.  Flere flyfoto av parkerte biler på 500 E Louise Ave, Lathrop, CA på linken over.

elekTrond

@Gordon Voffvoff: Det der er vel Karihaugen, er det ikke?
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA