Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: trykkertor på fredag 09. mars 2018, klokken 19:47
Nå virker det til at Tesla har mer enn bare panelgap som forbedringspotensiale.

Sant nok, men de virkelige problemene ser det ut til at de fikser rimelig kjapt i produksjonen, men tror nok vi må innse at - dersom ingen klarer å eskalere dette opp til ledelsen for Tesla - det fortsatt kan være problemer med småting som panelgap når bilene kommer hit. Men problemer med for stive fjærer har de alt fikset (mulig de må fikse det en gang til? Eller kanskje det kommer mykere luftfjærer etter hvert?), og f.eks. problemet med skjermen regner jeg også med at raskt er fikset dersom det ikke alt er det.
Model S 85D

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Amoss

Sånn, da har i det minste en av "gutta" i Model 3 Owners Club Canada fått konfiguratoren til Model 3:
https://twitter.com/Model3Owners/status/976888237993082880
Sitat
IT HAPPENED #tesla #model3

Model S 85D

trykkertor

Sitat fra: Amoss på torsdag 22. mars 2018, klokken 19:50
Sånn, da har i det minste en av "gutta" i Model 3 Owners Club Canada fått konfiguratoren til Model 3:
Når du nevner den kanalen.
Siste video må jo være en all time new low for den kanalen.
https://www.youtube.com/watch?v=iB4NRvRD4es

Amoss

Sitat fra: trykkertor på torsdag 22. mars 2018, klokken 23:07
Siste video må jo være en all time new low for den kanalen.

Det kan jeg ikke svare på da jeg ikke har sett den, og ikke har planer om å se den... :p
Men nå kan det jo i det minste være ett håp om at det kommer en "on topic" film derifra snart - med kanadisk konfigurasjon...
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på torsdag 22. mars 2018, klokken 23:39
Sitat fra: trykkertor på torsdag 22. mars 2018, klokken 23:07
Siste video må jo være en all time new low for den kanalen.

Det kan jeg ikke svare på da jeg ikke har sett den, og ikke har planer om å se den... :p
God avgjørelse.

Kanalen har nå begynt å anmelde søppel som hvertfall ikke har noe i Model 3 å gjøre

moonbuggy

#792
https://www.bloomberg.com/view/articles/2018-03-22/elon-musk-is-a-modern-henry-ford-that-s-bad

Denne artikkelen slakter Teslas tilnærming til masseproduksjon, og sammenligner den med amerikanske samlebånd frem til 1970-80 tallet. "Gi f... i feil. De repareres senere"...

"By reworking vehicles after they come off the line at its Fremont, California, assembly plant at a dedicated remanufacturing facility in nearby Lathrop -- and even reportedly in its service centers -- Tesla is taking automotive manufacturing back to dark ages."

Det blir mange jobber på Teslas service sentre fremover. Man får håpe at investorene og bankene er like velvillige fremover....

Balrog

Tja. Artikkelforfatteren fremholder at Tesla er det motsatte av Toyota/TPS.
Vel. Toyota er utvilsomt det minst attraktive, mest kjedelige og et av de styggest designede bilmerkene i mine øyne. (Ja jeg har også en Leaf så jeg vet hva stygt design er).  Faktisk er Toyota så lite attraktivt for folk som vil ha litt mer bil enn de har likviditet til, at det er knapt noen som ønsker å lease Toyota. Sikkert kjempegod kvalitet. Akkurat som gummistøvler ofte holder bedre enn joggesko. Jeg stiller også enkelte spørsmålstegn ved artikkelforfatterens objektivitet når man ser litt på hva han har publisert tidligere.

Nok om det, Tesla har valgt å finne opp kruttet selv i nær sagt alle ledd i forskning utvikling, produksjon, distribusjon, service og ettermarked. Det har gitt og gir en del utfordringer, men det har gitt markedet verdens beste serieproduserte bil. Etterspørselen er nærmest umettelig så i prioriteringen kvalitetssikring og kvantitet har nok kvalitetssikring inntil videre måttet vike for produksjonsvolum. Jeg tror helt sikkert noen i Tesla klarer å bruke en kalkulator og at de forstår de økonomiske konsekvensene av produksjonstekniske beslutninger. Jeg vil også heller ha en model 3 med defekt hanskerom i februar 2019 enn en 100% feilfri Model 3 i september 2019.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Myrvang

Sitat fra: Balrog på søndag 25. mars 2018, klokken 01:45
...Jeg vil også heller ha en model 3 med defekt hanskerom i februar 2019 enn en 100% feilfri Model 3 i september 2019.

Problemet er ikke hanskerommet, men den dagen det skjer noe mer med bilen og den må på verksted. Da har de ikke tid til å reparere bilen fordi det er 12000 andre hanskerom og 8000 løse dørlister som skal fikses før bilen din.

Jeg kunne også levd med enkelte småfeil fordi det er så mye annet bra med Tesla, men akkurat det du påpeker som greit kan også bli en skikkelig akilleshæl når volumet (les TM3) kommer for fullt og det allerede er lange ventelister for reparasjoner i dag.

Meget mulig jeg tar ut en TM3 senere, bilen ser drittøff ut :)
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA