Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

trondhla

Sitat fra: daktari på tirsdag 17. april 2018, klokken 10:27
Tyske Autobild sitter igjen med et positivt inntrykk. Overraskende nok.
http://www.autobild.de/artikel/tesla-model-3-2018-erster-check-13496925.html

Her er oppfølgervideo:
http://www.autobild.de/videos/video-tesla-model-3-2018-13508083.html

Bilen som er brukt er en gråimport fra USA
Største minus:
- Skjermbetjening (men ikke for folk som kan bruke Ipad)
- Noe dårlige bremser (eller dårlige helårsdekk som amerikanere elsker)
- Plass bak
- Lite bagasjerom

Største pluss
-Resten

daktari

Georg Kacher i Car Magazine har vært ute og kjørt; også veldig positiv omtale. Og jeg trodde han var betalt av tysk bilindustri siden han får så mye innsidenytt.
https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/tesla/tesla-model-3-2018-review/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ganton

Georg Kacher: "Later this year, a 90kWh version with two motors and AWD will follow."

90KWh later this year,  nå har jeg sovet, er dette offisielt?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Counterpointer

Sitat fra: ganton på tirsdag 24. april 2018, klokken 11:11
Georg Kacher: "Later this year, a 90kWh version with two motors and AWD will follow."

90KWh later this year,  nå har jeg sovet, er dette offisielt?
Høres ut som skrivefeil. 80 kWh er det noen som har anslått LR til men Tesla oppgir ikke kWh nå.

Lite sannsynlig at awd får større batteri. Tesla har ikke oppgitt dette offisielt.

daktari

"While the basic 50kWh power kit is said to be good for about 220 miles of range, the 75kWh battery extends the range to a claimed 300 miles. Later this year, a 90kWh version with two motors and AWD will follow."

"According to the official spec sheet, the 1730kg flagship model can accelerate in 5.1sec from 0-60mph. With AWD, extra poke and all floodgates open, the target for the 90kWh crackerjack is an even brisker 4.1sec."

Veldig interessante rykter dette. Virker ikke som en skrivefeil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rolf Gjerdsjø

Kan det være P-versjonen han sikter til? Dersom 75-batteriet er 350V, kan det muligens være at de sikter på et litt større (softwarebegrenset?) 400V-batteri til den.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på tirsdag 24. april 2018, klokken 13:22
"While the basic 50kWh power kit is said to be good for about 220 miles of range, the 75kWh battery extends the range to a claimed 300 miles. Later this year, a 90kWh version with two motors and AWD will follow."

"According to the official spec sheet, the 1730kg flagship model can accelerate in 5.1sec from 0-60mph. With AWD, extra poke and all floodgates open, the target for the 90kWh crackerjack is an even brisker 4.1sec."

Veldig interessante rykter dette. Virker ikke som en skrivefeil.
Da lurer jeg på hvor dette "official spec sheet" er?

Men er enig i at dette ikke skriveleif.

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 24. april 2018, klokken 13:43
Sitat fra: daktari på tirsdag 24. april 2018, klokken 13:22
"While the basic 50kWh power kit is said to be good for about 220 miles of range, the 75kWh battery extends the range to a claimed 300 miles. Later this year, a 90kWh version with two motors and AWD will follow."

"According to the official spec sheet, the 1730kg flagship model can accelerate in 5.1sec from 0-60mph. With AWD, extra poke and all floodgates open, the target for the 90kWh crackerjack is an even brisker 4.1sec."

Veldig interessante rykter dette. Virker ikke som en skrivefeil.
Da lurer jeg på hvor dette "official spec sheet" er?

Men er enig i at dette ikke skriveleif.

Hmm, låter ikke bra. Model 3 er et godt alternativ å bytte Leafen til, men vi kunne tenkt oss AWD. Vi har dog ikke noe bruk for stort batteri, 50kWh holder lenge. Må man legge 150k på bordet for å få AWD så utgår det. Da utgår nok antageligvis Model 3 også, kona har ikke lyst på RWD i sin bil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 24. april 2018, klokken 15:00
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 24. april 2018, klokken 13:43
Sitat fra: daktari på tirsdag 24. april 2018, klokken 13:22
"While the basic 50kWh power kit is said to be good for about 220 miles of range, the 75kWh battery extends the range to a claimed 300 miles. Later this year, a 90kWh version with two motors and AWD will follow."

"According to the official spec sheet, the 1730kg flagship model can accelerate in 5.1sec from 0-60mph. With AWD, extra poke and all floodgates open, the target for the 90kWh crackerjack is an even brisker 4.1sec."

Veldig interessante rykter dette. Virker ikke som en skrivefeil.
Da lurer jeg på hvor dette "official spec sheet" er?

Men er enig i at dette ikke skriveleif.

Hmm, låter ikke bra. Model 3 er et godt alternativ å bytte Leafen til, men vi kunne tenkt oss AWD. Vi har dog ikke noe bruk for stort batteri, 50kWh holder lenge. Må man legge 150k på bordet for å få AWD så utgår det. Da utgår nok antageligvis Model 3 også, kona har ikke lyst på RWD i sin bil.
Blir sikkert SR awd etterhvert, men det tar nok ganske lang tid.

Lurer på når første awd i rimelig prisklasse kommer?

Espen Hugaas Andersen

90 kWh høres litt usannsynlig ut. Det blir en ganske bra økning i energitetthet på kjemien, i hvert fall. Og 4,1 sekunder på 0-60 mph høres veldig tregt ut for performance-utgaven.

Jeg tror dette er bare tull.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kristian O

Nokon som veit siste nytt om hengerfeste?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Kristian O på fredag 27. april 2018, klokken 16:20
Nokon som veit siste nytt om hengerfeste?

Har ikke kommet noe nytt fra Tesla om det, men kommer det blir det neppe før AWD gjør sitt inntog til sommeren. Ut ifra formuleringer i manualen kan tyde på at det er planlagt, men det er i stor grad min spekulasjon (les, ønsketenking).
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Kramzz

Det greie (Egentlig) er vel at mange kan tenke seg denne med hengerfeste,4 wd, P osv. Kanskje alle disse mulighetene er tilgjengelige når vi i det heletatt får bilen i norge =) En annen positiv ting er jo at vi sikkert får biler med LITT mindre feil
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Elmo

Sitat fra: Kristian O på fredag 27. april 2018, klokken 16:20
Nokon som veit siste nytt om hengerfeste?
Trenger ikke hengerfeste ! 
Innen bilene kommer til Norge så lager Elon en batteribrevet selvkjørende tilhenger som følger etter bilen av seg selv  :D ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

e-curious


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA