Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

ladov

Sitat fra: Mazzbot på mandag 29. mai 2017, klokken 19:24

Not leather ?
Skulle tatt seg ut om det var skinnseter i et vegan-interiør. ;)

Nei far, dette er nok 'skinnet' fra en flådd og bleket kålrot. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Counterpointer

Vegan kan være mye bedre enn skinn. Alcantara er et godt eksempel

Gordon Retriever

Hittil ville det vært nesten utenkelig å tilby en bil som Model 3 uten skinnseter.  Delvis fordi kjøpere i d-segmentet ofte ønsker luksusen de forbinder med skinn, delvis fordi kundenes betalingsvilje gir  bilprodusentene ekstra inntekt for biler med skinninteriør.

Er tiden kommet for at kunstlær er blitt så bra og kjøpergruppen så moderne at Model 3 kan bli 100% vegansk?

Robert Sund

#33
Kanskje. De er veldig opptatt av å strømlinjeforme produksjonen. Men det er ikke sikkert at antall valg kommer til å være så begrenset om et år.

Det er en annen ting jeg legger merke til; M3 har utpreget Bangle-butt og andre Bangle designelementer, og ingen har noen negative kommentarer til det (i den grad de legger merke til det i det hele tatt). Det er blitt helt normalt. Når de kom var det ramaskrik. Mens M3 linjene har fått mye skryt.

(Edit: Beagly endret til Bangle)

sjokomelk

Sitat fra: Robert Sund på tirsdag 30. mai 2017, klokken 00:51
Det er en annen ting jeg legger merke til; M3 har utpreget Beagly-butt og andre Beagly designelementer, og ingen har noen negative kommentarer til det (i den grad de legger merke til det i det hele tatt). Det er blitt helt normalt. Når de kom var det ramaskrik. Mens M3 linjene har fått mye skryt.
Er det hunderasen beagle du tenker på? Eller er det BMW 7er, 5er og Chris Bangle?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

RuneW

Sitat fra: Robert Sund på tirsdag 30. mai 2017, klokken 00:51
Det er en annen ting jeg legger merke til; M3 har utpreget Beagly-butt og andre Beagly designelementer, og ingen har noen negative kommentarer til det (i den grad de legger merke til det i det hele tatt).

Jeg ser heller ikke likheten.

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Robert Sund


Gordon Retriever

Aha, Chris Bangle. Ja, jeg lurte på om det var det du mente.
Bangle-kontroversen har rukket å bli rundt 15 år gammel, så litt lavere bølger rundt dette kan vi forvente i dag.  Å se innflytelse i dagens design kan også regnes som en fjær i hatten for Chris Bangles designfilosofi.
Når dette er sagt, vet jeg ikke om jeg ser så veldig mye Bangle-inspirasjon i M3s formgiving...




Counterpointer

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 30. mai 2017, klokken 15:52
Aha, Chris Bangle. Ja, jeg lurte på om det var det du mente.
Bangle-kontroversen har rukket å bli rundt 15 år gammel, så litt lavere bølger rundt dette kan vi forvente i dag.  Å se innflytelse i dagens design kan også regnes som en fjær i hatten for Chris Bangles designfilosofi.
Når dette er sagt, vet jeg ikke om jeg ser så veldig mye Bangle-inspirasjon i M3s formgiving...


Må si meg enig i at ut over fire hjul og lykter er det ikke mye felles. (heldigvis)

geear

Bangle fikk ekstremt mye pepper, og jeg klarte heller aldri bakenden på E65 (7-serie), og sleit også litt med at 6-serien i profil ser ut som en 911 turbo, men med bagasjelokk i stedet for vinga, men samtidig så er det Bangle sitt designspråk som triller rundt på veiene i dag, med alle mulige andre merker enn BMW-rondellen i fronten. "Flame surfacing" var hans baby...

Gordon Retriever

Cody Patton har sett Model S og er begeistret:



Jeg aner ærlig talt ikke hvem Cody Patton er, men utfra Twitter-feeden hans er han akkurat en slik ung, liberal, progressiv, kalifornier, whatever som jeg hadde ventet var en viktig del av bilens målgruppe.

Model 3 - den nye favoritten for millennials?

Gordon Retriever

Lysvinkel gir forskjellige farger i de to glasspanelene i taket.
Nei, vent - dette kan være utgaven med metalltak!


Gordon Retriever


Amoss

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 04. juni 2017, klokken 13:58
Lysvinkel gir forskjellige farger i de to glasspanelene i taket.
Nei, vent - dette kan være utgaven med metalltak!

Titt på det bildet som er forfra av samme bil i samme runde, så er det ikke noen tvil om det metalltaket.
Model S 85D

Gordon Retriever

Ved presentasjonen av Model 3 i fjor hadde en av bilene forholdsvis tette, aerodynamiske hjulsider:



I den siste uken har det dukket opp bilder av testbiler med det som ser ut som produksjonsutgaven av disse hjulene:



Det ser ut som om Tesla her gjør som Hyundai, BMW med flere og lanserer bilen med hjul som skal gi lavest mulig luftmotstand og dermed lengst mulig oppnåelig rekkevidde.




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA