Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Her er et bilde som bør glede skivenner og Ikea-shoppere over det ganske land: Model 3 observert under test av Reddit-medlemmet slipsloppoopy.
Med takbøyler, ikke verst:



Bildet ser ut til å være tatt i forbindelse med testing av maksimal taklast, og mulighet for godkjent frakt på taket kan hjelpe for den som mener sedanformen gir bilen noe manglende fleksibilitet.

e-curious

Den så egentlig ikke så elegant ut med takbøyler.

Elbil fundamentalist

De er montert dølt langt foran. Blir bedre lenger bak, med mindre dette egentlig er "håndtak å holde i" for dem som står oppreist i soltaket
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Alfa Bergen

Må si at jeg ikke bryr meg så mye om hvor elegant bilen SER UT med takbøyler like mye som jeg bryr meg om at bilen FAKTISK kan ha takbøyler
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Knut Røe

Sitat fra: Alfa Bergen på torsdag 25. mai 2017, klokken 10:03
Må si at jeg ikke bryr meg så mye om hvor elegant bilen SER UT med takbøyler like mye som jeg bryr meg om at bilen FAKTISK kan ha takbøyler
Spørsmålet er vel om feste for takstativ blir en option til 16 tusen sånn som på S.
Temmelig stiv pris for et par fester, og attpåtil får man det (for mange) unødvendige panorama taket.

Counterpointer

Sitat fra: tiger`n på torsdag 25. mai 2017, klokken 10:22
Spørsmålet er vel om feste for takstativ blir en option til 16 tusen sånn som på S.
Temmelig stiv pris for et par fester, og attpåtil får man det (for mange) unødvendige panorama taket.
Det mest sannsynlige er at det blir standard på alle biler, ut fra filosofien om å gjøre det så enkelt som mulig.

Gordon Retriever

Legg merke til arbeidshanskene i frontruten på bildet over.
HMS-krav fra Tesla i forbindelse med montering av takbøylene? ;)

Model3OwnersClub la nylig ut dette bildet på Reddit.
De 911-aktige linjene i fronten begynner å tiltale meg.


Counterpointer

Slo meg plutselig

Tenk om den boksen er "solar roof" ......... da er hanskene til å folde det ut til ca 20 kvm

Elbil fundamentalist

He-he solarroof. Kurerer ihvertfall ladeangst  ;D
Trådstarter tror det er testing av takvekt, men ser man det lille hullet som også er på sidene, samt de 2 stripene med folie. Gitt den litt estetiske malplasseringen av takstativet. Kan det være snakk om noe selvskjøring elementer? Lidar kanskje?? En mystery box er det ihvertfall.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Gordon Retriever

Det spørs om det spesielle bakvinduet dikterer plassering av takbøyler.
Innfestingen til takbøylene ser ut til å samsvare bra med tverrgående forsterkning i taket.


Elbil fundamentalist

Håper ikke det er nødvendig. Vi får satse på et de festet takstativet der for å optimalisere formålet med "mystery box"  :)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Gordon Retriever

#11
Det har vært spekulert i at Tesla vil lansere Model 3 med et 55kWh batteri.  I dag siterer Teslarati en kilde som mener grunnmodellen nå vil komme med en 60kWh-pakke i stedet.

Tesla vil i følge Teslarati konsentrere seg om produksjonen av en 74kwh pakke først...

SitatAccording to our source, the base Model 3, as of now, will start at 60kWh. This capacity comes in higher than what we originally expected and will meet the "at least 215 miles" of range that Tesla had first announced for the vehicle. Tesla is reportedly concentrating on the production of the premium battery at first, which is slated to be 74kWh, and likely badged as a Tesla Model 3 75.


Edit: Teslarati har fjernet artikkelen det henvises til over. "The original story was removed by request".  At fokus først skulle være på det store batteriet var også i strid med de fleste andre antagelser.

Knut Røe

Dette hadde neppe skjedd uten at batteriet på Bolt hadde vært over 60 kwh.
De ble slått grundig på tid, men volumet er lavt og etterhvert vil den nok passere på salgsstatistikken.

Amoss

Sitat fra: tiger`n på fredag 26. mai 2017, klokken 13:46
Dette hadde neppe skjedd uten at batteriet på Bolt hadde vært over 60 kwh.

Hehe - var nok litt min tanke også ja ;)  Men det dette forteller meg er at rekkevidden nå er utvidet i fra "215+ miles" til "Bolt+ miles"... Det har vært mye diskutert om hvorvidt det var realistisk å forvente at basisutgaven av Model 3 ville kunne matche Bolt's når vi forventet at de ville få ett mye mindre batteri. Men når de nå velger å øke dette til 60 så er det nok neppe noen tvil lenger om at de i det minste vil kunne få samme rekkevidde.  :+1:
Model S 85D

Cowboystrekk

Takket være cda på 0.21 på TM3 og 0,3 på Bolt vil rekkevidda spesielt på langkjøring gå betydelig i favør av TM3 selv om batteriet kanskje er noe mindre.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA