Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visning av i-Pace i Oslo

Startet av bmw2002, lørdag 20. mai 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

bmw2002

Sitat fra: Vidar1979 på onsdag 24. mai 2017, klokken 14:38
Jeg har fått 750 som stipulert pris, har signert kontrakt/intensjonsavtale hos forhandler i Trondheim.
Det samsvarer jo noenlunde med hva bilpressen skriver.

Bilpressen skriver 60 000 pund.  Det er samme som startprisen på en Model S75 som koster 600 000 i Norge.

Insignia skriver 750 000 kr.

Alt så langt er gjetting, jeg tror vi bare må vente å se til september.

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 24. mai 2017, klokken 15:58
Alt så langt er gjetting, jeg tror vi bare må vente å se til september.
Det har du helt rett i.

mariowing

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 24. mai 2017, klokken 09:43
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 24. mai 2017, klokken 07:12
Det var vel Opel som hadde 4000 bestillinger. Morsomt at Jaguar klarer å levere flere biler enn Opel...

Om pessimistene får rett og vi må betale 1 mill for en i-Pace så blir dette en uhyre sjelden bil på norske veier. (I forhold til Ampera-E)

Sånn sett er det nesten å håpe at pessimistene får rett. Mye morsommere å kjøre en sjelden Jaguar enn en Tesla eller Audi som "alle" har ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Stikkkontakt

Sitat fra: mariowing på torsdag 25. mai 2017, klokken 20:47
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 24. mai 2017, klokken 09:43
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 24. mai 2017, klokken 07:12
Det var vel Opel som hadde 4000 bestillinger. Morsomt at Jaguar klarer å levere flere biler enn Opel...

Om pessimistene får rett og vi må betale 1 mill for en i-Pace så blir dette en uhyre sjelden bil på norske veier. (I forhold til Ampera-E)

Sånn sett er det nesten å håpe at pessimistene får rett. Mye morsommere å kjøre en sjelden Jaguar enn en Tesla eller Audi som "alle" har ;-)

Før alle har fått seg i-pace er det nok mange alternativer på markedet.

mariowing

Jaguar solgte under 400 nye biler i Norge i 2016 (Land Rover omtrent det samme) så skulle de faktisk selge 1800 i-pace neste høst så er jo det helt sinnsykt for dem. Håper bare at a) bilene har høy kvalitet så vi slipper hyppige verkstedsbesøk og b) at de bruker all tiden det neste året på å utvide kapasiteten sin så vi slipper "Tesla-tilstander" på servicetimene.

Er vel neppe mange alternativer på markedet neste høst men når vi nærmer oss 2020 så er det nok en del flere alternativer. Fremtiden er elektrisk :-)




Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

HelectriC

Har nå også fått invitasjon til visning. Hadde ønsket de holdt en dag i Oslo og en i Bergen. To i Oslo føles feil >:(
ioniq 5

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: HelectriC på mandag 29. mai 2017, klokken 14:06
Har nå også fått invitasjon til visning. Hadde ønsket de holdt en dag i Oslo og en i Bergen. To i Oslo føles feil >:(
Hvorfor det? Det er ca 1,5 millioner folk i Osloregionen, mens det er under 500k i Bergensregionen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

bmw2002

Sitat fra: HelectriC på mandag 29. mai 2017, klokken 14:06
Har nå også fått invitasjon til visning. Hadde ønsket de holdt en dag i Oslo og en i Bergen. To i Oslo føles feil >:(

Det er også mye enklere å ordne to visninger på samme sted.

Stikkkontakt

#23
Hadde vurdert å reise om det dreide seg om prøvekjøring av produksjonsmodellen.
Konseptbilen har jeg sett.

TorAtle

Sitat fra: bmw2002 på mandag 29. mai 2017, klokken 16:29
Det er også mye enklere å ordne to visninger på samme sted.

Hele 4 visninger, faktisk. Outlook bestemte seg for at min invitasjon var søppelpost, så den første visningen med Julian Thompson var selvfølgelig fullbooket når jeg fant emailen. Ah well.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

kln66

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 20. mai 2017, klokken 22:33
For de som har betalt depositum vil det bli holdt private visninger av i-pace konseptbilen i Oslo. Datoene er 19-21 juni.

Mer informasjon vil komme på e-post.

Ser ikke ut som det er noe krav at man har betalt depositum for å komme på visningen. Jeg fikk invitasjonsmail i går, og det eneste jeg har gjort er å registrere meg på en mailingliste

Orbit

Det er også et presseevent på samme sted kl 15 i dag (19/6). Det betyr kanskje at det blir lov å ta litt bilder osv....kanskje også prøvesitte? Første pulje med kundevisning starter allerede kl 12.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

HelectriC

Siden jeg ikke hadde anledning å gå på eventet gleder jeg meg i hvertfall til noen bilder og kanskje ny info fra de som er der :)
ioniq 5

mrjalle

Noen få bilder fra visningen nå i formuddag....

No_pilot

Vi blev väl omhändertagna av Jaguar  :)
Men lite konkret nytt.
Inte lov provsitta bil.
Produktionsbilen kommer att få andra stolar och baksätet blir mer 3, än konceptsbilens 2-sits.
Litet lastrum fram och större lättlastat utrymme bak, men ingen extra plats under lastgolvet bak.
Priser och visning av produktionsbilens efter Frankfurt mässan September / Oktober.
Ingen dragkrok de första modellåren.

Är personligen inte så glad i röd bil, men tycker ändå den såg ut som en töff SUV, på plats  8)
S P85 sep-13, solgt mar-17
S 85D nov-15
Polestar 2 August -20, solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA