Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visning av i-Pace i Oslo

Startet av bmw2002, lørdag 20. mai 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: telcontar på fredag 23. juni 2017, klokken 07:17
...innvendig størrelse som Cheyenne.
Finnes en bil som heter Cheyenne, men mistenker at du mener Cayenne?

telcontar


mariowing

Hvis du ser på dette bildet sendt ut av Jaguar i forbindelse med "lansering" av E-Pace så ser du at I-Pace har en meget stor kupe. Hvorvidt den er like stor som Cayenne eller ikke vet jeg ikke men at den er stor nok for mange - det er jeg rimelig sikker på ;-)

Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

telcontar

Godt mulig det var konsept setene somntok mye plass.

Counterpointer

Sitat fra: telcontar på fredag 23. juni 2017, klokken 17:14
Godt mulig det var konsept setene somntok mye plass.
Forsetene er ganske slanke, baksetet blir jo helt anderledes.
i-Pace er en mellomstor bil, ikke på størrelse med X. Da blir nok heller Audi E-tron Quattro alternativet.

bmw2002

E-tron er designet mer som en tradisjonell bensinbil med langt panser. Tror i-pace får like god plass i kupeen.

Counterpointer

Spørs hvor mye de prioriterer bagasjeplass i Audi. I-Pace er ganske slopet, mens Audi er stasjonsvogn. Blir hvertfall mer kubikk volum i Audi.

Orbit

#67
Ved å sammenligne pressebildene av i-Pace og e-tron, ser passasjerkabinene veldig like ut i størrelse. Akselavstanden er så godt som identisk, og med samme plassering av ratt og forseter i forhold til hjul. I-Pace har trukket frontruten lenger frem og gjort den mer skrånende, men det er like mye bil foran føreren på begge. Største forskjellen på innvendig plass er at e-tron har 20 cm lenger overheng bak (+ et par cm ekstra på høyde og bredde). Dette gir noe mer baggasjeplass (615 vs 530 liter).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

TorAtle

Sitat fra: mariowing på torsdag 22. juni 2017, klokken 23:23
Kommer til å bestille full pakke
Regner med at det blir en litt større jobb å bestille en Jaguar enn en Tesla. Tror neppe folk kommer til å krysse av for alt, håper mulighetsrommet er større enn som så.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

olavxxx

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 20. mai 2017, klokken 22:33
For de som har betalt depositum vil det bli holdt private visninger av i-pace konseptbilen i Oslo. Datoene er 19-21 juni.

Mer informasjon vil komme på e-post.
Jeg fikk invitasjon for 4 dager siden og har ikke betalt noe depositum, valgte bare på siden til jaguar: hold meg informert.

For min del er det uansett litt for stort "hassle" å reise til Oslo for avdukingen, samt min nåværende situasjon uten lademuligheter og en ukjent pris på bilen gjør at jeg ikke vet helt om jeg vil binde kapital for et produkt som ikke fremdeles eksisterer.

Men klart at hvis de holder på sine  ytringer som ikke er løfter, vedrørende ytelse og pris, er det jo en høyst aktuell bil.

bmw2002

Tror det blir stor forskjell på å kjøre Jaguar og Audi. Audien føles nok som en tradisjonell SUV. I Jaguar vil du sitte lavere og mer som i en sportsbil.

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 24. juni 2017, klokken 23:20
Tror det blir stor forskjell på å kjøre Jaguar og Audi. Audien føles nok som en tradisjonell SUV. I Jaguar vil du sitte lavere og mer som i en sportsbil.

Audiens ytre mål er vel fryktelig likt A6 Allroad. Jeg har kjørt det en god del og den er definitivt ikke "som en suv å kjøre"

mariowing

Sitat fra: Orbit på lørdag 24. juni 2017, klokken 10:32
I-Pace har trukket frontruten lenger frem og gjort den mer skrånende, men det er like mye bil foran føreren på begge

Interessant bilde sammenligning! Det at det er lengre frem til ruten gir en viktig opplevelse for føreren av at han sitter i en romslig bil. i3 har det samme, det er så langt frem til ruten at jeg nesten ikke klarer å nå den. Det gir en god følelse av luft og rom som overrasket meg stort når jeg kjørte bilen første gang og som jeg liker veldig godt. Så jeg synes det er topp at i-Pace ser ut til å ta det samme designgrepet.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

HelectriC

Ofte sier man at kupeen likt den i I-Pace har "cab forward". Sitt i en Volvo S60 og en BMW 3-serie så skjønner du forskjellen. BMW føles som en bil to størrelser mindre fordi du sitter med fjeset i frontruta sammenlignet med Volvoen. Forhåpentligvis får man samme luftige følelse med I-Pace.
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA