Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trådløs mobillading

Startet av Stikkkontakt, tirsdag 16. mai 2017, klokken 09:30

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Hva passer egentlig nedi ladeboksen?
Går en stor Samsung nedi med cover på?

Ae

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. mai 2017, klokken 09:30
Hva passer egentlig nedi ladeboksen?
Går en stor Samsung nedi med cover på?

S8 går nedi med led cover på
Think 2008 - 65000 km  - solgt
Nissan Leaf 2014 - 82000 km - solgt
Opel Ampera-e 2017 - 48000 km
Audi etron - Bestilt

Stikkkontakt

Sitat fra: Ae på tirsdag 16. mai 2017, klokken 09:32
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. mai 2017, klokken 09:30
Hva passer egentlig nedi ladeboksen?
Går en stor Samsung nedi med cover på?

S8 går nedi med led cover på

Ok. Jeg testet bare min S6 Edge+ uten cover. Det gikk også fint.
iphone plus går vel neppe nedi, men den støtter ikke trådløs lading heller :-1-:

Nickelilltroll

Hade iPhone 6+ förut, nu vanlig 7'er. Testade igår. Det var precis plats, glad jag bytte mobil för en 6+ är det inte plats till.

Nej, Apple  stöttar inte induksjonslading MEN kostar 40kr att ordna detta. Ebay har drössvis med lösningar på detta. Sök på iphone wireless charging. Testade igår å funkar dödsfint :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

1Ampera

Fikk levert bilen idag, fikk plass til S8+ med cover.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Stigzy

Testet i dag med iPhone 7Plus. Gikk akuratt nedi ladegullet :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Stikkkontakt

Sitat fra: Stigzy på torsdag 18. mai 2017, klokken 17:26
Testet i dag med iPhone 7Plus. Gikk akuratt nedi ladegullet :)

Spørs om den går nedi med ladedeksel?

Stigzy

Det tviler jeg på. Jeg går med naken iPhone 7Plus og den passet akkurat :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

S4e

Sitat fra: Stigzy på torsdag 18. mai 2017, klokken 18:19
Det tviler jeg på. Jeg går med naken iPhone 7Plus og den passet akkurat :)
Det var en god nyhet  :)
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Stikkkontakt

Da har jeg fått testet induksjonsladingen i Ampera-e. Byttet denne uken fra S6 EDGE+ til S8+. Det fantastiske er at ingen av de lar seg lade i hullet i Ampera-e. Hullet er rett og slett ikke dypt nok til at telefonen kommer overett med ladingen. Det går dersom jeg tar ut gummiforingen og kiler telefonen fast.
Merkelig at det er slik konstruert. S6-S7 og S8 er vel verdens desidert mest solgte serie av telefoner med innebygget trådløs  lading..

bno

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 15. juli 2017, klokken 15:05
Da har jeg fått testet induksjonsladingen i Ampera-e. Byttet denne uken fra S6 EDGE+ til S8+. Det fantastiske er at ingen av de lar seg lade i hullet i Ampera-e. Hullet er rett og slett ikke dypt nok til at telefonen kommer overett med ladingen. Det går dersom jeg tar ut gummiforingen og kiler telefonen fast.
Merkelig at det er slik konstruert. S6-S7 og S8 er vel verdens desidert mest solgte serie av telefoner med innebygget trådløs  lading..
Er det så rart? Det er vel en konstruksjon som har mal fra proprietærkameraten Apple tenker jeg. :-\

3irikur

Sitat fra: bno på lørdag 15. juli 2017, klokken 20:06
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 15. juli 2017, klokken 15:05
Da har jeg fått testet induksjonsladingen i Ampera-e. Byttet denne uken fra S6 EDGE+ til S8+. Det fantastiske er at ingen av de lar seg lade i hullet i Ampera-e. Hullet er rett og slett ikke dypt nok til at telefonen kommer overett med ladingen. Det går dersom jeg tar ut gummiforingen og kiler telefonen fast.
Merkelig at det er slik konstruert. S6-S7 og S8 er vel verdens desidert mest solgte serie av telefoner med innebygget trådløs  lading..
Er det så rart? Det er vel en konstruksjon som har mal fra proprietærkameraten Apple tenker jeg. :-\
Veldig merkelig i så fall, med tanke på at Apple ikke støtter trådløs lading.

Jeg mistenker at brønnen er designet av noen som ikke egentlig har fulgt så mye med på utviklingen og bare laget en "passe stor holder"

Jeg bruker den ofte, men har egentlig ikke så mye behov for jeg bruker android auto til daglig og kobler følgelig telefonen i kabel :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA