Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i sørfylket

Startet av Vollis47, tirsdag 09. mai 2017, klokken 22:06

« forrige - neste »

Vollis47

Fra pålitelig hold, ordføreren i Sokndal, hører jeg at det i forbindelse med vindkraftprosjektet som nå er i gang, skal det etableres hurtigladestasjoner både i Hauge og i Åna Sira. Dette blir bra for elbilturister. Håper mange jobber for at dette prosjektet får en bedre fremdrift enn hurtiglading i Sirdal.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Jan Ole Eik

Det er bra! Dette (Nr. 44)er en vei som krever mye energi/strøm. Så her er det på sin plass med hurtigladere.Regner med at det lages lading til alle biler. Selv om det er Citaslow, så håper jeg det går hurtig.Både med etableringen og ladingen....

Vollis47

Min høyst pålitelige kilde, Ordføreren i Sokndal, sier nå at ladestasjon skal være klar i Åna Sira i løpet av inneværende måned og i Hauge i Dalane, ved YX stasjonen i neste måned. Det blir bra for mange elbilister.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Vollis47

Da blei det midten av oktober før Fortum-laderen var i drift ved Joker ÅnaSira. Den gjør det lettere å være elbilist også utenom E39. Og snart kommer det også en ladestasjon i Haua. Gode saker.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

nilsen33

Noen som vet hvordan det ligger an med hurtiglading i Sokndal/Haua/Hauge i Dalane?

nilsen33

Noen som vet hvordan det ligger an med hurtiglading i Sokndal/Haua/Hauge i Dalane?

Osme

http://jbl.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=45656

Ny lader på Ogna i følge Jærbladet. Kan passe fint for de som vil kjøre ytreveien.

Vollis47

Veldig bra. Men den har ikke kommet på kartet til Charge & Drive ennå.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Vollis47

#9
Merkelig at de enda ikke har fått denne med på kartene. Jeg sendte Fortum en mail om det på mandag, men har ikke fått noen forklaring ennå.

Foreløpig er det bare Plug Share som har fått med seg denne ladestasjonen.

Håper mange elbilister bruker denne og handler på denne bensinstasjonen og butikken slik at eieren får noe igjen for investeringen.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

nilsen33

Jeg er desperat etter en lader i Hauge i Dalane. Hva skjer?

Vollis47

Det går usedvanlig tregt med å få på plass den lovte hurtigladeren her. Sokndal kommune, Fortum og eier av vindmølleparken er visstnok alle parter i dette spillet. For meg er det ikke lenger så stort behov for denne ladestasjonen. Jeg har skiftet fra trilling til Kia Soul og den økte rekkevidden gjør at vi, med vårt kjøremønster, klarer oss fint uten. Men for mange andre ville det nok vært fint med en hurtiglader i Haua, spesielt for turister langs RV 44.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Vollis47

I følge Dalane Tidende i går er nå arbeidet med ladestasjonen i Sokndal i gang. Her har det virkelig gått i CitaSlow tempo, for ladestasjonen som skulle være klar i september/oktober i fjor, er nå visstnok klar til midten av november.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Vollis47

I følge Dalane Tidende i går er nå arbeidet med ladestasjonen i Sokndal i gang. Her har det virkelig gått i CitaSlow tempo, for ladestasjonen som skulle være klar i september/oktober i fjor, er nå visstnok klar til midten av november.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

nilsen33


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA