Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinduer til Twizy

Startet av Torman, tirsdag 09. mai 2017, klokken 19:27

« forrige - neste »

HalvorV

Fått festet vinduene skikkelig?

Har ikke mottatt mine enda, men siste ukes høstvær i Stavanger har fått meg til å savne de.
Tesla Model Y Perfomance

Dr.Nelson

Sitat fra: paalao på søndag 12. august 2018, klokken 09:23
De er ikke greie å montere.

Så alt i alt er det ikke de beste du har sett? Virker veldig upraktiske disse da nøkler og festemetode ikke fungerer tilfresstillende.
Er det andre på markedet som er neste like? Ligner litt på de jeg har sett på youtube fra Spania, bare de var sotete.

Skal kjøpe meg Twizy men vil sikre meg best mulige vinduer. Og gjerne sote de og. Bor du i Stavanger paalao

HalvorV

Hvor lang tid gikk det å få vinuer fra garage-ev?
Har ikke fått noe detaljer fra de og de svarer ikke på henvendelser.
Tesla Model Y Perfomance

paalao

Her har min kontakt i Colombia laget en video om de vinduene jeg har. Han sammarbeider med den spanske leverandøren.

Se videoen her og mer om de vinduene. (Spansk tale)
https://www.youtube.com/watch?v=18TRGlYGma8

Backspace

Jeg har de italienske vinduene med det lille trekant vinduet. Tetter bra og den har en liten hendel som låser vinduet fremme i stedet for disse som bruker borrelås til å feste vinduene. Tilpasning til feste i dør var litt dårlig, men fikk bøyd det litt så det passet. Må dytte vindu litt ut ved åpning og stenging av dør for å unngå for mye riper.

Hadde de engelske vinduene men de var herk med borrelås for feste av vindu samt at det ikke tetter fremme ved speil så det var ikke lenge i bruk.

På vår/sommer/høst bruker jeg org vinduer, laget deflektor bak i «svingen» med stykke pleksiglass og borrelås som virker bra når det ikke er for kaldt ute.
2016 Renault Twizy

HalvorV

Sitat fra: paalao på onsdag 17. oktober 2018, klokken 08:59
min kontakt i Colombia....


Snakker man høyt om Colombiakontaktene sine?  ;D

Uansett... har bestilt fra Spanjakken men der har det vært full radiotaushet i det siste, begynner å bli bekymret for at mine 500Euro er tapt.
Tesla Model Y Perfomance

paalao

Sitat fra: HalvorV på fredag 14. september 2018, klokken 09:04
Hvor lang tid gikk det å få vinuer fra garage-ev?
Har ikke fått noe detaljer fra de og de svarer ikke på henvendelser.

Betalingsystemet var ikke bra så jeg tok sjangsen med Paypal. Jeg ville selvsagt ikke betale mva siden jeg måtte betale for det i Norge. Så ble det noe klatt med at deres transportør skulle ha personnummer, og det gir ikke jeg ut, men jeg hadde et firmanummer jeg fikk dem på. Etter det var klart hadde jeg dem på 5 dager med DHL.

paalao

Sitat fra: HalvorV på torsdag 18. oktober 2018, klokken 08:33
Sitat fra: paalao på onsdag 17. oktober 2018, klokken 08:59
min kontakt i Colombia....


Snakker man høyt om Colombiakontaktene sine?  ;D

Uansett... har bestilt fra Spanjakken men der har det vært full radiotaushet i det siste, begynner å bli bekymret for at mine 500Euro er tapt.

Antonio fra garage-ev er litt treg av og til med å svare. Men siden jeg kjøpte av dem og har vist til dette har de hatt stor pågang så kanskje de har problemer med leveransen fra Columbia. Det nye låsesystemet er kommet etter jeg ba dem forandre på det. Jeg trur også de leverer med de skruene jeg snakket om. Men når det er sagt så ville jeg ikke nølt med å kjøpe igjen av dem. Han Pasos10 ville gjort det men da skulle de hatt 800USD + WU med ukjent navn og så måtte jeg skrive inn i WU ordren hva mor eller farens etternavn var til han som skulle ha det for verifikasjon. Noe som var så tungvint at jeg jublet når jeg fant Garage-ev.

paalao

Jeg hadde skikkelig problem med borrelåsen som mine kom med. Den ville ikke feste til innsiden av Twizyen, uansett hvilken 3M tape jeg brukte osv. Så ble borrelåsen lite sterk om den var våt og vinduene kunne poppe opp mens jeg kjørte. Dermed fant jeg ut at beste var å kjøpe Dual Lock fra 3M som er et nytt borrelås system i plastikk som ser ut som sopper, disse er fantastiske i forhold. Jeg tapet dem på Twizy inside og borret to små hull igjennom veggen og satte inn to små treskruer, en oppe og en nede slik at de står fast. I alle 4 festepunktene. Og det virker utmerket. Jeg kjøpte Dual Lock hos Swedol til ca 200 for et par meter. Men du kan også kjøpe en kopiversjon hos Chlas Ohlson. Men disse er ikke så brede som de originale stroppene. http://www.swedol.no/dual-lock.html?site=priv&gclid=EAIaIQobChMIz4Sx1IaR3gIVQUkYCh1_0Q89EAQYAiABEgKy5_D_BwE

paalao

Hvis noen har lyst å lage til et Twizy treff i Sandnes/Stavanger regionen, kan jeg godt komme med også får dere sett vinduene i praksis og hvordan jeg har festet dette. Jeg har også med noen andre tips på tetning rundt vinduene. For eksempel på Kvadrat i nederste parkeringsgarasje hvor det er lite biler ved Nordre delen. Eller en kafe et sted.
Det hadde igrunnen vært gøy med Twizy treff.

HalvorV

Da var Antonio våken etter en lengre siesta.
Vinduer skal visstnok sendes neste uke.
Tesla Model Y Perfomance

Fossilbil

Sitat fra: paalao på fredag 19. oktober 2018, klokken 00:43
Hvis noen har lyst å lage til et Twizy treff i Sandnes/Stavanger regionen, kan jeg godt komme med også får dere sett vinduene i praksis og hvordan jeg har festet dette. Jeg har også med noen andre tips på tetning rundt vinduene. For eksempel på Kvadrat i nederste parkeringsgarasje hvor det er lite biler ved Nordre delen. Eller en kafe et sted.
Det hadde igrunnen vært gøy med Twizy treff.

Dette er jeg helt klart med på

paalao

De spør om ID Nummer for å sende vinduene og her er forklaringen på dette:

I spania må de tydeligvis ha et personummer eller et firmanummer for å kunne sende noe med DHL.
Jeg gir aldri fra meg hele mitt personnummer men hadde et gammel firmanummer fra Brønnøysund som jeg brukte. Og uten dette nummeret så sender de ikke.

Det er visst noe om at de skal ha sikkerhet i forhold til skattemyndighetene for at de skal slippe å ta moms.
Jeg ville jo ikke betale moms der nede når jeg alikevell får moms påslag i behandlingen av DHL Norge.

HalvorV

Da var vinduene montert..
Må nesten si jeg er skuffet. Mye lavere kvalitet enn forventet.
Forskjell på hvordan høyre og venstre vindu passer.
Låsen er ikke noe å skryte av og vil nok bli fjernet.
Selve plasten fremstår som hard og sprø, her må man være forsiktig når man strammer til.
Ble levert skitne og med tydlige småskraper fra produksjon.
Listene er limt med lim som etterlater hvitt merke på plasten.
Innfestingen i overkant er forbedret sies det, må virkelig ha vært ille før....
Til den prisen bør man virkelig kunne forvente bedre.

Nektet å oppgi passnummer/personnummer null problem.
Tesla Model Y Perfomance

paalao

Sitat fra: HalvorV på fredag 26. oktober 2018, klokken 23:05
Da var vinduene montert..
Må nesten si jeg er skuffet. Mye lavere kvalitet enn forventet.
Forskjell på hvordan høyre og venstre vindu passer.
Låsen er ikke noe å skryte av og vil nok bli fjernet.
Selve plasten fremstår som hard og sprø, her må man være forsiktig når man strammer til.
Ble levert skitne og med tydlige småskraper fra produksjon.
Listene er limt med lim som etterlater hvitt merke på plasten.
Innfestingen i overkant er forbedret sies det, må virkelig ha vært ille før....
Til den prisen bør man virkelig kunne forvente bedre.

Nektet å oppgi passnummer/personnummer null problem.

Kanskje de har forandret produksjonen til det verre.
Jeg er fortsatt storfornøyd i forhold til mitt bruk og de tingene jeg allerede har nevnt før.
Hva kostet de deg med alt, innkludert frakt/mva/Tollbehandling?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA