Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny Elbil

Startet av Jankoic, tirsdag 09. mai 2017, klokken 14:59

« forrige - neste »

Jankoic

Jaja trass i en del ting jeg hadde å bemerke ble det da en Mercedes E-Drive - enten er jeg dårlig å legge frem krav, eller lett og overtale - men jeg/vi ble ening til slutt. Får en annen laddekladd med mye lengere ledning og så ble vi ening litt pris og tilbehør....
Så da er det bare å levere "gammel bilene" håpe å få låne en bil av forhandler og vente i en mnd på ny bilen. Så kan jeg montere laddestasjon i mellomtid. Å bruke forumet til å spørre og lese meg opp på min ny invistering.

rolandvg99

"I like soul with a capital S"

PaulusA

Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Jankoic

Takker Paulus og andre for gode innspill og tips og info.

Softblue

Gratulerer med ny bil Jankoic.
Som ny Mercedes B eier er et tips å skaffe seg en Tesla UMC lader (Tesla ladekladd). Den kan brukes på Mercedesen og har lang ledning og utbyttbare kontakter for scuko (vanlig 230) 3,6 kw lading, blå kontakt for (1 fase 32A industrikontakt) tror du får 7,4 kw på denne, og rød kontakt (3 fase 16A industrikontakt), på den siste får du 11 kw ladestrøm. Alle bitene må kjøpes for seg og koster en del. Har ikke dagens priser. Da øker du lademulighetene vesentlig.
Og så trenger du en 10 meter tung proffkvalitet 230v 2,5 kvaderat skjøteledning. Det stå at du ikke skal bruke skjøteledning i brukermanualen. Men om valget er å få ladet eller ikke, så er valget enkelt. Tror det er mest for at folk ikke skal bruke hva som helst som skjøteledning. Ikke bruk mer enn 20 meter skjøteledning pga spenningsfall.
Og en plastpose og noen strips til å beskytte ladekladden med om det striregner.
Putt alt i bagasjerommet og la det ligge der i påkommende tilfeller.
Og husk rekkefølgen ved lading. Først i veggen og så i bilen. Og motsatt først ut av bilen og så ut av veggen. Grunnen er at laderen kommuniserer med bilen og setter ladingen igang. Og så unngår du at sikringene ryker i huset. God tur.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Anders Jensen

Sitat fra: turfsurf på mandag 15. mai 2017, klokken 10:53
Sitat fra: Anders Jensen på mandag 15. mai 2017, klokken 10:00
husk også at B klassen viser 15% høyere forbruk en hva det faktisk er. gang forbruket i displayet med 0,85% så får du reelt forbruk.
Nå er ikke å gange med 0,85 det samme som å dele på 1,15 hvis man er interessert i å være litt nøyaktig.

Skulle tro det er nøyaktig nok for de fleste? ;)
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA