Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hyundai Ioniq versjon 2

Startet av Hebb74, søndag 07. mai 2017, klokken 07:56

« forrige - neste »

geear

Ioniq er imponerende effektiv, og det kom heller ikke frem tidligere at 28kWh var netto, og selv om det hadde vært kjekt med et større batterivalg tror jeg dagens utgave kan fungere fint for mange i lang tid. Hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde det nok vært en stor sjanse for at jeg hadde kjøpt Ioniq i stedet for e-Golfen (190km). Valgte da å prioritere app, kjøreegenskaper og utseende til fordel for e-Golf, men rekkevidden er ren katastrofe kontra Ioniq. Jeg antok forskjellen med de 4kWh ville være mye mindre enn den er, men så er vel reell forskjell også 7kWh. Jeg tror Ioniq kunne vært topp nummer 2 bil for oss selv med dagens batteripakke, mens e-Golfen sliter litt med det på grunn av rekkevidden. Ingen av de har tapt seg i pris.

Sitat fra: Oddaa på fredag 23. februar 2018, klokken 12:54
Denne testen må være irriterende for alle som elsker å kritisere e-Golf for å være "compliance car" også...
Hva har denne testen med "compliance car" å gjøre?

Dette er en test av bilen i bruk, ikke av leveringsvilje, lønnsomhet eller produsentens behov for ZEV-credits?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA