Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hyundai Ioniq versjon 2

Startet av Hebb74, søndag 07. mai 2017, klokken 07:56

« forrige - neste »

Jadajada

Bestilte denne uken og fikk lovnader om Juli, men ingen garantier. Kommer litt an på farge og utstyr du velger også.

elekTrond

8-10 mnd, sa selgern på Sulland Gjøvik til meg for to-tre uker siden ...  ::)
'13 Mjau

Counterpointer

Hellige fred, mellom et halvt og nesten et helt år på å få en bil som har vært i produksjon i lang tid av en stor erfaren bilprodusent......

Knut Røe

Det er farlig å kaste stein i glasshus.

Kim-

Når jeg bestilte i begynnelsen av februar sa forhandler 4-6mnd levering. I kontrakten står det 6mnd. I følge forhandler setter de opp produktsjonshastigheten når de er ferdig med 2017 modellene.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

tuono

#20
Sitat fra: knut.aulie på søndag 25. februar 2018, klokken 01:44
Hellige fred, mellom et halvt og nesten et helt år på å få en bil som har vært i produksjon i lang tid av en stor erfaren bilprodusent......


Ja, her burde Hyundai ta lærdom av *fyll inn forslag*

Counterpointer

Sitat fra: tuono på søndag 25. februar 2018, klokken 12:59
Sitat fra: knut.aulie på søndag 25. februar 2018, klokken 01:44
Hellige fred, mellom et halvt og nesten et helt år på å få en bil som har vært i produksjon i lang tid av en stor erfaren bilprodusent......


Ja, her burde Hyundai ta lærdom av *fyll inn forslag*
Nissan......

cirys1

Sitat fra: knut.aulie på søndag 25. februar 2018, klokken 15:05
Ja, her burde Hyundai ta lærdom av *fyll inn forslag*
Nissan......
[/quote]

Nissan er ikke så mye bedre, de som bestilte ved lansering får bilene sine i disse dager.
De som bestiller Tekna nå får den om 7 måneder, med gode skussmål som bilen har fått så er det ikke lenge til de er på 12 måneders ventetid. Synes det er "skummelt" og legge inn bestilling nå, Ioniq har lenge annonsert større batteripakke (2016) 28kWh går like langt som 40kWh Leaf. Leaf har jo også sagt at de kommer med 60kWh . Hadde man fått bilene imorgen så hadde det ikke vært noe stress men kjedelig og få bilen etter at de nye har levering/bestilling.

tuono

#23
Mange refererer til at Hyundai har gått ut med et Ioniq kommer med større batteripakke. Selv har jeg ikke sett dette. Spekulasjoner fra diverse biljournalister/nettsteder ja, men ikke fra Hyundai.
Kunne vært interessant å få lest hva de har gått ut med.

Angående Nissan og levering.
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=36564.0
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38157.0

Counterpointer

Sitat fra: cirys1 på søndag 25. februar 2018, klokken 16:16
Sitat fra: knut.aulie på søndag 25. februar 2018, klokken 15:05
Ja, her burde Hyundai ta lærdom av *fyll inn forslag*
Nissan......

Nissan er ikke så mye bedre, de som bestilte ved lansering får bilene sine i disse dager.
[/quote]
Blir helt feil å sammenligne leveringstid fra lansering men en etablert model, det burde være stor forskjell.
Samme med at produsenter har lengre leveringstid på enkelte modeller/utgaver

cirys1

Sitat fra: knut.aulie på søndag 25. februar 2018, klokken 21:19

Blir helt feil å sammenligne leveringstid fra lansering men en etablert model, det burde være stor forskjell.
Samme med at produsenter har lengre leveringstid på enkelte modeller/utgaver

Denne skjønte jeg ikke..?? Faktisk samme om du er etablert eller ikke, alle andre kommer til og bli "slått" overlegent av Tesla i år. Bare med halvparten av de lover så kommer de til og produsere 100.000 model 3 i år. 1/3 av det Nissan har klart og produsere siden 2011, ganske imponerende. Men fremdeles ikke sikkert den kommer til Norge pga den enorme køen. En av Nissan sjefene har sagt at det kommer en 60kWh Leaf i år og da synes jeg det er kjipt og stå i kø og vente på 40kWh til den blir lansert... :P

Counterpointer

Sitat fra: cirys1 på søndag 25. februar 2018, klokken 23:01
Sitat fra: knut.aulie på søndag 25. februar 2018, klokken 21:19

Blir helt feil å sammenligne leveringstid fra lansering men en etablert model, det burde være stor forskjell.
Samme med at produsenter har lengre leveringstid på enkelte modeller/utgaver

Denne skjønte jeg ikke..??
Sikkert dårlig forklart av meg.

Bruker et par tilfeldig ikke tilknyttet eksempler. Forventer nå at VW nå kan levere nye E-golf med samme ventetid som fossilgolf. Dvs en måned eller to vanlig utstyrt. ( har en kollega som bestilte Egolf før jul en gang og fikk bil sist uke)
Hadde de derimot lansert ID buzz nå, så hadde det vært helt greit med 6-12 mnd til levering av de første bilene.

Jaguar lanserer I-Pace nå 1. mars og leverer første bil antagelig i juni, dette er temmelig raskt.
Opel lanserte Ae på Paris messa sommer -16 og leverte første bil i mai -17 og leveringstakt siden det har jo vært en katastrofe.....

tuono

#27
Lykke til for dem som bestiller e-Golf med forventninger opp mot hva Knut over her skriver!  :laugh:
https://www.dinside.no/motor/volkswagen-sliter-med-leveringen-av-e-golf/69370443


Troald

Sitat fra: tuono på mandag 26. februar 2018, klokken 07:14
Lykke til for dem som bestiller e-Golf med forventninger opp mot hva Knut over her skriver!  :laugh:
https://www.dinside.no/motor/volkswagen-sliter-med-leveringen-av-e-golf/69370443

OT, men hvor lenge vil de produsere eGolf? Den går vel ut når ID kommer og skal ikke den komme i 2019? Betyr det at med et års ventetid så er det ikke sikkert at du får en?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

geear

Svar på OT: e-Golf er basert på Mk7-chassiet, og VW skal visst nok ha sagt at Mk8 aldri vil komme som elektrisk variant. Mk8 er planlagt fra sommeren 2019, så det er nok ikke urimelig å anta at salget på dagens e-Golf vil stoppe samtidig med alle andre Mk7-biler om et års tid, med leveringer frem mot modellskfite. Iallfall tviler jeg på at de vil selge Mk7 og Mk8 samtidig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA