Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor er 11kW maks ladekapasitet for B250e ???

Startet av waltlo, mandag 01. mai 2017, klokken 20:44

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

16,5 kW laderen har en helt annen form enn 11 kW laderene. Det er ikke sikkert den får plass.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

waltlo

Ja jeg vet ikke åssen laderne ser ut. Men er det plass til 16,5kW lader, så har jo Mercedes mulighet til å gjøre en veldig enkel oppgradering skulle en tro!

RickI

Dessverre Merdese gjorde det ganske klart at de skal ikke investere mer i B klasse enn nodvendig (EQ kommer snart???).
Eneste sjanse for oss er Tony Williams (eller noen andre som klarer det)- han sa noe om at han skal titte pa B class mtp JDEMO lader nar han er ferdig med roadster ... men det kan ta lit tid....

PaulusA

Heisan

Dette er egentlig en gammel diskusjon.
MB gjør ikke mere med denne, den saken er klar, men de fleste av oss er fornøyd med bilen slik den er.
Vi kan sikkert finne mye å forandre på alle biler på markedet uten at det skjer noe...
Innspill om reelle løsninger er selvfølgelig interessant å lese om...
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

waltlo

Så ett bilde av en combo lader. Der så det ut som om den sto i en overgang til type2 kontakt. Er det mulig å lade AC/DC igjennom type2 kontakt samtidig? Vist det er det. Så burde det jo la seg gjøre å få til hurtiglading. Med overgangen på plass, så er det ikke plass problem for combo laderen. Da kommer combo laderen på utsiden av lade luken.

waltlo

Ja det er sikkert en gammel diskusjon. Har lyst til å ha bilen lenge. Å si at de fleste av oss er fornøyd med bilen slik den er.... Er vel å ta litt hardt i. Har fått med meg at diskusjonen om hurtigere lading har vært ett hett tema. Så det er veldig mange som ikke er helt fornøyd. Og med alle elbil nyhetene som kommer nå og utover. Så er jo muligheten for at mange selger Mercedesen og kjøper Tesla3. Ikke fordi at Mercedesen ikke er fin innvendig/utvendig og er godt utstyrt, nydelig å kjøre. Men fordi at du må stå i timesvis å lade for å komme frem dit du skal. Jeg har bare Mercedesen, og det hender at at jeg skal litt lengre en bare rundt i nærområdet. Hadde jeg lest meg litt opp på lading av elbil, før jeg kjøpte elbil. Så hadde jeg ikke kjøpt Mercedesen. Grunnen til at jeg har stilt dette spørsmålet, er et håp om at det skal komme en løsning. Så jeg kan beholde bilen. Men vist Mercedes ikke er interessert i å komme med en løsning for raskere lading av B250e. Som eier av bilen må betale. Så er jo det dårlig! :-(

PaulusA

Dette forstår jeg godt for din del, men de fleste ER veldig fornøyde

Ja, problemet er nok hvis man ikke har studert alt på forhånd

Lykke til!
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

RickI

Elsker elbiler. Mercedes er en utmerket bil som er veldig glad i strøm og ulempen er at den kan ikke fungere som en fullstendig No.1 bil. Man kan dessverre kjøre med den til butikk, rundt huset og litt i byen så er det slutt på moro og man må lade i minst 2,5 timer.
Det er fint for de fleste men ikke cool på lang tur. Da vi kjøpte bilen så var vi klare over flexilading, begrenset til 11kW per time. Langturer er dessverre årsaken til at jeg kan ikke selge vår Q5. Det sikkert kommer en entusiast som skal ettermontere en jdemo på Mercedes etterhvert, det er bare tidsspørmål (jeg er tålmodig optimist...)
Som Paulus sa, hurtiglading på mercen ble diskutert tidligere.

waltlo

Ja, jeg har ingen umiddelbar plan om å kvitte meg med Mercedesen. Håper også på at det kommer en løsning på hurtiglading. Som vi som har lyst kan få montert. Og som de fleste ikke trenger å montere. For de er fornøyd med bilen slik den er! :-)

Softblue

Merkelig at Mercedes Benz ikke har oppdaget at de fleste ladestolper er 22 KW? og at det ville halvert ladetiden og kostnaden for brukerne.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

waltlo

Jeg kan jo kjøpe en bensin eller dieselbil! Og ha Mercedesen som bil#2. Da er den god nok i massevis! Problem løst!

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

waltlo


PaulusA

Ja, det er dette jeg mener

Hadde ikke kjøpt elbil som hovedbil uansett slik markedet er for øyeblikket
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA