Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Blir syk av naboens elbil!

Startet av Lars C. Krogenæs, lørdag 29. april 2017, klokken 08:45

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Når Pål Andre får legeattest på at naboens strømmåler gir skjelvende hender, kvalme og oppkast, kan vi bare forestille oss hvor store lidelser Pepperfar får av elbiler....
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Warlock

#1
Jeg har alltid lurt på hvorfor disse folka ikke bare tar litt (mye) hønsenetting og lager et gigantisk faradaybur av hele kåken sin. Da burde jo alle problemene rent fysisk være løst i alle fall (dog jeg kan ikke si så mye om de psykiske)

rolandvg99

El-overfølsomhet har vel blitt satt på prøve en del ganger med nedslående konklusjon for den påståtte. Når de begynner med Wi-fi-stråling må jeg smile litt. I alle fall når de står utendørs og den kosmiske bakgrunnsstrålingen er enormt mye høyere.
"I like soul with a capital S"

jche

Her i området sender ams-måleren signal fire ganger i døgnet. Hvis vi tar godt i og sier at det tar 5 sek hver gang, er dette 20 sekunder med stråling pr døgn. Lurer på om el-allergikeren vet dette?  ;D

rolandvg99

Sitat fra: jche på søndag 30. april 2017, klokken 10:19
Her i området sender ams-måleren signal fire ganger i døgnet. Hvis vi tar godt i og sier at det tar 5 sek hver gang, er dette 20 sekunder med stråling pr døgn. Lurer på om el-allergikeren vet dette?  ;D

Mistenker at det vites lite og synses mye. I tillegg må en vel regne med at når det sendes så sendes det i styrke grad av flere TW. ;)
"I like soul with a capital S"

Gliderman

Hvordan ender denne saken? Må naboen over på ved og parafin og selge elbilen?
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

thawi

Er det bare med "Connected Drive" pakken at i3'en leveres med simkort i bilen? Får håpe at han ikke har denne pakken i elbilen sin i bakgrunnen der ...

geestone

#7
Tjomlid har jo minst to ganger pekt på vitenskapen i dette...

http://tjomlid.com/2011/06/11/el-overf%C3%B8lsomhet-myte-eller-realitet/

http://tjomlid.com/tag/el-overfolsomhet/

Og ikke minst NRK:

https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/KMTE50007212/sesong-2/episode-2

Inntil noen sier noe banebrytende annet, kjører jeg elbil (og en hybrid av og til), griller meg selv med ams måler og wifi samt lader telefonen min med induksjonsplate.... og for å toppe hele driten er kontorpulten min på jobb ca 50 m unna høyspentmaster...

Jiiiihaa...

Elmo

Sitat fra: geestone på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:56
Og ikke minst NRK:
https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/KMTE50007212/sesong-2/episode-2
Jeg jobbet engang med etablering av mobil-basestasjoner. Ifm med en ny basestasjon fikk vi klage fra en el-overfølsom dame som bodde rett over gata. Hun hevdet at hun var blitt mye mye verre etter at vi satt opp basestasjonen.
Tilfeldigvis var dette dagen FØR vi skulle sette strøm på basestasjonen :D  så den som snakket med damen var veldig medfølende og sa at vi kunne forsøke å skru den ned sendestyrken til et minimum dagen etter og så ringe henne og høre om det hjalp.
Så da vi hadde slått den på, med normal styrke, ringte vi opp damen og spurte om det hjalp.
Hun bekreftet at det var mye mindre plager nå, så da lovet vi henne at vi skulle beholde den sendestyrken fremover for ikke å plage henne unødig. 
Og dette er en sann historie ! 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cra

Priceless!!  ;D ;D ;D ;D

En skal forøvrig ikke kimse over placebo-effekten. Tro kan flytte fjell.

Har en forresten lignende greie på et forsamlingshus der jeg jobber av og til. Helselaget har ofte basarer der, og helselagsdamene (som gjør en fantastisk jobb!)  klaget over dårlig avtrekk på det nye vifteanlegget over ovnene. Det har bare av og på (og fungerer utmerket), men da det ble montert hadde montøren bare en dobbeltbryter for hånd, og brukte den. Vi klistret bare på lapper med "Vifte 1" og "Vifte 2" på de to knappene, og så lenge helselagsdamene får bruke begge er avsuget helt prima, og alle ar happy, selv om det bare er "Vifte 1" som er tilkoblet noe som helst.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Per Leon Jonassen

Husker ikke hvor. men mener å ha sett at elektromagnetisk stråling stimulere hjernen
Den går også på elektrisitet. kan hende naboen bør komme bort for å studere elbilen
Pers REN elbil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA