Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ADVARSEL - Hvordan låse seg ute av e-Golf med keyless/nøkkelfri adgang.

Startet av Stoppe, tirsdag 25. april 2017, klokken 23:25

« forrige - neste »

Stoppe

Det var varmt, og fant ut at jeg skulle legge jakka mi i bagasjerommet. Bilen var låst, men bakluka ble låst opp når jeg tok i den.

La jakka i bagasjerommet og la igjen luka, som ble låst.

Like etter ble jeg klar over at jeg ikke hadde nøkkelen i bukselommen, den lå i jakka. Og bilen var låst.
Var ikke hjemme, men fikk ordnet meg transport (tilsammen 60km) for å hente reserve nøkkelen som var hjemme.


Har alltid tenkt at du kan ikke låse bilen fra utsiden uten å ha nøkkelen, men ALDRI EN REGEL UTEN UNNTAK..

Trond.m

Dette var overraskende. Jeg har gjort det samme med en i3, og den nektet å løse dørene. Jeg undret med ført over hvorfor den ikke gikk i lås, men trakk et lettelsens sukk da jeg oppdaget hvorfor. Dette burde systemet takle. Hvordan løser man dette hvis man ikke har en reservenøkkel tilgjengelig ?

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Lassiiboiii

- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

brako79

Selgeren min fortalte noe lignende som TS. Men da hadde hun nøkla oppi veska som ble plassert i bagasjerommet med handleposer. Burde ikke gått an.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Stinger

En annen metode er å låse bilen mens en av dørene er åpne. Deretter setter man veske med nøkkel i gulvet i baksetet og lukker døren. Fordelen med denne metoden er at det kan gjøres uten keyless også.
Ikke ulikt de gamle låsene i ytterdører som ble kalt smekklås.
e-Golf feb. 17-
Ampera-e aug. 17- 21 (solgt)
Polestar 2 des. 20 -

elbilbølle

Opplevde i dag akkurat det samme.

Kona lukket opp baggasjerommet, la inn håndveska med nøkkelen sin i... og lukket igjen baggasjerommet.

Problemet vårt er at også min nøkkel ligger inni bilen.

Hva gjør vi nå? VW vet ikke.

PionerThink

Du må nok bite i det sure eplet og ringe veihjelp! Spør dem om de fremdeles kan klare å åpne nye biler på den "gode gamle måten" ;D
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

elbilbølle

Bilen er 2018-modell, og «mobilitetgarantien» er tilkalt.

Viking hadde ingen håp, men kommer vel til å flakfrakte den til nærmeste VW.

To be continued.....

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Apache

Håper ikke du har alarm installert. For hvis SAFE funksjonen er på så er det ikke bare å komme med en stål tråd og lukke opp døra innenfra.

brako79

De får vel bestilt en ferdig programert nøkkel :-)
Eller så blir det vel å ofre en rute.

Har jo vært mulig med en range-extender å få den opp. Bilen skulle blitt levert til noen kriminelle istedenfor Møller :-)
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Mr Oizo


Trond.m

Hva !!?...kan man ikke åpne dørlåsene ved bruk av Car-Net ?
VW service burde da i det minste har tilgang til dette gjennom e-remote el. liknende service.

Er det slik at e-remote gjør det mulig for deg å se at du har glemt å låse bilen, men ikke lar deg rette opp i forglemmelsen ?

Trond.m

Nå har jeg to dager etter hverandre klart å legge ryggesekken med bilnøkkel i bagasjerommet og lukket igjen etter fotturer på Hardangervidda.
Heldigvis har BMW tenkte på denne muligheten og bagasjerommet åpner seg derfor igjen og det kommer et lydsignal. Hadde jeg har e-Golf så hadde jeg stått langt fra folk, uten mobildekning i 25 varmegrader. e-golf er tydeligvis ikke bilen for meg   ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA