Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Charlottenberg shopping

Startet av boxer72, søndag 23. april 2017, klokken 16:37

« forrige - neste »

boxer72

Da har senteret fått flere ladere , etterlengtet.  Var der palmesøndag i starten av påsken. Men fikk da ikke disse til å virke på min Renault Zoe (testet 2stk)  ,  fikk bare check chargingpost  i dashbordet.  Var før det var annonsert på hjemmesiden
http://www.charlottenbergsshopping.se/om-centret/ladda-din-el-bil-gratis/så mulig de ikke var klare enda. Eller jeg overså en start knapp eller noe laderne.
De 4 nye (itillegg til 5 Tesla ladere) har fastmontert type 2 kabel så er jo endel biler som er utelukket lading her.




Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Counterpointer

Det er jammen på tide. Alle ganger jeg har vært der har det vært feil på en eller begge stedene.

pudderjagar

#2
For meg ser da ut som alt er Teslaladere. Sjekk Tesla sitt ladekart på nettet og sjå om da er nokon som står som "public". Er dei ikkje da så kan kun Tesla bruke dei.


Var inne å sjekket og da står at da er 6 med status "public" Då kan alle lade her.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

boxer72

Vil tro at vi med Zoe ikke får ladet av en eller annen grunn på disse 4 " Tesla" laderne som er åpne for alle elektriske kjøretøy selv om de skal være åpne for det.  Og Da er det ikke mange elbiler som igjen som får ladet alt av asiatiske kjører vel type 1 og her er det fastmontert type 2.
Må en tur til Sverige i løpet av uken. Skal prøve de igjen da

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

AmocoCadiz

#4
Ja på tide med et brukbart alternativ til Nordby og Strømstad med ladevennlig shopping.
Men de kunne gått satset på flere 32A, er mange elbiler nå som tar 7.2kW, og det monner jo på noen timers shoppingtur.

Ellers skjønner jeg ikke helt greia med fastmontert kabel på offentlig sted med mye trafikk, kablene blir jo fort slitt og skadet ved uhell,uvettig bruk eller vær og vind.

turfsurf

Grunnen til fast kabel er vel at det er Tesla ladere som kommer med det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

viggosk

Ladet der i helgen med min 2015 VW E-golf, fungerte 100%

Det er 4 ladere som det ikke er "teslasperre" på, de kan alle som bruker type2 kan stå der.

Flott tiltak som er sponset av TOCN (trur jeg) :-)

boxer72

#7
Hva slags strøm fikk du(mange kW)? Hva kan golf lade med.   Mistanke om at det er koblet som enfas selv om det er TN nett for å ikke gi for mye effekt ut, hvis man da har koblet feil vil biler som er avhengig av null på N lederen  ( Zoe) få feil

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

viggosk

2014-2016 Egolf kan lade maks 3,6 kw på AC, men trur de var på maks 11 kw

boxer72

Sitat fra: viggosk på mandag 24. april 2017, klokken 14:34
2014-2016 Egolf kan lade maks 3,6 kw på AC, men trur de var på maks 11 kw
Hvis de gir Max 11kw er de nødt til å være koblet alle faser og det med  400V 16A. Håper virkelig det og at jeg får ladet der og det var tilfeldig at det ikke ladet palmesøndag.
Får testet i løpet av uka håper jeg

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

pudderjagar

Eg trur eg må skuffa deg. Har testa nokon som stod i Myrkadalen ved Voss. Dei ville heller ikkje lade Zoe. Måtte til og med restarte bilen etterpå for å få hurtiglade på ein ABB lader.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

boxer72

Hva tror du?  blir de koblet feil?  Elektrikerne på jobben min koblet proxll laderne de fikk feil, alle bortsett fra meg fikk ladet.
Fikk de til å sjekke kobling. Fant vel en post her eller det var med ett google søk på hvordan proxll ladere skal være koblet jeg tipset dem om.  De koblet om og vi har nå 14 proxll ladere på jobben som virker

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

jkirkebo

Sitat fra: pudderjagar på mandag 24. april 2017, klokken 19:08
Eg trur eg må skuffa deg. Har testa nokon som stod i Myrkadalen ved Voss. Dei ville heller ikkje lade Zoe. Måtte til og med restarte bilen etterpå for å få hurtiglade på ein ABB lader.

Skulle ikke forundre meg om Tesla Wall Connector fungerer på alle elbiler, bortsett fra Zoe. Har noen noensinne fått ladet en Zoe på en slik, enten hjemme eller destinasjonslader?

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

boxer72

Sitat fra: sjokomelk på mandag 24. april 2017, klokken 17:56
Tesla Wall Connector kommuniserer til vanlig ikke helt etter J1772-standarden. Men hvis man setter DIP-switch 2 til OFF, så oppfører den seg som en vanlig ladestasjon og skal fungere med alle som kobler seg til.
. Var en kommentar i en annen tråd på forumet her, men ser i installasjonmanualen til laderen at dip 2 alltid skal stå på on

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

boxer72

Var sikkert ikke ferdig og klar når jeg var her palmesøndag.
Prøvde nå.  Kobler til blinker innom rødt og check chargingpost i dashbordet 2 sekunder etterpå starter lading.
Sjekket et par ladere også den som ikke virker palmesøndag.

Får 9,2 kW 

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA