Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Android Auto - tips og triks

Startet av bno, lørdag 22. april 2017, klokken 11:24

« forrige - neste »

Olemann

Ja, har brukt løsning 2, men litt upraktisk med mye løse ledninger.  Av og til popper en "deaktiver AA" opp som varsel på mobilen, den funker, men ikke alltid den er tilgjengelig.
Synd de ikke brukte 50 USD mer på skjermen slik at kontrast, lys og trykkfølsomhet kom på nettbrett nivå...hadde gladelig betalt en Frognertier mer for det.

Sitat fra: 3irikur på søndag 23. juli 2017, klokken 14:14
Sitat fra: Olemann på fredag 21. juli 2017, klokken 15:43
Er det mulig å starte Android Auto manuelt?  Ønsker ikke at det skal skje automatisk når jeg plugger mobilen i USB uttaket. Ønsker ofte se kart på mobilen, men straks AA starter så forsvinner det fra mobilen og vises kun på bilens skjerm.
Har forsøkt å sette autostart til nei i oppsettet for AA på mobilen, men det hjelper ikke.
Kan man sette opp AA slik at den ikke starter automatisk, men må startes enten fra bilens skjerm, eller fra mobilen?
I utgangspunktet tror jeg ikke det er mulig, men jeg ser to mulige løsninger:

1. Deaktiver AA i menyen, og aktiver den når du vil ha den
2. Ha to kabler til mobilen, en bak som bare lader, og en foran som også aktiverer AA

bno

Så enig så enig! Trykkfølsomheten er ikke ræ.., men god hmm nei!


bno

#63
Har nettopp hatt bilen ine for fiksing av diverse. Da jeg fikk den tilbake virket ikke gps. Fikk opp melding "søker etter gps signal" eller noe i den duren. Da jeg kom hjem gjorde jeg noen undersøkelser på mobilen. Slå av og installerte et gps check program. Fikk da opp igjen gps signalet.

Har i denne forbindelse følgende Q: Er det GPS signalet fra mobilen som brukes via AA eller er det gps signalet fra anlegget i bilen som styrer?

Edit: Har satt opp 3 GPS mottakere ved siden av hverandre og ser at signalene fra GPS`ene er svakere enn de pleier å være. 

Resistance

Og der var Android auto og keypass aktivert.
For Sony Xperia Z3+ er Android Auto 2.5.728604-release (arm64) lagt inn. Prøvde først noen andre varianter og ikke arm64 som ikke var kompatible. Nå begynner jeg å bli veldig fornøyd!
Volkswagen Passat 1.9 Tdi 2006
Kontrakt Opel Ampera-e blå 03/10-16 Levert 11. August 2017

bno


Nida

Er det noen som har fått AA til å fungere med en telefon som har USB C, jeg har selv en Nexus 6P. Har prøvd med flere kabler, uten at jeg har fått AA til å fungere
2017 Ampera E

seidl

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

bno

Spørsmål vedrørende GPs signal.
Får opp melding som sier at den leter etter gps signal (navivering går "bra"). Før jeg snakker med forhandler får jeg sjekke ut håndbola, men tenkt kansje noen her kan hjelpe med å avklare om det er gps i telefonen eller gps i bilen som brukes? Noen?

bno

#69
Vedrørende forrige innlegg av meg har jeg funnet løsning selv. Her er vedlagt denne.

Det er synd at GM har valgt en løsning der man bruker mobiltelefonen sin GPS antenne når
man har en innebygd takantenne. Tullete spør du meg.

pilt

Får dere fortsatt AA til å virke? Jeg har ikke hatt de største problemene med den etter at jeg fant "riktig" kabel, men på turen jeg tok nå i helgen, så fikk jeg den aldri til å virke. Merket også at mobilen knapt nok ladet om jeg brukte en av uttakene foran mens google.maps var på, mens det gikk fort oppover om jeg plugget i en av uttakene bak i stedet.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

bno

Virker prima. Bruker helst Waze. Hva er det som skjer? Om jeg kan spørre slik.

3irikur

Sitat fra: bno på torsdag 07. september 2017, klokken 11:47
Vedrørende forrige innlegg av meg har jeg funnet løsning selv. Her er vedlagt denne.

Det er synd at GM har valgt en løsning der man bruker mobiltelefonen sin GPS antenne når
man har en innebygd takantenne. Tullete spør du meg.

Android auto skal bruke både antennen i bilen og antennen i mobilen (den med best dekning), så det kan være noe galt hos deg som gjør at du får problemer.

Bare så det er sagt: Jeg aner ikke om den faktisk bruker begge antennene, jeg har bare lest meg til at det er det den skal gjøre :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

bno

@3irikur Det må jeg sjekke opp for det du sier er veldig logisk. Alt virker fint nå, men aktiverer jeg ikke GPS i mobilen så funger det ikke.

bno

#74
One touch access to Android Auto using 'long press' Home button. Great tip!

https://www.youtube.com/watch?v=7Hbv1AA6SPU

Ca. 1.45 ut i video

Legg også merke til at med denne software oppdateringen forsvinner sørgekant rundt skjerm i AA modus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA