Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Android Auto - tips og triks

Startet av bno, lørdag 22. april 2017, klokken 11:24

« forrige - neste »

kammiz

Sitat fra: Argi på onsdag 07. juni 2017, klokken 21:24
Android Auto høres skikkelig brukervennlig og kurant ut - særlig for ikke nerder  ::) :)
Så lenge Google ikke slipper det i Norge, er det tungvint ja. Akkurat praten om waze trenger du ikke tenke på. Google Maps bruker trafikk data fra waze. Det er litt mer for spesielt interesserte. Og det finnes ikke på Apple Carplay.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

moby666


I ioniq funker det fint med norsk på feks Spotify. Sier feks "spill Spotify Metallica". Skal jeg ringe eller sms må jeg si det på engelsk.

Sitat fra: kammiz på onsdag 07. juni 2017, klokken 17:25
Til å bare bruke Google Nå og ikke Assistant, fordi assistant ikke støtter norsk enda, så fungerer det veldig bra. Litt vanskelig pga språk barriere når man skal si utenlandske artister navn, men når man bare trykker på knappen og sier et stedsnavn finner den nesten alltid stedet. Jeg er veldig fornøyd hittil og det kan bare bli bedre.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

kammiz

Jada masse fungerer på norsk, men ikke på langt nær alt. Når Android auto og Google assistant kommer på norsk blir det sikkert like bra som Siri på iPhone

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bno

Sitat fra: moby666 på onsdag 07. juni 2017, klokken 22:20

I ioniq funker det fint med norsk på feks Spotify. Sier feks "spill Spotify Metallica". Skal jeg ringe eller sms må jeg si det på engelsk.

Sitat fra: kammiz på onsdag 07. juni 2017, klokken 17:25
Til å bare bruke Google Nå og ikke Assistant, fordi assistant ikke støtter norsk enda, så fungerer det veldig bra. Litt vanskelig pga språk barriere når man skal si utenlandske artister navn, men når man bare trykker på knappen og sier et stedsnavn finner den nesten alltid stedet. Jeg er veldig fornøyd hittil og det kan bare bli bedre.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Det samme i Ampera. Ba om å spille en norsk artist. Funket som bare det. Ring (navnet på min bror) funka det også på Norsk. 

bno

Sitat fra: kammiz på onsdag 07. juni 2017, klokken 22:24
Jada masse fungerer på norsk, men ikke på langt nær alt. Når Android auto og Google assistant kommer på norsk blir det sikkert like bra som Siri på iPhone

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Ser frem til det, men foreløpig går det på et vis. ..

moby666

Det som imponerer meg er at hvis du snakker engelsk så svarer den på engelsk:) kan også spørre om hvem som er president i USA og hvem som vant fotball vm:)

kammiz

Jepp og spørre om åpningstider er genialt

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

orienteringsbass

Synes Google Maps gir meg merkverdige navigeringsforslag, med rare omveier rundt veldig korte veistykker. Har ignorert den flere ganger og hatt null problemer. Er det noen innstillinger her jeg burde vite om? Fint at den skal hjelpe meg rundt trafikkorker, men når alt er åpent?
1999 Renault Mégane med tiltagende småproblemer
2017 Ampera e Glory Red levert 2.6.2017

bno


bno

Strever litt med offline Google maps (GM). Lastet ned kart som trengs og alt ok. Tale og tastatur input virker da fint ved angivelse av målposisjon. Når jeg deretter kobler meg fra nettet for å navigere virker også alt ok, men.... Når jeg forsøker å angi målposisjon i offline modus går det greit om jeg fysiske peker i kartet på skjermen (XY koordinater) . Derimot står AA GM bare å spinner og finner ingen ting når jeg forsøker å angi den samme målposisjonen vha. tastaturet dvs. skriver inn dette i tekstboksen ved siden av mikrofonsymbolet. Spørsmål til dere som bruker GM virker det med å skrive på skjermen i bilen (ref. over) steds-angivelse når dere er i offline modus? Vet ikke om jeg fikk forklart dette forståelig...

GPK123

Hei.

Er det noen som har problemer med å koble opp mobilen gjennom USB?

Har en samsung S8, og har koblet over på android program på bilen og satt på mirrorlink på mobilen. Det kommer opp at jeg må koble til en telefon som støtter dette. Vil tro den jeg har gjør det.

Noen som kan hjelpe?

bno

#41
Mirrorlink støttes ikke av AE sitt entertainment system. http://mirrorlink.com/cars

GPK123

Sitat fra: bno på mandag 19. juni 2017, klokken 16:40
Mirrorlink støttes ikke av AE sitt entertainment system. http://mirrorlink.com/cars

Så da er det ikke mulig å koble Samsung s8 til denne bilen ved hjelp av USB ? Eller noe annet som kan lastes ned? 

GPK123

Sitat fra: bno på mandag 19. juni 2017, klokken 16:40
Mirrorlink støttes ikke av AE sitt entertainment system. http://mirrorlink.com/cars

Så da er det ikke mulig å koble Samsung s8 opp til bilen ved hjelp av USB? 

Trond.m

Kanskje litt OT, men er det noen som kan gi noen råd i forhold til om man skal velge CarPlay eller Android Auto. Så vidt jeg forstår er Android Auto ikke offisielt lansert i Norge. Hva med Apple CarPlay ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA