Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Android Auto - tips og triks

Startet av bno, lørdag 22. april 2017, klokken 11:24

« forrige - neste »

bno

Det nærmer seg mottak av bil for de som var tidlig ute. Imidlertid er ikke AA tigjengelig på Google play.

Infor på youtube om AA : https://www.youtube.com/results?search_query=android+auto+norge+

Hvordan like vel (engelsk versjon) installere og kunne bruke eks. Goggle maps på AA når den dette ikke er sluppet i Norge enda. Dette kan gjøres ved å laste ned en APK fil her:
http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-2-4-7229-release/

Det forutsetter at man har Android versjon 5 eller høyere.

Så er det forhold omkring ladestasjoner. Tror ikke dette finnes i Google Maps, men det vet jeg som sagt ikke utover at ladestasjoner kommer via Opel Onstar.

Dette som en kort intro til dette tema. Jeg skal komme med mer etter som jeg får googlet litt, men fint om vi kunne få til felles info i denne tråden om AA. Apple får vi legge inn i en annen tråd synes jeg.

Edit 8.7.17: Oppdatert lenke til siste versjon. Release 7229.


kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

...

Håper Waze blir godkjent som AA-kompatibel snart...  :+1:

moby666

Jeg er betatester av Waze, og det er et stykke unna noen versjon for AA dessverre.

bno

Trekker frem denne igjen. Tror faktisk dette tema kan være aktuelt nå som de første bilene dukker opp her hjemme samt at tema er sporadisk fremme i andre tråder.
Ref. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,31395.msg539279.html#msg539279

kammiz

Jeg elsker å bruke android auto med google maps og det vil bare bli bedre med tiden :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bno


bno

Da er AA installert og funker ok. Men kun ved WIFI. Dere som har installert funker navi offline?

pilt

Sitat fra: bno på lørdag 27. mai 2017, klokken 08:23
Da er AA installert og funker ok. Men kun ved WIFI. Dere som har installert funker navi offline?
Ja, men mulig det er fordi jeg har lastet ned visse deler av kartet til offline bruk tidligere?
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

bno

Aah der er nok årsken. Skal laste ned kart å prøve.

S4e

Kona har Android og jeg tenkte å sette opp hennes mobil. Men dette er jo et mareritt. Masse hacking for å få det til å virke, ikke automatisk oppdatering m.m.

Ser det f.eks. finnes flere versjoner en kan laste ned. Hun har Huawei Honor 7 med Android 6.0 og fant ved søk at hennes prosessor er HiSilicon Kirin 935 med CPU   Octa-core (4x2.2 GHz Cortex-A53 & 4x1.5 GHz Cortex-A53). Hvilke versjon skal hun da laste ned???

Når kommer Android Auto med norsk støtte på normalt hvis?

(Min egen iPhone kom opp uten videre: koble til med kabel, bekrefte på mobil/skjerm og bang oppe...)
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

bno

Samme med min Android A5. Ingen issues. Må være Android fra ver, 5  sånn bare for å ha nrvnt det.

orienteringsbass

Jeg har fulgt lenken på toppen av denne tråden og installert AA (på tross av varsler osv., men OK). Når jeg prøver å starte appen etter installering, vil den først laste ned Google Maps og se etter en ny versjon av Android Auto. Her strander det med en gang, da den melder at programvaren ikke er tilgjengelig "i mitt land". Hvordan har folk kommet forbi dette problemet? Jeg har for øvrig også prøvd en senere versjon (2.0.6427 i stedet for 6423), men resultatet var det samme.

Har Samsung S7, så med Android 7.0 er jeg nyere enn 5.0. Har også lastet ned ARM64-versjonen, som burde være riktig.

Brukte for øvrig navigasjonen på Google Maps i Oslo på lørdag, med en ulykke på E6 og lang kø. Systemet sendte oss inn mot Bøler (sikkert lurt), men så ut i store sløyfer vekk fra Ringveien. Jeg så mange folk foran meg på veien følge dette rådet, men nektet selv og kjørte videre på Ringveien som var nesten tom og helt åpen. Erfaringer fra andre i denne sammenhengen? Har Google alltid rett???
1999 Renault Mégane med tiltagende småproblemer
2017 Ampera e Glory Red levert 2.6.2017

bno

Lastet ned versjon 2.3.716603 av 12 Mai. Dumpet apk fila ned rett i mobilen (Samsung A5 2016)
Brukte fil behandler på telefonen og igangsatte installasjon ved dobbelklikk på apk fila. Følgte standard oppsett ifm installering.

Kan ikke huske at jeg fikk melding opp se etter en ny versjon, men jeg ville da valgt nei på oppgradere og tro kanskje at det var der det skar seg.

Arha

Da virker det for meg også.  Hadde tidligere lastet ned en 2.0-versjon og fikk da beskjed om at appen ikke var gyldig i mitt land.  Etter å ha lastet ned 2.3.716603 er alt bare fryd og gammen.  Har Samsung Galaxy S4.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA