Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Leafy på tirsdag 11. desember 2018, klokken 09:20
Baksetet på S er heller ikke laget for barn/ungdom som sitter uten stol eller pute. Vinkelen på bena blir feil og det er slitsomt i lengden.
Tja, våre barn klagde ikke på det når vi hadde S (turer på 9-10 timer) i en alder på 10-14. Bredden med tre barn (med ett barnesete) i bilen derimot klagde de på, men det gjelder vel alle biler opp til Model X (evt Sharan & Co) i størrelse.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hemi

Selgerne har begynt å ringe rundt nå for å prøve selge limited og first ed biler forøvrig. de er på XX akkuratt nå. Vi er flere på jobb som har reservert, hittil har alle sagt "custom spec" for å pushe avgjørelsen og vente på fornuftige priser. I praksis skal ingen ha.

Jeg har mer lyst på e-tron, enn tm3, men har bestilt tm3.

Hadde de levert e-tron i vinter som de skulle og ikke når snøen begynner trekke seg tilbake, eller er borte?, med litt edrulighet på prisingen kontra andre land, hadde jeg aldri vurdert tm3 engang. Når vi i tilegg ser tallene.. jada neida.. joda..

Trond.m

Sitat fra: hemi på tirsdag 11. desember 2018, klokken 09:56
Jeg har mer lyst på e-tron, enn tm3, men har bestilt tm3.
Det samme gjør jeg. Og jeg som ikke trodde jeg skulle har Tesla har også nå bestilt TM3 med februar / mars levering. Full angrerett inntil 3. dag etter levering gjør det risikofritt. Så har jeg noe å fortelle Audi forhandleren når de snart ringer for å dytte på men en overpriset Edition 1 eller Limited   ;)

hemi

utenfor tråden, men den angreretten er vel litt bob og ikke 100% avgjort?

sånn i trådens ånd... 650 biler, dyre, noen i smurfeblå, jeg tror de skal jobbe litt med å bli kvitt de, de er på XX nå, men de må nok gått opp i xxxx for at de skal gå :o

Vegar Beider

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. desember 2018, klokken 09:20
Sitat fra: Vegar Beider på tirsdag 11. desember 2018, klokken 08:40
Audi har også gjort kunststykket å lage den ekstremt godt støyisolert og godt sammenskrudd. Du tror kanskje det kommer gratis og ikke stjeler plass?
Nja, jeg skjønner at de har brukt noe av den innvendige bredden til tykkere dører, men de kunne fint klart følgende og fremdeles beholdt "Audi kvalitetene":

  • Fjerne den idiotiske utstikkeren på klimaanlegget bak
  • Lage tre likeverdige sitteplasser bak (dette er de dog ikke alene om å ikke få til)
  • Utnytte plassen under det lange panseret (eller ikke ha så langt panser men lengre kabin)

Ellers er jeg lei av at du sutrer over at andre sutrer. Det må være lov å diskutere.

Du skjønner tydeligvis ikke hva det innebærer at Audi har valgt å bygge bilen på en eksisterende plattform. Da kan jeg opplyse deg om at det medfører begrensninger på enkelte mål, slik som frontrutens vinkel, torpedoveggens plassering i forhold til hjulopphenget foran (og dermed panserets lengde), og et par andre detaljer.

Det er greit å diskutere, men da bør man forholde seg saklig. Å kritisere Audi for ikke å ha laget en Tesla er ikke saklig, det er tåpelig og ignorant.

turfsurf

Sitat fra: Vegar Beider på tirsdag 11. desember 2018, klokken 12:59
Det er greit å diskutere, men da bør man forholde seg saklig. Å kritisere Audi for ikke å ha laget en Tesla er ikke saklig, det er tåpelig og ignorant.
Hm, kan ikke se at jeg har kritisert Audi for ikke å ha lagd en Tesla. Jeg har kritisert de for å utnytte plassen dårlig. De har lagd en elbil som er større enn en A6 utvendig med dårligere plass innvendig. Med elbilens innebygde fordeler når det gjelder plass så er det ett kunststykke i mine øyne.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

pberg

SitatDe har lagd en elbil som er større enn en A6 utvendig med dårligere plass innvendig.

Nei, det har de ikke. Det er bedre plass inne i etron enn i A6.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

jamez

Med mindre du regner plassen under lokket i bagasjen tror jeg faktisk A6 har større bagasjeplass...

Jeg hadde kønummer 1430 sist på november. Spent på om jeg får tilbud om intro-bil. Kommer til å takke nei isåfall.

Tellus

Hopper folk virkelig fra e-tron til TM3 ? TM3 kan da umulig bli annet enn en bil nummer 2 for en familie. Bra rekkevidde har den selvfølgelig, men det er en bil primært for maks to personer. Du sitter om mulig enda mer på gulvet der enn i MS.

Elbil er elbil  :)

hemi

Problemet er at e-tron ikke klarer å bli bil nr 1 når du bare skal ha 1, iaf ikke for mange

Grunnen til at jeg har SUV, er jo det en SUV gir, dvs masse plass,  hengervekt, osv. e-tron feiler på alle de da den som en så fint sa har dratt en motsatt tardis.

E-tron erstatter ikke x5, ikke cayenne, ikke q7, ikke XC90, ikke landcruiser, ikke land rover/ range rover. Ikke engang TMX.

Tror det er derfor mange bestiller tm3, beholder bare hovedfossilen sin, kanskje fornyer den, og skifter ut "kortrekkevidde" bilene sine som er nr 2 i dag med en tm3, som fort kan brukes til endel.


Øyvind.h

Sitat fra: Tellus på tirsdag 11. desember 2018, klokken 14:19
Hopper folk virkelig fra e-tron til TM3 ? TM3 kan da umulig bli annet enn en bil nummer 2 for en familie. Bra rekkevidde har den selvfølgelig, men det er en bil primært for maks to personer.
Maks to personer? Det blir litt useriøst. Barn og unge sitter fint i baksetet. Bagasjerommet er overraskende stort itl å være sedan, og du kan ha solid takboks på taket for ferieturer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

krl

Sitat fra: Tellus på tirsdag 11. desember 2018, klokken 14:19
Hopper folk virkelig fra e-tron til TM3 ? TM3 kan da umulig bli annet enn en bil nummer 2 for en familie. Bra rekkevidde har den selvfølgelig, men det er en bil primært for maks to personer. Du sitter om mulig enda mer på gulvet der enn i MS.

Elbil er elbil  :)
Klimaanlegget til baksetet i e-tron spiser mye plass, så for dem som har behov for alle tre bakseter, så er fort gjort Model 3 et bedre valg. Og Model 3 går sannsynligvis svært mye lengre per lading. Bagasjerommet i Model 3 er imidlertid upraktisk.

Espen W

Sitat fra: hemi på tirsdag 11. desember 2018, klokken 14:46
Tror det er derfor mange bestiller tm3, beholder bare hovedfossilen sin, kanskje fornyer den, og skifter ut "kortrekkevidde" bilene sine som er nr 2 i dag med en tm3, som fort kan brukes til endel.

Stemmer, TM3 kan bli en nr ''1.5'' for mange, spesielt hvis den får hengerfeste og mulighet for takstativ. En slik i kombo med en eksisterende fossil til bruk ved behov kan gjøre jobben.

stefse

Sitat fra: Espen W på tirsdag 11. desember 2018, klokken 15:07
Sitat fra: hemi på tirsdag 11. desember 2018, klokken 14:46
Tror det er derfor mange bestiller tm3, beholder bare hovedfossilen sin, kanskje fornyer den, og skifter ut "kortrekkevidde" bilene sine som er nr 2 i dag med en tm3, som fort kan brukes til endel.

Stemmer, TM3 kan bli en nr ''1.5'' for mange, spesielt hvis den får hengerfeste og mulighet for takstativ. En slik i kombo med en eksisterende fossil til bruk ved behov kan gjøre jobben.
Ganske spot on dette.  TM3 kan ta mer av langturene, kanskje endog bedre egnet enn Audien, men vi må nesten få prøvd bilene før jeg kan gjøre meg opp noe mer mening nå.
Invitasjoner til å sitte i bilen i butikken trenger jeg ikke. Jeg trenger at reservasjonsnummret gir prioritet til å prøve bilen!
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Tellus

Mener du seriøst at M3 er en bedre langturbil for familien enn e-tron når man ser bort fra rekkevidde ? Man skal lese mye rart for tiden. Fra premium romslig SUV i Q5+ klassentil ikke-premium mindre sedan BMW 3 klassen.

Greit at e-tron er litt mindre enn Cayenne og XC90, men de fleste som kjører SUV lignede biler i dag kjører biler i klassen under. Dvs, XC60, X3, Q5 eller en drøss ikke-premium biltyper som RAV-4, Mazda CX-5, Outlander osv. Det formelig kryr av disse i den norske heimen. E-tron er romsligere enn alle disse bilene og burde fylle behovet til disse brukerene uten problemer.

Jeg har landet på I-Pace etter å ha hatt en tidlig reservasjon på MX. Har også en tidlig reservasjon på e-tron som jeg neppe tar ut. Kunne vært et alternativ å bytt inn I-Pace mot e-tron hvis rekkevidden kom inn et godt stykke lengre enn det det ser ut som nå. Blir vel å kansellere, men skal i hvert fall vente til EPA foreligger. EPA rekkevidden ser ut til å være den eneste som duger hvis du ønsker å sammenligne rekkevidden mellom forskjellige biler. Har ikke all verdens forhåpninger om at e-tron overrasker veldig positivt på EPA, men kanskje ser vi beste konfigurasjon med rekkevidde rundt EPA til I-Pace (som vel kun selges med 20 tommer i USA).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA